צער בעלי חיים

משרד החקלאות, יוצא במבצע ארצי לעיקור וסירוס חתולי רחוב בהיקף של 4.5 מיליון ₪

0
0

החל משנת 2009, משרד החקלאות, מעניק תמיכה לרשויות מקומיות במסגרת מבצעי עיקור חתולי רחוב ◄ במהלך השנים 2009 – 2012 עוקרו במימון משרד החקלאות למעלה מ- 90,000 חתולי רחוב בעשרות רשויות מקומיות באזורים שונים של המדינה בהיקף של למעלה מ- 10 מיליון ₪.
משרד החקלאות, יוצא במבצע ארצי לעיקור וסירוס חתולי רחוב בהיקף של 4.5 מיליון ₪
משרד החקלאות, יוצא במבצע ארצי לעיקור וסירוס חתולי רחוב בהיקף של 4.5 מיליון ₪

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע היום (יום שני | כ”ד חשון התשע”ד), כי יסייע לרשויות המקומיות לממן עיקור וסירוס של חתולי רחוב. עלות המבצע 4.5 מיליון ₪ בשני שלבים. בימים אלה, עם אישור תקציב המדינה, יוצא לדרך השלב השני. על פי התכנית יעוקרו במסגרתו כ- 45,000 חתולי רחוב.

דפנה יוריסטה, דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פועל לשיפור רווחתם של חתולי הרחוב ולשיפור איכות חייהם של התושבים, ולטובת העניין גיבש תכנית למתן תמיכה ל’רשויות מקומיות’ שיפעלו לביצוע ניתוחי עיקור וסירוס של חתולי רחוב.

מטרת התמיכה לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור החתולים מצד אחד, ומצד שני לצמצם את מספרם באותם מקומות בהם ריבויים מהווה מפגע סביבתי או תברואתי.

המדינה תשתתף במסגרת המבצע במימון לכידת חתולי הרחוב, ביצוע ניתוח העיקור או הסירוס, כיסוי עלויות האשפוז והחזרת החתול לאחר הניתוח לאזור ממנו נלקח. תקרת התקצוב הינה עד 200,000 ₪ לרשות מקומית אחת.

במידה שיתקבלו במשרד יותר פניות להשתתפות בניתוחים לעומת התקציב לתכנית, ידורגו הרשויות המקומיות על פי פרמטרים הכוללים, בין השאר, את המצב הסוציו-אקונומי של הרשות, גודל האוכלוסייה ושטח השיפוט וכן את מספר החתולים שהרשות מתחייבת לעקר במידה ותקבל תמיכה. פרמטרים אלה משוקללים לניקוד המדרג את הרשויות, ואלו שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר זוכות לתמיכה.

בתמורה לתמיכת המשרד בעיקור ובסירוס, תתחייב הרשות המקומית לבצע ניתוחי עיקור או סירוס בכמות מינימלית של חתולי רחוב שגילם מעל 4 חודשים בתחום הרשות המקומית עד לסוף חודש מאי 2014. וכן, להחזיר כל חתול למקום בו נאסף, בסמוך לביצוע הניתוח, אך רק לאחר פרק זמן מינימלי של אשפוז במרפאה וטרינרית לצורך החלמה של 24 עד 48 שעות, בהתאם לאופן ההרדמה ומצב החתול ולבצע לחתול חיסון נגד כלבת, וסימונו כמקובל, בטרם החזרתו לרחוב”.

ד”ר דגנית בן-דב, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים ב’שירותים הווטרינרים’ ב-משרד החקלאות; “בעיית ריבוי היתר שכתוצאה ממנה סובלים ומתים מיליוני בעלי חיים משותפת לכלבים ולחתולים. בישראל, בשונה מכלבים, רוב גורי החתולים נולדים ברחוב ולכן עיקר ההשקעה הוא בתמיכה ברשויות המקומיות במימון עיקור חתולי רחוב.

כתוצאה מריבוי המאכילים, ומהיצע המזון ברחובות, התרבו חתולי הרחוב בצורה משמעותית. מצד אחד מדובר בבעיית צער בעלי חיים קשה, שכן חיי הרחוב גורמים לחתולים סבל רב. מצד שני, במקרים רבים מהווים החתולים מפגע סביבתי, עילה לסכסוכים בין שכנים, וסכנה בריאותית במפעלי מזון, מוסדות שונים ובתי חולים”.

ההערכה, היא, כי בעולם ישנם כ- 200 מיליון חתולים משוטטים, אך מדובר בהערכה בלבד ואין כל נתונים המעידים על כמות החתולים המשוטטים הקיימים, הן בעולם והן בארץ.

מחקרים שנעשו בעולם במדינות מערביות מלמדים, כי כ-80% – 90% מ-חתולי הבית עוקרו וסורסו לעומת 2% בלבד מהחתולים המשוטטים.

החל משנת 2009, החליט משרד החקלאות, כי יעניק תמיכה ל’רשויות מקומיות’ במסגרת מבצעי עיקור חתולי רחוב. במהלך השנים; 2009 – 2012 עוקרו במימון משרד החקלאות למעלה מ-90,000 חתולי רחוב בעשרות רשויות מקומיות באזורים שונים של המדינה בהיקף של למעלה מ- 10 מיליון ₪.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן