רדיו | טלוויזיה

איכות השלטון: להדיח את הזמר אייל גולן והזמר משה פרץ מתכניות הריאליטי

0
0

התנועה לאיכות השלטון בישראל; “משהוגשו כתבי אישום חמורים כנגד מר גולן ומר פרץ, בעבירות החותרות תחת האמנה החברתית והעקרונות הבסיסיים ביותר במדינה דמוקרטית, קמה ל’רשות השנייה’ חובה לפעול להדחתם מתפקידם כ”שופטים” בתוכניות מציאות בעלות מדרוג כה גבוה, המשודרות בשעת צפיית השיא…”.
איכות השלטון: להדיח את הזמר אייל גולן והזמר משה פרץ מתכניות הריאליטי
איכות השלטון: להדיח את הזמר אייל גולן והזמר משה פרץ מתכניות הריאליטי

התנועה לאיכות השלטון, עתרה היום (יום חמישי | י”א כסלו התשע”ד) לבג”ץ לקבוע הנחיות שימנעו מלתת במה למואשמים בעבירות ולהרחיק את הזמרים אייל גולן ומשה פרץ מהנחיית תכניות הטלוויזיה.

הרקע, לטענת התנועה לאיכות השלטון בישראל, הוא כי במהלך חודש ספטמבר 2013, החלו שידורי התכנית “הכוכב הבא” בה משמש הזמר אייל גולן כשופט. חודש לאחר מכן, ביום 20.10.2013, הוגש נגד מר גולן וחברת ההפקות שבבעלותו (“ליאם הפקות”), כתב אישום חמור בגין עבירות של העלמות מס בהיקף של מיליוני ש”ח. זאת, בהמשך למעצרו של מר גולן, יחד עם מנהלים נוספים בחברת ההפקה, בשנת 2011.

התנועה לאיכות השלטון, מוסיפה וטוענת, כי כמו כן, בחודש אוקטובר 2013, החלו שידורי התכנית “אקס פקטור ישראל”, במסגרתה הזמר משה פרץ מחזיק גם הוא בתפקיד “שופט”. ביום 22.05.2013, הוגש גם כנגד מר פרץ ואמרגנו כתב אישום, בין היתר בגין עבירות של העלמות מס בהיקף של כמיליון ש”ח.

רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון, מדגישה בעתירה שהגישה, כי; “’הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו’ (הרשות השנייה), הינה הגורם המפקח על שידורי הזכייניות בערוץ 2. החוק מקנה לה סמכויות פיקוח, ומתווה את הדרך בה עליה לפעול.

הזמר משה פרץ, מחזיק גם הוא בתפקיד “שופט”

בין היתר, חובה על הרשות השנייה לפעול לטובת הציבור, תוך קידום אזרחות טובה וחיזוק ערכי הדמוקרטיה. לשם קידום תכליותיה אלו, על הרשות השנייה להתוות מדיניות, לקבוע כללים ולהנחות את הזכייניות על מגבלותיהן בהעדפת השאת הרווחים על פני טובת הציבור.

על כן, משהוגשו כתבי אישום חמורים כנגד הזמר מר גולן והזמר מר פרץ, בעבירות החותרות תחת האמנה החברתית והעקרונות הבסיסיים ביותר במדינה דמוקרטית, קמה לרשות השנייה חובה לפעול להדחתם מתפקידם כ”שופטים” בתוכניות מציאות בעלות מדרוג כה גבוה, המשודרות בשעת צפיית השיא.

בפני הרשות השנייה עומדות אפשרויות רבות, בין קלות ובין חמורות, להביא לשינוי המצב הקיים. משבוחרת הרשות השנייה שלא לפעול כלל, יש בכך הפרה של הוראות החוק על ידי הזכיינות, כאשר ’הרשות השנייה’ חוטאת לתפקידה ואיננה מקיימת את חובתה כחוק, כנדרש מגוף אסדרה.

הימנעותה מלפעול אף מהווה פגיעה ברורה בשלטון החוק ועולה כדי מחדל בלתי סביר באופן קיצוני”. סיכמה רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון את הודעת התנועה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן