עובדים | תעסוקה | כוח אדם

התעשייה הקיבוצית, מחלוקת: האם צריך קורסי ניהול מיוחדים לנשים

0
0

חגית רז, מנהלת ההדרכה ב’איגוד התעשייה הקיבוצית’; “החלטנו על פתיחת קורס מגדרי, מאחר והנתונים מצביעים על כך שאחוז הנשים בהנהלות ובדירקטורים הוא קטן מאוד, ועלינו לפעול כדי לתקן זאת” ◄ הוכח מחקרית, כי נשים יכולות לתרום תרומה משמעותית לעבודת הדירקטוריון”.
התעשייה הקיבוצית, מחלוקת: האם צריך קורסי ניהול מיוחדים לנשים
התעשייה הקיבוצית, מחלוקת: האם צריך קורסי ניהול מיוחדים לנשים

איגוד התעשייה הקיבוצית, והיחידה לקידום נשים ב’תנועה הקיבוצית’, עומדים לפתוח קורסי ניהול מיוחדים לנשים מנהלות ונשים המכהנות כדירקטוריות או מיועדות לתפקידי ניהול, אולם היוזמה שנויה במחלוקת ודווקא בקרב נשים.

לאיגוד, הגיעה תלונה מצד בעלת תפקיד מרכזי ב-קיבוץ דתי, שקבלה על קיום קורסים נפרדים לנשים; “כל הכבוד על היוזמה של עידוד נשים לניהול, אבל למה הן צריכות קורס נפרד? אנחנו חרדים? האם לא ניתן לעודד קיבוצים לשלוח את הנשים לקורסים הרגילים?”

לדברי חגית רז, מנהלת ההדרכה ב’איגוד התעשייה הקיבוצית’; “כל תוכניות ההדרכה של האיגוד, פתוחות כמובן בפני נשים, אולם הניסיון מצביע על כך שחלק מהמשתתפות לא מרגישות בנוח להתבטא ולשאול שאלות בסביבה שהיא גברית בעיקרה. יש התלבטות בעניין מאחר, וב”עולם האמיתי” שהוא גברי בעיקרו הן תצטרכנה להתמודד במציאות הגברית”.

“החלטנו על פתיחת קורס מגדרי, מאחר והנתונים מצביעים על כך שאחוז הנשים בהנהלות ובדירקטורים הוא קטן מאוד, ועלינו לפעול כדי לתקן זאת” – אומרת רז, וממשיכה; “לא רק בשביל הנשים, אלא גם למען הארגונים והחברות הקיבוציות.

הוכח מחקרית, כי נשים, יכולות לתרום תרומה משמעותית לעבודת הדירקטוריון. במסגרת הקורסים המגדריים נוצרת סביבה מאפשרת ותומכת יותר לנשים לשאול ולהעמיק בחומר.

בסופו של דבר לאחר שרכשו את המיומנויות במסגרת “המגנה” יותר, יוכלו לקבל ביטחון ולהתמודד בעזרתם גם בהנהלות שבהן הרוב הוא גברי”.

תוכניות ההכשרה לניהול, לנשים, כוללות מעבר לחלקים הקבועים של גיבוש אסטרטגיה, יעדים וחזון, ניהול כוח אדם, הנעת תהליכים, כספים, תקשורת אישית, וקבלת החלטות גם חלקים המוקדשים ל”ניהול נשי” במגמה לאבחן את נקודות העוצמה של נשים בתפקידי הניהול ולחזקן אותן.

לדברי חגית רז, מנהלת ההדרכה ב’איגוד התעשייה הקיבוצית’; “הביקוש לקורסי הניהול לנשים הוא לא קטן מה שמראה שאכן הנשים רוצות ללמוד במסגרות הללו. כך יוצא אפוא שניתן להכשיר יותר דירקטוריות פוטנציאליות בזמן קצר יחסית.

בכל מקרה, כל אישה שמתלבטת מוזמנת להתייעץ, ונבחר יחד איתה את המתכונת המתאימה לרכישת כלים בתחום הניהול”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן