זוכי פרס ישראל

פרס ישראל בתחום “ידע ארץ ישראל, גיאוגרפיה וארכיאולוגיה” לא יוענק השנה

0
0

פרס ישראל בתחום “ידע ארץ ישראל, גיאוגרפיה וארכיאולוגיה” לא יוענק השנה (תשע”ג) על רקע החלטת וועדת הפרס להמליץ על שני מועמדים – זאת בניגוד לתקנון פרס ישראל.
פרס ישראל בתחום
פרס ישראל בתחום “ידע ארץ ישראל, גיאוגרפיה וארכיאולוגיה” לא יוענק השנה

על רקע החלטת ועדת הפרס בתחום “ידע ארץ ישראל, גיאוגרפיה וארכיאולוגיה”, להעניק הפרס לשני מועמדים נפרדים, בניגוד לנקבע ב’תקנון פרס ישראל’, נאלץ שר החינוך הרב שי פירון, שלא להעניק השנה את הפרס בתחום זה. יצוין, כי על פי ’תקנון פרס ישראל’ יש להעניק הפרס למועמד אחד, ולא לשניים.

לאור העיקרון של רציפות השלטון הוחלט על דעת שני השרים – שר החינוך, הרב שי פירון והשר הקודם, גדעון סער, שלא יוענק השנה ‘פרס ישראל’ בתחום זה. בכך, אמץ שר החינוך הרב פירון את החלטתו של השר הקודם. יצויין, כי החלטות בנושא ‘פרס ישראל’ מתקבלות עפ”י שיקולים מקצועיים בלבד.

חברי ועדת הפרס; פרופ’ יהושוע בן אריה, פרופ’ אלישע אפרת, ופרופ’ אפרים שטרן, המליצו לשר החינוך להעניק את הפרס לשני זוכים האחד בגיאוגרפיה, והאחר ארכיאולוגיה. על רקע המלצתם של חברי הועדה, ביקש שר החינוך הרב פירון, כי ישקלו בשנית את ההמלצה.

חברי הועדה החליטו שאין הם משנים המלצתם, וכי הם מבקשים להעניק הפרס לשני מועמדים. לנוכח זאת, נאלץ שר החינוך שלא לקבל המלצתם, הנוגדת את תקנון הפרס, ולא להעניק הפרס בתחום זה בשנה זו.

יוזכר, כי עם כניסתו לתפקיד מינה השר גדעון סער, ועדה ציבורית לבחינת תקנון פרס ישראל, בראשות נשיא האקדמיה ללשון עברית, פרופסור משה בר, אשר ובהשתתפותם של פרופסור רפאל משולם, דוקטור הדסה שני, דוקטור אופירה עברי, ועורכת דין שנית פנחסי-הראל. הועדה, דנה בתקנון לבחירת זוכי הפרס, והציעה מספר שינויים שנועדו להגדיל את יוקרת הזכייה.

בעיקרי המלצות הועדה, נקבע, כי;

● הפחתת מספר מקבלי הפרס הנבחרים מדי שנה (על ידי צירוף מספר נושאים לתחום פרס אחד).

● בחירת מקבל פרס אחד בכל תחום.

● בחירה של לא יותר משני מקבלי פרס בתחום מפעל חיים.

● הענקת פרסים לאישים ולא לתאגידים (במפעל חיים).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן