רפואה דחופה

ירושלים: פעוטה בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע מתו כתוצאה מהרעלת הדברה בביתם

0
0

גם בני המשפחה אחרים נפגעו והם במצב בינוני עד קל ◄ משטרת ירושלים, עיכבה לחקירה את המדביר ◄ ישראל כהן פאראמדיק מד”א; “בסלון שכבה תינוקת כבת שנתיים מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בה פעולות החייאה כשאנחנו מתפצלים בין החדרים, חלק מהחובשים והפרמדיקים טיפלו בילדים שבחדר הסמוך שהיו במצבי הכרה שונים ואני המשכתי לטפל בתינוקת…”.
ירושלים: פעוטה בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע מתו כתוצאה מהרעלת הדברה בביתם
ירושלים: פעוטה בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע מתו כתוצאה מהרעלת הדברה בביתם

טרגדיה בעיר ירושלים, היום (יום רביעי | כ”א שבט התשע”ד); ירושלים: פעוטה בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע מתו כתוצאה מהרעלת הדברה בביתם. עוד ארבעה בני משפחתה נפגעו באורח שונה ממצב בינוני עד קל מ’הרעלה של חומר הדברה’ בביתם בשכונת גבעת מרדכי. הבניין פונה מדייריו.

משטרת ירושלים, עיכבה בצהרים לחקירה את המדביר, אשר סיפר ביםן היתר בחקירתו הראשונית, כי הוא ריסס חומר הדברה באחד מחדרי הדירה והותיר את המיכל בחדר, כדי שחומר ההדברה, ישקע ובפעולתו זו תודבר למעשה, הדירה. לדבריו, הוא רצה לאסוף את מיכל ההדברה מחרתיים (שישי).

מנתונים ראשוניים, עולה, כי מדביר פיזר אתמול (ג’) בדירת המשפחה את החומר פֲוּסְפִין (פוספין ,Phosphine (IUPAC, המשמש ל’הדברת חרקים’. לדברי ההורים הוא הזהירם, כיצד יש לנהוג בחומר ועזב את הבית.

נודע, כי כבר אמש (ג’), חשו הילדים ברע ואף הקיאו. מבית החולים ’שערי צדק’ נמסר, כי לחומר הזה אין חומר נגדי, המנטרל את השפעתו המשתקת והקטלנית.

בעקבות הרעלת המשפחה בדירה, פונתה ישיבה תיכונית המצויה בסמוך לדירת המשפחה שנפגעה.

זכי הלר דובר מד”א, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הבוקר בשעה 10:59 התקבלה קריאה ב’מוקד מד”א’ מרחב ירושלים על 6 בני אדם שחשים ברע בדירה בשכונת גבעת מרדכי ברחוב שח”ל בעיר ירושלים.

עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום חובשים ופאראמדיקים כונני מד”א רכובים על אופנועים, אמבולנסים ו-ניידות טיפול נמרץ של מד”א. החובשים והפאראמדיקים של מד”א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לסה”כ 6 נפגעים בהם;

● שתי פעוטות (בנות שנתיים ו-4) שפונו תוך כדי פעולות החייאה לבי”ח שע”צ.
● ילד כבן 8 ו-ילד כבן 6 במצב קשה.
● גבר ואישה כבני 30 פונו במצב קל-בינוני לבי”ח שע”צ.

שמוליק דיוויד חובש בכיר ב’מד”א’ שהגיע ראשון למקום מספר; “כשנכנסתי לדירה ראיתי ילדה כבת 4 שוכבת על הרצפה בחדר כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק, התחלנו מיד להעניק טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות, כשלדירה מגיעים כוחות נוספים של מד”א שהוזנקו למקום, מהחדר הסמוך הזעיקה אותנו אחת מבנות המשפחה שישנם ילדים נוספים שחשים ברע, התפצלנו וביחד עם חובשים ופאראמדיקים נוספים של מד”א מצאנו בחדר הסמוך תינוקת כבת שנתיים מעורפלת הכרה שמצבה הלך והידרדר במהירות ובנוסף שני ילדים כבני 8 ו-6 מעורפלי הכרה, הענקנו להם טיפול רפואי ובליווי בת משפחה, פינינו אותם במהירות תוך כדי טיפול לבי”ח שערי צדק שנמצא בסמוך”.

ישראל כהן פאראמדיק מד”א אשר הגיע בניידת טיפול נמרץ מספר; “בסלון שכבה תינוקת כבת שנתיים מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בה פעולות החייאה כשאנחנו מתפצלים בין החדרים, חלק מהחובשים והפרמדיקים טיפלו בילדים שבחדר הסמוך שהיו במצבי הכרה שונים ואני המשכתי לטפל בתינוקת.

פינינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לחדר הטראומה בבי”ח שערי צדק שם נמשכו מאמצי הרופאים להציל את חייה במשך שעה ארוכה”.

◄ פוספין Phosphine (IUPAC)

חומר הדברה פֲוּסְפִין (פוספין) כנוזל

פוספין (Phosphine (IUPAC, הוא שם שכיח ל’גז זרחן מימני’ או על-פי מונחון IUPAC פוספאן או לפעמים פוספאמין.

הפוספין הוא גז חסר צבע ודליק, עם נקודת רתיחה של מינוס 88 מעלות צלזיוס בלחץ סטנדרטי.

לפוספין הטהור אין ריח, אך ל’פוספין המסחרי’, יש ריח לא נעים של שום או דגים מקולקלים, שמקורו ב’גז הדיפוספין’ המוסף אליו, כדי לסייע בזיהויו במקרה של דליפה ולאפשר להתגונן מפניו.

גז הפוספין רעיל ביותר; שאיפה של כמות קטנה ממנו יכולה לגרום ל-מוות. בגלל הסיבה הזו, גז הפוספין משמש להדברה. (מתוך ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן