חדשות בריאות קורונה | Covid-19 רפואה דחופה שרית שי

שרית שי: יש לכם 1000 ₪ מיותרים תיגשו למיון. העיקר הבריאות, לא?

"מה שבטוח שאני צריכה לקבל אישור לתשלום - כי אני בטח לא מתכוונת לשלם כמעט 1000 שקל על בדיקות דם עם כמעט נמק, על רופאה שמוציאה דם במבחנה לא נכונה, אז היא מוציאה לי שוב דם. אני לא מוכנה לשלם 1000 שקלים, כי אין לי ברירה אחרת. כי התקשורת היא מפרסמת, מעודדת לבוא , להיבדק. וכמי שנמצאת בקופת חולים של "הכללית" למי בדיוק ציפיתם שאני אפנה ביום שבת בצהריים כשהגעתי לבנה כמו סיד למיון, כשהדופק שלי נרגע רק אחרי כמה שעות. מה אני אמורה לעשות? לחכות? מה אמור אדם מבוגר לעשות? הם לא פוחדים להידבק בקורונה, הם פוחדים, כי אין להם איך לשלם".
0
0
שרית שי בטור אישי על ביקור ובדיקה דם בחדר המיון | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
שרית שי | בדיקת דם

אל תחכו, גשו להיבדק! הפרסומת מככבת. כל בתי החולים בארץ, יצאו עם תשדירים שקוראים לבוא למיון להיבדק. לא לדאוג מה’קורונה’. לא לפחד כלל. אז זה קרה לי. בשבת האחרונה בשעת צהריים הרגשתי ממש רע. משהו כמו חוסר שליטה. דופק מהיר, אולי התקף חרדה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אבל היי, מי אני בכלל? ידעתי שתמיד יש לי את רופא המשפחה שהוא לצידי ועוזר לי. עדכנתי אותו שאני בחדר מיון. שוחררתי, ברור. “בדיקת קורונה” למרות שביקשתי, הם לא עשו לי.

“אין לך תסמינים של שיעול“. דוקטור, התסמינים האלה הם כל כך ינואר 2020. הגיע הזמן להבין שה”קורונה” אוהבת כלי דם, ריאות, לב. לא רק שיעול וחום.

בעוד חדר המיון מחוּלק, המחיצה מ”ימי אנו באנו” ששיחקנו רופא ואחות בגן הילדים, הרופאים והצוות “מסתובבים חופשי” עם שקיות ניילון של “איקאה” כאלה שכתוב עליהם ‘בדיקת קורונה‘ עם הסמל הזה של משהו מסוּכן.

התפלאתי כשהביאו לי ארוחת ערב וחשבתי שאני יכולה תכף להגדיל בשקל תשעים

הרופאות בעיקר “לגלגו” בשפה הערבית והבנתי מהן שאין לי כלום, כבר הייתי במיון עם סימפטומים דומים – לא רק שזה לא נכון, אותה רופאה שלדעתי לא מלאו לה 38, אפילו לא טרחה לכתוב את הבעיה האמיתית שבגינה הגעתי לחדר המיון – אלא לציין הערה שביקשתי; “שתישאר בינינולא לפרוטוקול“.

יותר מזה, שוחררתי מחדר המיון, מבלי לדעת מה עליי בדיוק לעשות.

שרית שי: “ואני מודיעה שהיה ורופא המשפחה שלי, לא יוציא לי אישור עבור הביקור במיון – לא אשלם”!

מה שבטוח שאני צריכה לקבל אישור לתשלום – כי אני בטח לא מתכוונת לשלם כמעט 1000 שקלים על בדיקות דם עם כמעט נמק, על רופאה שמוציאה דם במבחנה לא נכונה, אז היא מוציאה לי שוּב דם.

אני לא מוכנה לשלם 1000 שקלים, כי אין לי ברירה אחרת. כי התקשורת מפמפמת בלי הפסקה ומפרסמת, מעודדת להגיע, להיבדק בבית החולים זה או אחר.

וכמי שנמצאת בקופת חולים של “הכללית” למי בדיוק ציפיתם שאני אפנה ביום שבת בצהריים כשהגעתי לבנה כמו סיד לחדר המיון, כשהדופק שלי נרגע רק אחרי כמה שעות.

מה אני אמורה לעשות? לחכות? מה אמור אדם מבוגר לעשות? הם לא פוחדים להידבק בקורונה, הם פוחדים, כי אין להם איך לשלם.

ואני מודיעה שהיה ורופא המשפחה שלי, לא יוציא לי אישור עבור הביקור במיון לא אשלם!

רוצים שהאזרח הקטן, ישלם. נכון, יש יוצאים מן הכלל.

אני מאחלת לכם בהצלחה. כשלא תרגישו טוב בפעם הבאה, קודם כל תקראו, תפנימו, תחשבו, תספרו, אם עדיין לא תרגישו טוב, אבל יש לכם 1000 שקלים, מיותרים, תיגשו למיון.

העיקר הבריאות לא?

0
0



אודות הכותב

שרית שי

הכותבת שרית שי היא סינולוגית, בוגרת אוניברסיטת חיפה, מרצה על סין, דוברת סינית, ובעיקר כותבת ואומרת את מה שאחרים משאירים רק בבטן.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן