אוניברסיטה | מכללה

פרופ’ רבקה כרמי נבחרה לתקופת כהונה נוספת כנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

0
0

פרופ’ כרמי, ניהלה את המכון הגנטי במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ובמקביל נשאה במספר תפקידים בניהול האקדמי של הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. משנת 1995 היא מחזיקת הקתדרה ע”ש קרן קרייטמן לגנטיקה פדיאטרית ובשנת 2000 נבחרה לתפקיד דיקן הפקולטה למדעי הבריאות אותו מילאה משך 5 שנים. בין; 2002 ו-2005 כיהנה גם כיו”ר איגוד דיקני בתי הספר לרפואה בישראל.
פרופ’ רבקה כרמי נבחרה לתקופת כהונה נוספת כנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
פרופ’ רבקה כרמי נבחרה לתקופת כהונה נוספת כנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

פרופ’ רבקה כרמי, נבחרה לתקופת כהונה נוספת כנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. חבר הנאמנים של האוניברסיטה, בראשותו של אלכסנדר גורן מארה”ב, אישר את החלטת הועד המנהל ובחר בפרופ’ כרמי לתקופת כהונה נוספת כנשיאת המוסד האקדמי, החל ממאי 2014.

פרופ’ רבקה כרמי, בוגרת בית הספר לרפואה הדסה של האוניברסיטה העברית בירושלים, סיימה התמחות ב’רפואת ילדים’ והתמחות על ב’רפואת פגים ותינוקות’ ב’מרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה’.

התמחות על נוספת ב’גנטיקה רפואית’ השלימה בבית החולים לילדים ובבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ב-בוסטון.

פרופ’ כרמי, ניהלה את המכון הגנטי במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ובמקביל נשאה במספר תפקידים בניהול האקדמי של הפקולטה למדעי הבריאות ב’אוניברסיטת בן-גוריון’ בנגב.

משנת 1995 היא מחזיקת הקתדרה על שם ’קרן קרייטמן’ ל’גנטיקה פדיאטרית’ ובשנת 2000, נבחרה לתפקיד ’דיקן הפקולטה למדעי הבריאות’ אותו מילאה משך 5 שנים. בין השנים; 2002 ו-2005 כיהנה גם כיו”ר ’איגוד דיקני בתי הספר לרפואה’ בישראל.

מחקרה המדעי התרכז באפיון הקליני והמולקולארי של מחלות תורשתיות באוכלוסייה הבדואית בנגב וכולל; 150 מאמרים מדעיים, ביניהם; תיאור של 12 גנים חדשים ו-2 תסמונות גנטיות חדשות (כולל תסמונת שנקראה על שמה).

פרופ’ כרמי, הייתה מעורבת בפרויקטים שונים ל’מניעת מחלות תורשתיות’ ב’קהילה הבדואית’ ובפרויקטים לקידום השכלת נשים בקרב אוכלוסייה זאת.

פרופ’ כרמי, היא חברה ויועצת בוועדות וארגונים מקצועיים וציבוריים וכמו כן, זכתה במספר פרסים, ביניהם; The 2002 award of peace from the Canada International Scientific Exchange Program (CISEPO), Honorary Doctorate – Dalhousie University, ,Women of distinction 2008 – Hadassah, the women Zionist organization of America, פרס על מפעל חיים מטעם ארגון ית”ד (ילדי ’תסמונת דאון’), אות יקיר החברה הישראלית ל’רפואת ילדים’ בקהילה של החברה הישראלית ל’פדיאטריה אמבולטורית’ (חיפ”א).

בין השנים; 2010-2012 כיהנה פרופ’ כרמי, כיושבת ראש ועד ראשי האוניברסיטאות (ור”ה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן