אילת

אילת: עמידה איתנה באזעקה ראשונה על רקע ירי רקטות

ראש עיריית אילת, מר מאיר יצחק הלוי, שוחח הבוקר עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו שהתקשר על מנת להביע הזדהות עם העיר אילת, וציין, כי; "ממשלת ישראל, תעשה כל שיידרש, על מנת שלעיר אילת ולתושביה יהיה טוב" ◄ שר הביטחון, בוגי יעלון התקשר לראש העירייה; "נעשים מאמצים להחזיר את העיר לשגרה ואכן כך היה" ◄ טלפונים נוספים הגיעו משרת המשפטים, ציפי לבני, מהשר סילבן שלום ועוד.
0
0
אילת: עמידה איתנה באזעקת אמת ראשונה על רקע ירי רקטות
אילת: עמידה איתנה באזעקת אמת ראשונה על רקע ירי רקטות

לצד מערכת הגנה מרבית על העיר אילת, הכוללת את הגדר המערבית, הקמת חטיבה מרחבית נוספת והצבת סוללת כיפת ברזל, פעלה היום (ד’) לראשונה גם מערכת האזעקה על רקע ירי רקטות לעיר אילת, בסביבות השעה 09:00. עם הישמע האזעקה, פונו 10,500 תלמידי מערכת החינוך למרחבים מוגנים, ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, הנחה לפתוח את המקלטים הציבוריים והציבור הונחה להיכנס תוך 45 שניות למרחב מוגן במידה שתישמע אזעקה נוספת. כוחות משטרה וצבא שסרקו את האזור איתרו שני מוקדי נפילה בשטחים פתוחים, ללא נפגעים וללא נזק. העיר אילת חזרה במהרה לשגרה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

במהלך הבוקר, שוחח ראש העירייה מר יצחק הלוי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו שהתקשר מלודון, על מנת להביע הזדהות עם העיר אילת, וציין, כי; “ממשלת ישראל, תעשה כל שיידרש, על מנת שלעיר אילת ולתושביה יהיה טוב”.

גם שר הביטחון מר משה בוגי יעלון, התקשר לראש העירייה מר יצחק הלוי, וציין, בפניו, כי; “נעשים מאמצים להחזיר את העיר לשגרה ואכן כך היה”. טלפונים נוספים אל ראש העיר, הגיעו משרת המשפטים הגב’ ציפי לבני, מהשר סילבן שלום, ועוד אנשי ציבור.

מפקד מרחב אילת, נצ”מ רון גרטנר, ציין, כי במהלך הערכת המצב את התגובה המשותפת והמהירה של כלל גורמי המשטרה, הרשות המקומית, החירום, ההצלה והביטחון; “גורמים אלו יודעים לעבוד יחדיו גם בשגרה וגם בעת חירום במטרה להקנות לתושבים את הביטחון המרבי” ציין גרטנר, והנחה להגביר את נוכחות השוטרים במקומות הומי קהל, בטיילת ובאזור בתי המלון. משטרת מרחב אילת, שומרת על מוכנות ודריכות מבצעית לכל תרחיש.

ד”ר דרורי גניאל, ראש מינהל שח”ק בעיריית אילת, דיווח, כי; “בתי הספר, פעלו באופן מדויק הודות לתרגולים המתקיימים באופן שוטף. בתוך 30 שניות, נכנסו כ- 10,500 תלמידי מערכת החינוך בעיר למרחבים המוגנים ושהו שם משך כחצי שעה. מיד לאחר מכן, התבצעו בכיתות פעולות הרגעה, הסברה והפגה, על ידי יועצות בתי הספר, והמחנכות”.

ארן זלוטניק, קב”ט מוסדות חינוך של אילת, דיווח, כי; “בהתאם להנחיות פיקוד העורף נכנסו כל התלמידים וילדי הגנים למרחבים הכי מוגנים שיש, אשר הושמשו במקומות בהם אין מקלטים, ביניהם; חדרי ביטחון ו/או כיתות המצויות בחדר בנוי בקומה תחתונה, כאשר ריכוז התלמידים התבצע קרוב לקירות פנימיים ורחוק מחלונות. בהקשר זה, ראוי לציין, כי מיד לאחר חופשת הפסח עם הצבת סוללת כיפת ברזל, תרגלו כל מוסדות החינוך כניסה למרחבים מוגנים וזאת בנוסף לתרגולים המתקיימים במהלך כל השנה”.

דנה זנטי, דוברת עיריית אילת, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “כאמור, העיר אילת שבה לשגרה. בשיחותיו עם גורמי ביטחון וממשלה, ציין ראש העירייה, כי הוא מקווה שימוצה הדין עם אותן תנועות ’ג’יהאד’, וכי פעולתן המחבלת והפוגעת בעיר אילת, בביטחון תושביה ואורחיה ובסביבה כולה, תמוגר ושידו הארוכה של צה”ל תגיע למפגעים.

“הפעולות המתבצעות הלכה למעשה מלמדות, שמשרד הביטחון ו-ממשלת ישראל עושים הכל, על מנת להגן על העיר אילת” – ציין ראש העירייה, והוסיף, כי; “הצוותים המקצועיים יתכנסו בימים הקרובים, על מנת לעמוד על הפערים ולגשר עליהם, כך שתהיינה אפס תקלות, באופן שיבטיח את ביטחונם המלא של תושבי העיר אילת ואורחיה”. סיכם, מר יצחק הלוי.

יצוין, כי; לצד המצב ביטחוני מתמודדת בימים אלה העיר אילת מול איום נוסף והוא ביטול הפטור ממע”מ. על רקע האירוע הביטחוני האמור, בוטלה ישיבת המחאה נגד ביטול הפטור ממע”מ, שתוכננה להיום בערב’ והיא תידחה ליום רביעי הבא, 24.4 בשעה 17:00 במחסום הצפוני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן