רעידת אדמה

רעידת אדמה בדרגה 4.9 ב’סולם ריכטר’, הורגשה באזור אילת, ובדרום חצי האי סיני

0
0

המכון הגיאופיסי לישראל; מוקד הרעש היה ב;’אבו רודיס’ שבדרום חצי האי סיני ◄ לא דווח על נפגעים או נזק משמעותי ברכוש ◄ התנועה האווירית, והימית, נמשכה כסדרה.
רעידת אדמה בדרגה 4.9 ב’סולם ריכטר’, הורגשה באזור אילת, ובדרום חצי האי סיני
רעידת אדמה בדרגה 4.9 ב’סולם ריכטר’, הורגשה באזור אילת, ובדרום חצי האי סיני

המכון הגיאופיסי לישראל, דיווח (שבת, כ”ג בסיון תשע”ג), כי לפני למעלה משעה (14:50), הורגשה רעידת אדמה*, באזור אילת למשך כ-10 שניות. מוקד הרעש; בדרגה 4.9 ב’סולם ריכטר’, היה ב-אבו רודיס אשר בדרום חצי האי סיני. התנועה האווירית והימית, נמשכת כסדרה.

אזרחים מבוהלים בעיקר המתגוררים בבנייני קומות רבים בעיר אילת שחשו היטב ב’רעש האדמה’, דיווחו על תזוזת המיטה, הארונות, מסכי הטלוויזיה, ותמונות בקירות חלקן נצמדו מתחת למשקופי החדרים בתיהם.

משטרת אילת, מסרה, כי אל מוקד 100, הגיעו דיווחים על רעידת האדמה, ואולם לא נמסר על נפגעים או נזק משמעותי ברכוש.

כאמור, דווח עוד רעידה הורגשה בעיקר דרום סיני, בסואץ, קהיר, וגם במערב סעודיה, גם באזורים אלו, לא היו נפגעים או נזקים ולא נרשמו שיבושים.

בדצמבר בשנת 2012, נרשמה רעידת אדמה בעוצמה של 4.3 דרגות לפי ’סולם ריכטר’, בעיר אילת, וכן ביישובי הערבה. לא היו נפגעים ולא כל נזק. מוקד הרעש, אז היה כ-40 קילומטרים צפונית לעיר אילת.

◄ רעידת אדמה

* רעידת אדמה (או רעש אדמה) היא תופעת טבע גאולוגית המתרחשת לרוב בקרבת החיבורים שבין הלוחות הטקטוניים, והקשורה לתופעת נדידת היבשות. בעת רעידת אדמה משתחרר לחץ בין הלוחות הטקטוניים, ופני הקרקע רועדים.

באזורים מיושבים ובנויים, רעידת אדמה גורמת לרוב לנזק רב בנפש וברכוש, בהתאם לעוצמת הרעידה ולאיכות הבנייה במקום.

חלק ניכר בחקר רעידות אדמה הוא בתחום החיזוי, אשר יאפשר זמן התרעה, אך נכון להיום רעידות אדמה אינן ניתנות לחיזוי לטווח הארוך, לפחות לא באמצעים הטכנולוגיים והמדעיים העומדים לרשות המדע כיום.

עוד על רעידת אדמה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן