כאן נתניה

נתניה: עו”ד אדיר בנימיני מטרת הירוקים לשקם נחל פולג בהקמת רשות ציבורית לנחל

0
0

חבר מועצת העיר נתניה, עו”ד בנימיני; בשנתיים הקרובות צפויות להיפתר בעיות המים של ישראל, וזאת הודות למפעלי ההתפלה שכבר החלו לפעול, כך שברגע ש’נחל פולג’ ישוקם ניתן יהיה להחיות אותו מחדש. הקושי הגדול מתבטא בכך שצריך ליצור שיתוף פעולה בין כמה רשויות, ולהוביל אותם לשתף פעולה בעניין. כרגע הנושא תקוע כבר כמה שנים”.
נתניה: עו
נתניה: עו”ד אדיר בנימיני מטרת הירוקים לשקם נחל פולג בהקמת רשות ציבורית לנחל

יו”ר ’הירוקים’ בעיר נתניה, חבר מועצת העיר, עו”ד אדיר בנימיני, הודיע השבוע, כי במהלך הקדנציה הקרובה בכוונתו להציב כמטרת-על את שיקום נחל פולג. כל זאת באמצעות הקמת רשות ציבורית לנחל.

כבר כעת ברור, כי אם יצלחו המגעים הקואליציוניים, וסיעת “למען-נתניה” תצטרף לקואליציה העירונית, צפוי עו”ד בנימיני, להתמנות, בין השאר, למחזיק תיק ’הגנת הסביבה’ אשר היה עד כה, בשתי הקדנציות האחרונות, בידיו של חבר המועצה היוצא, ד”ר צבי זקס, מסיעת “גל”.

אולם גם במידה וסיעתו תישאר בספסלי ה’אופוזיציה’ מתכוון עו”ד בנימיני לפעול משם על מנת לקדם את נושא שיקום הנחל.

“אין ספק שמעמדה של מחזיק התיק, זה יהיה פשוט יותר”, אמר השבוע חבר מועצת העיר נתניה, עו”ד בנימיני; “אך בכל מקרה אין בכוונתי להרים ידיים. בשנתיים הקרובות צפויות להיפתר בעיות המים של ישראל, וזאת הודות למפעלי ההתפלה שכבר החלו לפעול, כך שברגע ש’נחל פולג’ ישוקם ניתן יהיה להחיות אותו מחדש.

הקושי הגדול מתבטא בכך שצריך ליצור שיתוף פעולה בין כמה רשויות, ולהוביל אותם לשתף פעולה בעניין. כרגע, הנושא תקוע כבר כמה שנים”.

עוד הוסיף חבר מועצת העיר, עו”ד בנימיני, כי; “אני מודע לכך שמדובר במערכה שהוא ככל הנראה, יאלץ להילחם בגפו; “במועצת העיר נתניה המכהנת, אין לצערי, מספיק כוחות שמסורים לנושא ’הגנת הסביבה’, ושהאג’נדה הזאת בכלל מעניינת אותם. בקמפיין האחרון, היינו (הירוקים בעיר נתניה) היחידים שבכלל התבטאו בנושא, וזה אומר דרשני”.

לצערי, במידה ולא נהיה בקואליציה, קשה לי זהות כרגע גורם כלשהו מחברי המועצה שצפויים להיות חלק מהנהלת העיר, שירצה להירתם ולפעול לקידום הנושא, ואין לי אלא להצטער על כך”. סיכם עו”ד בנימיני יו”ר הירוקים וחבר מועצת העיר, בעיר נתניה.

◄ נחל פולג

נחל פּוֹלֵג (בערבית: פ’אליק) הוא נחל המנקז שטח בשרון ונשפך לים באזור נתניה צפונית למכון וינגייט.

ראשיתו של הנחל בין א-טירה ובין קיבוץ רמת הכובש, ושפכו לים נמצא בתחומי העיר נתניה, ליד אודים צפונית למכון וינגייט. הקטע האחרון מלא מים כל השנה.

כביש תל אביב – חיפה חוצה את הנחל. לצד הנחל נמצאות מספר שמורות טבע, ביניהן שמורת נחל פולג ו’שמורת שער פולג’, וכן אתרי העתיקות תל פולג, תל אל-עשיר וח’רבת זורייקיה. לפני שהנחל נשפך לים הוא עובר בפרצה מלאכותית בגבעות הכורכר.

הפירצה נקראה על ידי הצלבנים רוש טאי ופרושה בצרפתית חתך סלע, ואילו בעברית נקראת הפרצה שער פולג. הנחל זורם גם ליד בית יהושע ותל יצחק.

לנחל יש מספר יובלים; נחל דרור, נחל רעננה, נחל חרות, נחל רשפון ונחל אודים. בחלקם זורמים מי קולחין מיישובי האזור, המגיעים מזה עשרות שנים לאפיק הנחל כך שיש בו זרימת מים כל השנה.

ברובו, הנחל הוא נחל אכזב, רק בחלקו האחרון הוא מתחתר בקרקע כך שמי התהום מבצבצים וזורמים בו, נבנה בו מאגר על מנת לנצל להשקיה את מי השטפונות, את זרימת החורף ואת מי הקולחין.

◄ ויקטור גרן

ויקטור גרן, חוקר צרפתי אשר ביקר בארץ ישראל מספר פעמים במהלך המאה ה-19 וכתב על סיוריו, חצה בסוף אותה מאה כמה פעמים את מימי נחל פולג, שכאמור נקרא אז “ואדי אל-פאליק”. הוא מספר על צבאו של ריצ’רד לב הארי שחצה את הנחל ליד השפך שלו בדרכו לארסוף.

גרן זיהה את נחל פאליק עם נחל קנה המוזכר בספר יהושע (ט”ז, ח). נחל קנה הפריד בין נחלות השבטים אפרים ומנשה. נהר אל פאליק נשפך לים לאחר שהוא עובר בריכה הנקראת בסת אל פאליק.

גם זאב וילנאי מקשר בין נחל קנה – נהר אל קצב עם נחל פולג. במקום היה קרב בין הצלבנים לבין המוסלמים במסעי הצלב ובו נפל אחד הקצינים הטובים של צלאח א-דין שנקבר מזרחית לנחל פולג במקום שנקרא ברכת רמדאן.

● המידע על נחל פולג, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן