כנסת ישראל

ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי: יוגבלו הפרסומים המסחריים בשידור הציבורי

0
0

ח”כ אלהרר: לנקות את השידור הציבורי משיקולים מסחריים ◄ נקבע, כי ל’ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי’ יוגשו בהקדם הגבלות על כמות הפרסומים בגופי השידור הציבורי, אשר יימדדו על פי אחוזים מזמן השידור. כמו כן, תועבר התייחסות הנוגעת לשימוש בתכנים שיווקיים אחרים, לרבות תוכן שיווקי ו’פרסום סמוי’.
ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי: יוגבלו הפרסומים המסחריים בשידור הציבורי
ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי: יוגבלו הפרסומים המסחריים בשידור הציבורי

’ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי’ דנה היום (יום חמישי | כ”ח סיון התשע”ד) בפרק בהצעת החוק העוסק בשידור פרסומות, חסויות ותשדירים לציבור בשידור הציבורי. הפרק (י’), מגדיר את מאפייני הפרסומים שיופיעו בגופי השידור הציבורי השונים, לרבות הגדרת סוגי התשדירים המותרים במדיומים השונים (רדיו וטלוויזיה), הגבלה על טווח עוצמת הקול בתשדירי הרדיו, הקמת חטיבה מסחרית בתאגיד שתרכז ותפיק תשדירים ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

עם זאת, סעיפי החוק, אינם מכילים כיום הגבלה כמותית על הפרסומים ואינם מתייחסים באופן מפורש לסוגיות רלוונטיות, כגון; פרסום סמוי, תוכן שיווקי ועוד.

במהלך הדיון, הביעו היום חלק מהנוכחים חששות באשר לנוסח ההצעה הקיים. נילי בן גיגי–וולף, מנכ”לית ’האגודה לזכות הציבור לדעת’, אמרה, כי; “ב’שידור הציבורי’, שממומן מ’כספי ציבור’, הציבור רשאי ליהנות מ’תכנים בלי פרסומות’. ב’רשות השנייה’ יש כיום הגבלות ברורות על כמות התשדירים המסחריים ומן הראוי שלכל הפחות תוגבל הכמות גם ב’שידור הציבורי’”.

בן גיגי-וולף, אף הוסיפה ואמרה, כי; “מלבד ההשפעות המסחריות, יש פה גם פגיעה כלכלית ב’ערוצים המסחריים’ שלא ’נהנים’ בנוסף גם מ’מימון ציבורי’”.

יו”ר ’ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי’ ח”כ קארין אלהרר (סיעת “יש עתיד”), קבעה, כי; “בעסקינו בשידור הציבורי, בהחלט ברור, כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל מה שנוגע לפרסומות ופעילות מסחרית על כל סוגיה. יש לנקות ככל הניתן את תכני השידור הציבורי משיקולים מסחריים שזה אינו מקומם”.

הטענה המרכזית שעלתה מנגד, בין השאר ע”י שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן ו’עובדי רשות השידור’, היא שעל אף שמדובר באינטרס משותף לכל, המציאות הכלכלית אינה מאפשרת לתאגיד השידור הציבורי להתנהל ללא פרסומים וחסויות”.

עם זאת, קבע השר ארדן, כי תיבחן האפשרות לוותר לחלוטין על פרסומים מסחריים בפלטפורמות הניו- מדיה של התאגיד.

דוברת ח”כ קארין אלהרר, הגב’ מור גונשורוביץ, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בסיום הדיון בפרק, נקבע, כי ל’ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי’ יוגשו בהקדם הגבלות על כמות הפרסומים בגופי השידור הציבורי, אשר יימדדו על פי אחוזים מזמן השידור.

כמו כן, תועבר התייחסות הנוגעת לשימוש בתכנים שיווקים אחרים, לרבות תוכן שיווקי ו’פרסום סמוי’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן