דת | יהדות

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: כל יהודי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור

0
0

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן; “שירותי הדת, הניתנים הם עבור כל היהודים במדינת ישראל, מכל זרם, גם הקונסרבטיבי והרפורמי, יוכל להשתמש במקוואות, וכל אחד יכול להשתמש בהם. אני מדגיש, כי שירותי הדת, הניתנים הם במסגרת ההלכה היהודית”.
סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: כל יהודי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור
סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: כל יהודי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר היום במהלך דיון ב’וועדת הפנים’ של הכנסת, במהלכה הוצג המשרד לשירותי דת; “אני פועל ליצירת תחרות בשירותי הדת על מנת לייעל אותם ולהפוך אותם לידידותיים יותר, לטובת כל אזרח במדינת ישראל”.

סגן השר לשירותי דת, הרב דהן, הוסיף והדגיש, כי; “שירותי הדת הניתנים הם עבור כל היהודים במדינת ישראל, וכל אחד יכול להשתמש בהם. אני מדגיש, כי שירותי הדת הניתנים הם במסגרת ההלכה היהודית”.

במענה לשאלתו של עו”ד יזהר הס, מנכ”ל התנועה המסורתית, לגבי טבילה במקוואות למטרת גיור, ענה בפסקנות סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן; “כל יהודי, מכל זרם, גם הקונסרבטיבי, והרפורמי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור”.

עו”ד יזהר הס, מנכ”ל ’התנועה המסורתית’ בירך את הרב בן דהן, ואמר, כי; “אני מברך את סגן שר הדתות, שהצהיר מפורשות, כי מעתה תהיה גישה לזרמים הלא אורתודוקסים לכל המקוואות בישראל, לרבות טבילה לצורך גיור שאיננו אורתודוקסי. אם אכן כך הדבר, מדובר בשינוי ממשי. נשמח שההוראה “תרד לשטח” בהקדם האפשרי”.

◄ מקוואות

מקווה, הוא מאגר של מים שאינם שאובים, אשר נועד לאפשר לאיש או אישה יהודיים לקיים את מצוות הטבילה, כדי להיטהר ממצבי טומאה שונים, וכן לטבול כלים חדשים. בזמן שהיו מקפידים על שאר טומאות, היו טובלים במקוה כלים ובגדים שנטמאו ורוצים לטהרם. מקוואות, הם מוסדות הכרחיים בכל ישוב יהודי בעל אוכלוסייה דתית, מאחר שנשים בגיל הפריון זקוקות לטבול פעם בחודש.

עבור גברים אין בימינו חובה הלכתית לטבול, אך מקוואות גברים בכל זאת נפוצים בקרב קהילות חסידיות בהן גברים רבים נוהגים לטבול כל בוקר במקווה, כדי להוסיף טהרה, ובפרט בערב שבת וחג, כאשר בערב יום כיפור, ישנו מקור בהלכה לטבול.

מאחר ובמדינת ישראל מתאפשרים נישואין בין יהודים על פי ההלכה האורתודוקסית בלבד, כלות נדרשות להציג לרב שמשיא אותן אישור על טבילתן במקווה ערב נישואיהן.

מקוואות הנשים, הנבנים כיום, נבנים בסטנדרטים גבוהים מאוד, וקיימת הקפדה רבה על ההיגיינה של הטבילה. במרבית המקוואות מוסיפים כלור למי הטבילה בצורה שאינה פוסלת את המקווה אך מאפשרת חיטוי טוב של המים. הלכות טהרת המשפחה, מחייבות את הטובלות להתרחץ היטב לפני הטבילה, כך שכל הנשים נכנסות לבור הטבילה לאחר רחיצת כל גופן במים וסבון – דבר שמוסיף לרמת ההיגיינה של המקווה.

כל אלו מצטרפים לכך, שאף שבעבר המקוואות לא היו נקיים, כיום טבילה במקווה אינה מסוכנת יותר מרחצה בבריכת שחייה ופעמים שהטבילה אף היגיינית יותר.

במרבית המקוואות נהוג לקחת תשלום סמלי (10-25 ש”ח) לצורך כיסוי הוצאות המקווה. אולם, ישנם מקוואות משופרים המאפשרים שירותים נוספים לנוחות הטובלות (שירותי ספא, הסרת שיער, ועוד). ב’מקוואות’ אלו המחיר יקר יותר, בהתאם. בחלק מן המקוואות נהוג לספק מגבות נקיות לשימוש המתרחצים, הכלול במחיר הכניסה למקווה.

מקוואות גברים, משמשים בנוסף כ’בית מרחץ’ עם מקלחות ומלתחה. ככלל, מתבקשים המשתמשים במקווה להתרחץ לפני הכניסה לבור הטבילה.

בניית מקוואות היא בין שרותי הדת אשר מדינת ישראל, מספקת. הקמת מקווה ביישוב מסוים נעשית על פי דרישת התושבים, וכיום כמעט בכל ישוב יהודי במדינת ישראל קיים מקווה. קיימים גם כמה ארגונים הפועלים בתחום זה, והעיקרי הוא “המרכז הארצי לטהרת המשפחה”. בחו”ל תפקיד חשוב של כל קהילה יהודית לבנות ולהחזיק מקוואות לשירות הקהל. עוד בהרחבה נושא; מקוואות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן