כאן רמת השרון

רמת השרון: שגריר הונגריה בישראל חנך את התערוכה המרתקת של אוה פרקש-פישהוף

0
0

התערוכה “דיוקנאות” בבית יד-לבנים בעיר רמת השרון, מציגה ציורים ופסלים של הפיגורציה האנושית; גברים ונשים שנעשו במהלך עשרות שנות יצירה. הדמויות אותן מנציחה האמנית פרקש-פישהוף על פני בדי הציור מקורן במפגשים בינאישיים רבים בארץ, ברחבי העולם ובביקורים חוזרים ב’הונגריה’.
רמת השרון: שגריר הונגריה בישראל חנך את התערוכה המרתקת של אוה פרקש-פישהוף
רמת השרון: שגריר הונגריה בישראל חנך את התערוכה המרתקת של אוה פרקש-פישהוף

בגלריה לאמנות בבית יד-לבנים בעיר רמת השרון, נערכה ביום חמישי (28/11), הפתיחה החגיגית של תערוכת הציורים המרתקת “דיוקנאות” של תושבת העיר האמנית אוה פרקש פישהוף. האירוע, התקיים במעמד מר איציק רוכברגר, סגנית ומ”מ ראש העירייה שירה אבין, שגריר הונגריה בישראל מר אנדור נג’, חברי מועצה, תושבים ואורחים נוספים.

התערוכה “דיוקנאות” מציגה ציורים ופסלים של הפיגורציה האנושית; גברים ונשים שנעשו במהלך עשרות שנות יצירה. הדמויות אותן מנציחה האמנית פרקש פישהוף על פני בדי הציור מקורן במפגשים בינאישיים רבים בארץ, ברחבי העולם ובביקורים חוזרים ב’הונגריה’.

ברבים מתיאורי הדמויות ניתן דגש על פן האקזוטי-אוריינטאלי המתכתב עם יצירותיו של האמן הרומנטי איז’ן דלקרואה (בשנים; 1863-1798), אשר הרבה לצייר דמויות מהמזרח. לאורך דרכה האמנותית ניתן להצביע על שיח בין יצירתה לבין יצירות המהוות ציון דרך באמנות המערבית.

ראייה חדה ויכולת אבחנה של אופי מושאי הציור מאחדים ומחברים בין דמויות איכרים ואיכרות הונגרים, רוכלים בשווקים, צועניות, דרוזיות, בדואיות, חרדים מנופי הארץ, נשים קוטפי תותים בשדות רמת-השרון וכד’.

הטיפול האורנמנטאלי בביגוד ובאטריבוטים המאפיינים את הדמויות, נעשה בצבעוניות ובססגוניות ייחודית, המעניק נופך וקסם המחבר בין בטבע האנושי לאמנות.

דמויות רבות צוירו ישירות מתוך ההתבוננות במושא הציור, בעוד שבציורים רבים אחרים עבדה האמנית על פי מסורת הציור האקדמי הקלאסי, לפיה נעשו סקיצות הכנה וצילום המודל.

במלאכת הציור עושה אוה פרקש פישהוף שימוש במגוון רחב של חומרי יצירה, עיפרון הרישום, צבעי פסטל, צבעי שמן, צבעי אקוורל, צבעי אקריליק, טכניקה מעורבת נראית ברבות מעבודותיה.

הדיוקנאות המוצגים בתערוכה בגלריה לאמנות בבית יד-לבנים בעיר רמת השרון, הינם גלריה של דמויות מכאן ומשם, כשחיבור ביניהם מבטא את אהבתה הגדולה של אווה לאדם ולאמנות. התערוכה בשיתוף עם שגרירות הונגריה בישראל. אוצרת התערוכה: יעל בן-ארי.

אוה פרקש-פישהוף, נולדה בעיר בודפשט, הונגריה, ועלתה לישראל בשנת 1975. בארץ סיימה את המכון לאמנות בעיר בת-ים, למדה במדרשה למורים לציור בעיר תל-אביב. בהמשך השתלמה בלימודי אמנות בעיר פריז, לונדון, אמסטרדם ו-וינה.

בשנות השבעים התגוררה עם משפחתה ב-גרמניה, שם יצרה, לימדה וערכה תערוכות רבות. אוה פרקש-פישהוף, הציגה בתערוכות יחיד בארץ, ב;גרמניה, הונגריה ובארה”ב.

שגריר הונגריה בישראל מר אנדור נג’ והאמנית אוה פרקש-פישהוף ציירת ופסלת תושבת רמת השרון בתערוכה | צילום: ליאור קורן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן