רפואה דחופה

המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: צוחק מי שצוחק אחרון, בלעה סיכת ראש באורך 3.5 ס”מ

0
0

פרופ’ משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, הצליח לשלוף מגרונה של יסמין בת 16, סיכת ראש דקה באורך 3.5 ס”מ שנתקעה מעל מיתרי הקול וכמעט חסמה את קנה הנשימה.
המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: צוחק מי שצוחק אחרון, בלעה סיכת ראש באורך 3.5 ס
המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: צוחק מי שצוחק אחרון, בלעה סיכת ראש באורך 3.5 ס”מ

טובי הרופאים יודעים לספר, כי צחוק טוב לבריאות. רגע, זהירות. לא תמיד. כך על כל פנים, עולה מגרונה – עדותה של של יסמין נערה בת 16, מהעיר בקעה אל גרביה, אשר אמש (שני), הגיעה לחדר המיון של “הלל יפה”, בעיר חדרה, באמצעות אמבולנס לאחר שבלעה בשגגה סיכת ראש באורך 3.5 סנטימטר אשר שימשה להידוק ’הרעלה’ אותה חבשה.

הצעירה המפוחדת ונרגשת סיפרה לצוות המטפל, כי כאשר החזיקה את סיכת הראש לרגע בפיה לצורך סידור הרעלה, שאפה אותה לפתע בטעות לפיה לאחר שפרצה בצחוק גדול.

פרופ’ משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ו-כירורגית ראש צוואר של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, הוזעק לחדר מיון, לאחר שהובהר, כי הסיכה תקועה במיקום בעייתי במיוחד – מעל מיתרי הקול, בזווית שעלולה ליפול ל’קנה הנשימה’ ולחוסמו.

צילום רנטגן של סיכת ראש שבלעה הנערה יסמין בת 16 באורך 3.5 ס”מ

פרופ’ משנה ברוורמן, קבע מיד, כי יש לבצע לאור הנסיבות הרדמה מקומית ואחר כך הוחדר סיב אופטי אשר באמצעותו הסיכה נשלפה מאזור הרקמות הרכות בזהירות ובהצלחה. ובמילים אחרות; כולם נשמו לרווחה והרשו לעצמם הפעם לצחוק בגדול.

פרופ’ משנה ברוורמן, מציין, כי אין זאת הפעם הראשונה שהוא נתקל במצב עדין זה; “ההמלצה עיקרית שלי לנשים העוטות רעלה, היא שבזמן סידור הרעלה, יימנעו מלהחזיק בין שיניהן את הסיכה המהדקת בכדי להימנע מתאונות שכאלו.

במקרה הפעם הפרוצדורה הסתיימה בהרדמה מקומית בלבד, ולא בניתוח שעלול היה סבוך ואף מסכן חיים”.

בסיכומו של דבר אושפזה הנערה יסמין להשגחה בבית החולים והיא אמורה להשתחרר כבר היום הזה לביתה כשכל הדרך היא תתגלגל מצחוק איך קרה לי דבר כזה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן