אוניברסיטה | מכללה חקלאות ישראל חרקים | פרוקי רגליים יום הדבורים העולמי

פרופ’ אילן סלע פרס קיי לחדשנות על: פיתוח פתרון להיעלמות דבורים

סלע, הוא פרופסור אמריטוס ל’ווירולוגיה’ ול’ביולוגיה מולקולארית’ ב’מכון למדעי הצמח ולגנטיקה’ ב’פקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע”ש רוברט ה’ סמית’. הוא הצטרף לפקולטה בשנת 1968, ומשמש פרופסור מן המניין משנת 1981. למרות שרשמית הוא פרש לפני שנים ספורות, הוא עדיין מעורב במחקר, וביצע פריצת דרך משמעותית במחקר של וירוסים בצמחים, וב’דבורים’ ובהשתקת גנים.
0
0
פרופ’ אילן סלע זוכה פרס קיי לחדשנות על: פיתוח פתרון להיעלמות דבורים
פרופ’ אילן סלע

פרופ’ אילן סלע מן המחלקה לאנטומולוגיה באוניברסיטה העברית, זכה בפרס הראשון ב’פרסי קיי לחדשנות’, עבור מציאות פתרון להפרעת התמוטטות המושבה (CCD) – תופעת חובקת עולם של היעלמות דבורים, הגורמת להפסדים שנתיים של כ-35 מיליארד דולר בארצות הברית לבדה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר.

הפרסים, הוענקו החודש במהלך המושב ה-76 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית בירושלים.

הפרויקט החל כאשר פרופ’ אילן סלע, גילה וירוס חדש בשם; IAPV, והכניס את הגנום של ה-IAPV למאגר המידע הציבורי.

בעקבות זאת, קבוצת מחקר אמריקאית, העוסקת בחקר חומרים גנטיים קישרה בין תופעת ’היעלמות הדבורים’ לווירוס.

צוות משקיעים פנה לפרופ’ סלע, וביקש ממנו לשמש בתור המדען הראשי של חברה בשם; Beeologics, ששמה לה למטרה לרסן מחלות של דבורים ופגיעות אחרות בהם.

תוך שלוש שנים פותחה שיטה לריסון וירוס ה-IAPV באמצעות השתקת הביטוי של הגנים הוויראליים, מה שמסייע לצמצום תופעת היעלמות הדבורים.

במקביל, הצליח פרופ’ סלע, לטפל באיום נוסף על כוורות דבורים הנגרם כתוצאה מפשיטת אקריות בשם; וארואה דסטרוקטור (Varroa destructor).

על שני הפיתוחים נרשמו פטנטים, ובשנה שעברה נרכשה חברת Beeologics על ידי התאגיד לביוטכנולוגיה חקלאית מונסטנו בסכום של 120 מיליון דולר, והמוצר; remebee, יצא לשוק.

סלע, הוא פרופסור אמריטוס ל’ווירולוגיה’ ול’ביולוגיה מולקולארית’ ב’מכון למדעי הצמח ולגנטיקה’ אשר ב’פקולטה לחקלאות, מזון וסביבה על שם רוברט ה’ סמית’.

הוא הצטרף לפקולטה בשנת 1968, ומשמש פרופסור מן המניין משנת 1981. למרות שרשמית הוא פרש לפני שנים ספורות, הוא עדיין מעורב במחקר, וביצע פריצת דרך משמעותית במחקר של וירוסים ב-צמחים, וב’דבורים’ וב-השתקת גנים.

פרופ’ אילן סלע, שימש בתור מנהל המרכז לביוטכנולוגיה חקלאית על שם אוטו ווארבורג, ראש המחלקה לאנטומולוגיה, וכן יושב ראש  המסלול הבין תחומי לביוטכנולוגיה באוניברסיטה העברית.

זוכה נוסף ב’פרס קיי’, השנה הוא פרופ’ אבי דומב מהמכון לחקר תרופות בבית הספר לרוקחות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן