אילת

אילת: רשות מקרקעי ישראל, הרסה דוכנים בלתי חוקיים

ביומיים הקרובים יימשכו פעולות ההריסה ופינוי ההריסות ב’טיילת אילת’, המבוצעות ע"י רשות מקרקעי ישראל, לאחר שתכולת הדוכנים פונתה ע"י הרוכלים ◄ ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל; "חלק גדול מהרוכלים לא מילאו את פסק הדין, היה עליהם להרוס את המבנים בעצמם ולפנות את ההריסות עד להחזרת השטח לקדמותו".
0
0
אילת: רשות מקרקעי ישראל, הרסה הדוכנים הבלתי חוקיים
אילת: רשות מקרקעי ישראל, הרסה הדוכנים הבלתי חוקיים

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, החלו הבוקר (יום שני | כ”ב כסלו התשע”ד) בהריסת הדוכנים הבלתי חוקיים ובפינוי ההריסות מהשטח ב’טיילת אילת’, באמצעות ציוד מכני כבד. בכך בא הסוף למתחם הרוכלות הבלתי חוקי בטיילת של אילת; לאחר שקודם לכן, השבוע, החלו הרוכלים לפנות את תכולת 72 הדוכנים במתחם הבלתי חוקי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

מפקחי רמ”י, עקבו במהלך היום כיצד פורקו חיבורי הדוכנים לחשמל ולמים ע”י חברת החשמל ו-עיריית אילת, ואו אז החלה עבודת ההריסה, במסגרתה נהרסו כבר למעלה ממחצית הדוכנים ופונו חלק מההריסות, במבצע המתנהל ע”י מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ב’רשות מקרקעי ישראל’ ובליווי משטרת ישראל.

מחר, ה-26.11.2013, בשעות אחה”צ – ערב, אמור להגיע לסיומו המבצע ההנדסי, הכולל פינוי של רצועת החוף, שאורכה 450 מ”ר, והחזרת השטח לקדמותו.

לאחר סיום המבצע, אומרים ברשות מקרקעי ישראל, תשקול הרשות, בהתייעצות עם פרקליטות המדינה, הגשת תביעה כספית כנגד הרוכלים בדרישה להחזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות אי מילוי חלק מפסק הדין, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש להריסת המבנים ופינוי ההריסות.

ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל | ארכיון

מר ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, מסר, כי; “אין ספק, כי הרוכלים לא מילאו את פסק הדין במלואו כפי שהיה עליהם לעשות.

לפי פסק הדין היה עליהם לפנות את השטח באופן מלא ולהחזיר אותו לקדמותו, אך הם פינו רק את תכולת הדוכנים והותירו לרשות מקרקעי ישראל להרוס את רוב מבני הדוכנים ולפנות את ההריסות והפסולת, בעלות ניכרת לקופה הציבורית”.

סקופ, הוסיף וציין, כי; “אנו נשקול צעדים משפטיים במטרה להחזיר לקופת המדינה את העלויות, כי קרקעותיו וממונו של הציבור אינם הפקר.

לשמחתנו, בינתיים הפינוי מתנהל בקצב הרצוי, למרות אתגרי הבטיחות הנובעים מפירוק מבנים על טיילת שהולכים בה עוברים ושבים.

בכך מגיע לסיומו מאבק משפטי שניהלה המדינה במשך עשור בבתי המשפט כדי שהטיילת תשמש למטרה הציבורית לשמה הופקעה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן