כנסת ישראל

ח”כ עדי קול, השמיעה קול, חברת סמסונג נבהלה ותחליף הסוללות במכשיר ’גלקסי 4 S’

0
0

אילן בן דב דירקטור ויו”ר חברת סקיילקס לשעבר; “… אני נמצא כאן למרות שהחברה, איימה עלי במפורש בעל פה ובכתב. אני נמצא פה כי זו חובתי כאדם, כאזרח כבעל חברה לשעבר, וכמי שבעצם ייסד את כל התחום של טלפונים סלולאריים של ’סמסונג’ בישראל. יש חוות דעת ברורות שאומרות ש’יש סכנה לחיי אדם’. לי יש מסמך שכתוב בו ש’סמסונג’, מודה שהייתה תקלה בפס הייצור…” ◄ לשאלת יו”ר הועדה דר’ קול, האם חברת סקיילקס, ערוכה ל’מבצע החלפה של סוללת’ אמר אילן בן דב, כי יש במלאי של החברה 50 אלף סוללות חדשות המוכנות להחלפה.
ח
ח”כ עדי קול, השמיעה קול, חברת סמסונג נבהלה ותחליף הסוללות במכשיר ’גלקסי 4 S’

יו”ר הועדה לפניות הציבור ח”כ ד”ר עדי קול היא אישה בת 38 עם ככל הנראה דינמו מרשים; בעלת תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת קולומביה, ניו-יורק. מוכיחה עד כמה הידע האישי והמקצועי שלה, מסייעים לה להיות בקיאה ונחושה עד להצלחתה “לדחוף” נושאים שונים בחברה הישראלית. המרוויח הוא הציבור הישראלי, המפסיד הפעם היא חברת סמסונג (Samsung) העולמית, אשר הודיעה היום (ד’ בתמוז תשע”ד) בדיון שנערך ב’וועדה לפניות הציבור’ כי בהתאם לדרישת יו”ר הועדה ח”כ עדי קול (סיעת “יש עתיד”), החברה תקרא לכלל מחזיקי מכשירי טלפונים ניידים מסוג ’גלקסי 4 S’ להגיע לסניפה ולהחליף את הסוללות במכשיר מחשש שאלה, יתנפחו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ח”כ קול, דיברה בדיון הועדה לפניות הציבור זאת באמצעות הטלפון והשמיעה את דעתם של פרופ’ דורון אורבך ופרופ’ יאיר עין עלי, מומחים עולמיים בתחום שערכו לבקשת ’חברת סקיילקס’, יבואנית ’סמסונג’ לישראל, בדיקה במכשירים וכתבו על כך חוות דעת. השניים, לא יכלו להגיע לדיון.

פרופ’ דורון אורבך, טען, כי; “חשוב להבין, כי כאשר ’סוללה מתנפחת’ היא ’מסוכנת’ ויש להוציאה מהשוק מיד. חברת סמסונג, מצאה שהייתה תקלה בקו היצור, אך למיטב ידיעתי יש מעקב של החברה על הסוללות הבעייתיות”.

פרופ’ עין אלי, הוסיף, שאומנם לא ביצע בדיקות מעבדה של הסוללות, אך מהבדיקות שעשה, עולה, כי; “הסוללות מסוכנות, וכל סוללה שמתנפחת היא מסוכנת”. פרופ’ אלי, הזכיר, כי מועצת הצרכנות בקוריאה, הכריחה בעבר את חברה סמסונג לאסוף סלולות מסוג ’סמסונג 3 S’”.

אילן בן דב מי שימש עד לאחרונה כדירקטור ויו”ר ’חברת סקיילקס’, הפתיע באומרו; “אני מגיע אליכם היום לא כנציג החברה, ולמרות שהחברה הורתה לי לא להיות פה. אני נמצא כאן למרות שהחברה, איימה עלי במפורש בעל פה ובכתב.

אני נמצא פה, כי זו חובתי כאדם, כאזרח כבעל חברה לשעבר, וכמי שבעצם ייסד את כל התחום של טלפונים סלולאריים של ’סמסונג’ בישראל. יש חוות דעת ברורות שאומרות ש’יש סכנה לחיי אדם’. לי יש מסמך שכתוב בו ש’סמסונג’, מודה שהייתה תקלה בפס הייצור.

ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות – אבל קיבלתי דרישה מ”סמסונג” שלא לעשות את זה. בדוח שכתב פרופסור עין אלי, כתוב במפורש, כי יש סכנה לחיי אדם”. בן דב, הוסיף, כי הפרופסורים שערכו את הבדיקה, הוזהרו על ידי חברת סמסונג, שלא לדבר על הממצאים שעלו בהן.

בן דב, סיפר עוד; “נפגשתי בקוריאה עם נשיא סמסונג וההבנה הייתה שאנחנו הולכים לעשות “ריקול”. היכולת שלנו כ’יבואן’ היא מוגבלת ואנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של היצרן.

בעקבות הלחצים שהפעלתי הגיע צוות של מהנדסים מקוראיה לישראל במטרה לעשות ’ריקול’ מסודר. כלומר לחבר מכשיר לסוללה למספר טלפון של לקוח. התחילו לדבר על תהליך של ’ריקול’ אבל כל מי שעסק בנושא לא נמצא היום בחברה. פתאום הם שינו כיוון ואמרו רק “ריקול שקט”, כלומר, אם באת עם סוללה נפוחה, נחליף לך”.

במהלך דבריו הציג בן דוב, סוללה ומכשיר לאחר פיצוץ ואמר; “זה נראה כמו מוצר ש’מז”פ’ צריכים לעסוק בו”.

לי סונג חוי, מנהל בכיר עסקי ב’סמסונג ישראל’, הודה, כי; “בתקופה מסוימת בייצור ספציפי היו לנו בעיות. מאוד חשובים לנו הלקוחות בישראל וטיפלנו בנושא במלוא הרגישות. בדקנו את הנושא עצמו עם מהנדסים במעבדות מובילות והלכנו לכל המפעילים. לפי בדיקות שלנו הסוללות המתנפחות נובעות ממכות חיצוניות או משימוש בסוללות מזויפות, ובכל מקרה אין קשר בין התנפחות הסוללות לפיצוץ”.

ח”כ מאיר שטרית (סיעת “התנועה”), חבר הועדה לפניות הציבור, העיר, למנהל הבכיר של סמסונג ישראל, כי; “המטרה של הדיון היא למנוע מצב של סכנה לציבור”.

יו”ר הועדה לפניות הציבור ח”כ ד”ר עדי קול, אמרה ללי סונג חוי, מנהל בכיר עסקי ב’סמסונג ישראל’, כי; “אנחנו לא יכולים לחייב אתכם – אבל אנחנו מבקשים שתצא הודעה שתקרא לציבור להחליף את הסוללות לפני שיקרה משהו”.

ג’ונג באם לי, מנהל בכיר עסקי בסמסונג ישראל, הפתיע בדברי תשובתו כהצהיר, כי; “אין תקלה שוטפת בסוללות המדוברות, אבל למען שיפור חווית המשתמש אנחנו מקבלים את בקשתכם ונפרסם באופן יזום באינטרנט פנייה ללקוחות ואף נשלח הודעות ס.מ.ס. (SMS), למרות שאין סכנה לציבור ובמוצר אין פגם, באם לקוחות, יתלוננו נחליף את המכשיר. אנחנו נבצע את זה באופן מיידי.”

חברת הכנסת קול לא קיבלה את כל הבטחותיו, ודרשה מחברת סמסונג; “חשוב שהקריאה שלכם תצא לפני שהלקוחות יתקלו בבעיה. אתם חייבים לקרוא לכלל המחזיקים במכשיר לבא ולהחליף את הסוללות. אתם טוענים שהסוללות אינן מסוכנות, אבל מחוות הדעת ששמענו כאן, הסכנה בהחלט קיימת, ואתם לא יכולים להתעלם מכך או לחכות שיקרה משהו לסוללה או למכשיר הטלפון הנייד”.

בסופו של עניין אנשי חברת סמסונג, הסכימו לדרישתה של ח”כ קול, והודיעו, כי יוציאו בימים הקרובים הודעה לכלל הלקוחות המחזיקים במכשיר מסוג גלקסי 4 S לבוא ולהחליף את הסוללות.

אהוד פלג מנכ”ל ’המועצה הישראלית לצרכנות’, לא הסתיר את ביקורתו ואמר, כי; “זה מסוג המקרים ש’הצרכן’ נזקק להגנת המדינה. העיקרון שחל במקרים האלה הוא עיקרון הזהירות המונעת. צריך לקרוא ל”ריקול” ולדאוג להפסקת השיווק של כל הסוללות עד לאחר שתתבצע בדיקה.

’המועצה לצרכנות’, שלחה מכתבים אל שר התקשורת ול’ראש הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן’, באשר למניעת סכנה לציבור וקראה להם לפעולה. קראנו לשר התקשורת, לעשות שימוש בסמכותו ולדרוש מהיבואנים את כל המידע הנחוץ למניעת סכנה כלשהי למי מהצרכנים.

גרגורי גרוזמן, מנהל תחום בכיר במשרד הכלכלה: “לפי החוק יש לנו סמכויות די רחבות לדרוש בדיקות אבל הסמכויות שלנו מתייחסות למוצרים רשמיים עם תקן. לסלולארי, יש דרישה לתקן אבל אין תקן רשמי שחל על הסוללות. יש תקן ישראלי לסוללות אבל זה לא תקן רשמי ולכן אין לנו סמכות. השר, שלנו רשאי להכריז על התקן כרשמי.

לשאלת יו”ר הועדה דר’ קול, האם חברת סקיילקס, ערוכה ל’מבצע החלפה של סוללת’ אמר אילן בן דב, כי; “יש במלאי של החברה 50 אלף סוללות חדשות המוכנות להחלפה”.

יו”ר הוועדה ח”כ דר’ עדי קול, סיכמה את הדיון; “הגענו לפתרון לטווח הקצר אבל לטווח הארוך צריך להגן על הציבור באופן מונע. אני מבקשת מ’משרד התקשורת’ להרחיב את הפיקוח ולדרוש דיווחים שוטפים באופן אקטיבי. אפשר להקל על בדיקת המוצרים מבלי לאבד את הפיקוח. כמו כן, אני אפנה אל שר הכלכלה על מנת שיבחן את האפשרות להכריז על התקן כרשמי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן