תיאטרון | הצגות

נתניה, תצדיע הערב לשחקנית ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי

0
0

’תרבות לישראל’, המקדמת אירועי תרבות בפריפריה בתמיכת משרד התרבות, מציגה; ערב תרבות המוקדש לשחקנית ליא קניג, וכלת פרס ישראל לתיאטרון, במסגרת האירוע הייחודי, שיחל בשעה 18:30; יוקרן סרט דוקומנטרי “אהבותיה של ליא קניג”, יתקיים מפגש מרתק עם השחקנית ליא קניג וכן, תעלה ההצגה של תיאטרון היידישפיל “מדריך למטייל בוורשה”.
נתניה, תצדיע הערב לשחקנית ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי
נתניה, תצדיע הערב לשחקנית ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי

“תרבות לישראל”, הפועלת בתמיכת משרד התרבות לקידום אירועי תרבות בפריפריה, שמחה לתמוך בערב תרבות ייחודי המוקדש כולו לשחקנית המוערכת ו’כלת פרס ישראל לתיאטרון’ (1987), הגב’ ליא קניג. האירוע יתקיים הערב ראשון (כ”ט בתמוז, תשע”ג), ה-7 ביולי, החל מהשעה 18:30, בהיכל התרבות נתניה, ברחוב רזיאל 4, בנתניה. במסגרת האירוע יוקרן סרט דוקומנטרי; “אהבותיה של ליא קניג”, בבימויה של טלי אוחיון, יתקיים מפגש עם השחקנית שבמסגרתו תשתף ליא, את הצופים ברגשותיה ותספר על חייה המיוחדים.

לאחר המפגש המרגש תתקיים הצגה “מדריך למטייל בוורשה” של תיאטרון היידישפיל בכיכובה של ליא קניג, ובהשתתפות השחקנים; ענת עצמון, אירמה סטפנוב, אורי קובלסקי, וישראל טרייסטמן.

הסרט “אהבותיה של ליא קניג”, עוקב אחר השחקנית הדגולה ליא קניג, ואהבתה ומסירותה לשתי האהבות הגדולות בחייה – התיאטרון ובעלה צבי שטולפר שחקן ובמאי, מי שגילה את כשרונה, ודחף אותה לעולם התיאטרון. הסרט, מציג את סיפור בדידותה של ליא קניג, למרות היותה מוקפת בהמוני אנשים אהובים ואוהבים למרות הערצה גדולה לה זוכה מהקהל ולמרות הצלחתה המטאורית.

בדידותה של ליא, נובע בשל אובדן הנפש התאומה, בעלה צבי שטולפר, אשר עליו רחשה רגשי אהבה. עילאית וחברות עמוקה.

הסרט, ממחיש את הפער של עוצמת התהילה של ליא על הבמה כמי שנחשבת “המלכה” של התיאטרון הישראלי, אל מול תחושת האובדן והבדידות התהומית בחייה. לצד הסיפור האישי יסופר סיפורו של התיאטרון הלאומי “הבימה” – שיהווה את הרקע לסיפור חייה של קניג מזה 50 שנה.

ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי

את הסרט ביימה טלי אוחיון, לאחר הקרנת הסרט, יתקיים מפגש עם השחקנית ליא קניג, שתספר על הקריירה המטאורית של מי שכונתה; המלכה של התיאטרון הישראלי, על הפחד מזקנה, על הרצון להמשיך עד קצה היכולת הפיזית לשחק ועוד.

הצגה של תיאטרון היידישפיל בשם; “מדריך למטייל בוורשה” בכיכובה של ליא קניג, ובהשתתפות השחקנים ענת עצמון, אירמה סטפנוב, אורי קובלסקי, וישראל טרייסטמן.

במרכז עלילת ההצגה, מרגה ויסברג ובנה הצייר הכושל יוסף מגיעים לוורשה כדי לתבוע בעלות על בניין גדול בלב העיר, בניין שהיה עד מלחמת העולם בבעלות משפחתה של מרגה.

“מדריך למטייל בוורשה” הוא מחזה שעניינו גלגול “הוורשה הנפשית” מדור לדור. מחזה על הורים וילדים המתעקשים להשתחרר אלה מאלה, תוך שהם נאחזים בפחד בשימור התלות ההדדית.

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, אמרה, כי; “משרד התרבות והספורט בראשותי תומך בשנים האחרונות במאות פעילויות ופרויקטים מגוונים בתחום התיאטרון, המוסיקה והמחול ברחבי הארץ, תוך שימת דגש מיוחד על יישובי הפריפריה. כחלק מעשייה זו, ייהנו הצופים מערב מרגש וגדוש כישרון המוקדש לעשייתה ודמותה של השחקנית המוערכת ליא קניג, שחיה ונושמת תיאטרון עשרות שנים ויזכו בהזדמנות נדירה לשמוע אותה מספרת על כך. אנו עם אוהב ושוחר תרבות, ואני גאה, כי משרדי מאפשר את קיומם של אירועי תרבות ואמנות כאלו, המאפשרים לקהל הרחב לחוות חוויה תרבותית עשירה”.

לדברי מנכ”ל “תרבות לישראל” הגב’ רינת גל-און; “תרבות לישראל, פועלת לקידום אירועי תרבות ואמנות איכותיים בפריפריות. מאז הקמתה הועלו אלפי מופעים מכל תחומי האמנויות.

תרבות לישראל

אנו זוכים לשיתוף פעולה פורה מצד היכל התרבות בנתניה ומקדמים יחדיו עבור תושבי העיר את מיטב מופעי התרבות. אנו זוכים לתמיכה רבה מצד הקהל שמצביע ברגליים וגודש את האירועים. ’תרבות לישראל’, תמשיך לקדם ולהוביל מופעים נוספים באולמות ובאירועי חוצות”.

תרבות לישראל, הוקמה ביוזמת משרד התרבות והספורט, והיא חברת בת של ההסתדרות הציונית העולמית. תרבות לישראל פועלת להפצת תרבות בפריפריה ומקדמת פעילויות איכותיות במשך כל השנה בישובים, בפריפריות ובכל רחבי ישראל

תרבות לישראל, פועלת לניוד מיטב ההיצע התרבותי באמצעות סיוע תקציבי לישובים תוך מתן ייעוץ אסטרטגי, וסיוע ביצירת חזון תרבותי אמנותי לישובים השונים.

בנוסף, פועלת תרבות לישראל לייזום פרויקטים ארציים בתחום התרבות והאמנות בפריפריה, כגון; הפיכת אתרי מורשת למרכזי תרבות, ייזום והפקת קונצרטים קלאסיים פתוחים לקהל הרחב ביישובים, ועידוד תרבות במגזרים מיוחדים כדוגמת; קהלים אתיופים, דרוזים, חרדים וערבים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן