אוניברסיטה | מכללה

שלי יחימוביץ’: אני מנהלת מלחמת חורמה בשחיתויות בשיטת הפריימריז ואמשיך בכך

0
0

התבטאות ראשונה של ח”כ שלי יחימוביץ’, לאחר שחשפה את שמות החשודים בשחיתות בפריימריז של “מפלגת העבודה”, התרחשה בכנס “חדשות סאטירה ופוליטיקה” של המגמה לתקשורת פוליטית של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית.
שלי יחימוביץ’: אני מנהלת מלחמת חורמה בשחיתויות בשיטת הפריימריז ואמשיך בכך
שלי יחימוביץ’: אני מנהלת מלחמת חורמה בשחיתויות בשיטת הפריימריז ואמשיך בכך

יו”ר מפלגת העבודה ח”כ שלי יחימוביץ, התייחסה לראשונה לפרשת קניית הקולות בפריימריז של מפלגת העבודה מאז נקבה בשמו של ח”כ עמיר פרץ כחשוד בפרשה, ואמרה; “אני מנהלת מלחמת חורמה בשחיתויות בשיטת הפריימריז ואמשיך בכך. אני חושבת שחלק מהחובה שלי היא להתמודד עם התופעה הדוחה הזו. זה קרב ישן שאני מנהלת כבר כמה שנים ל”ניקוי האורוות”. אני מאמינה שהתפקדות לפריימריז צריכה להיות אקט אידיאולוגי, עצמאי ולא מפוקח, ולא על בסיס מפקדי ארגזים”.

הדברים נאמרו במסגרת פאנל בנושא; ’חדשות סאטירה ופוליטיקה’ בהשתתפות יחימוביץ’, השחקן והבדרן גור אלפי, והעיתונאי חיים יבין, שקיימה ’המגמה לתקשורת פוליטית’ ב-מחלקות למדע המדינה ולתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית בירושלים. את הפאנל, הנחה; ד”ר גדי טאוב מהמחלקה לתקשורת ועיתונאית ומבית הספר למדיניות ציבורית.

ראש המגמה לתקשורת פוליטית של הפקולטה למדעי החברה ב’אוניברסיטה העברית’, פרופ’ תמיר שפר, אמר בפתח הערב, כי; “התפקיד וההשפעה הפוליטית של הסאטירה, נמצאים בשנים האחרונות בחזית המחקר האקדמי, בעיקר, כי ז’אנר זה משמש מקור מידע מרכזי עבור צעירים. ל’סאטירה פוליטית’ יש השפעה משמעותית על האופן בו פוליטיקאים נתפסים בעיני הציבור, על נכונות לבוא להצביע ועל ציניות פוליטית”.

יחימוביץ’, ציינה, כי רק ערב קודם נודע לה על הפרשה כשהתבקשה להגיב לתחקיר ’ידיעות אחרונות’ בנושא. למרות החשדות לשחיתות, כולל ב”מפלגת העבודה”, ח”כ יחימוביץ’, עדיין מאמינה בשיטת הפריימריז; “זו לא השיטה האידיאלית אבל זו השיטה הדמוקרטית”.

ד”ר גדי טאוב, גורי אלפי, חיים יבין, שלי יחימוביץ’ ופרופ’ תמיר שפר

יחימוביץ’, ביקרה את תוכניות הסאטירה בארץ, בעיקר בכך שהן חוששות ללעוג לבעלי ההון; “יש בעיה אינהרנטית בסאטירה של הערוצים המסחריים – היא תוקפת רק מוקד כוח אחד, וזה המוקד הפוליטי. אבל בחברה הישראלית מוקד הכוח הוא הממון ואותו הסאטירה מפחדת לתקוף. בשנות עבודתי ב’חדשות ערוץ 2’, היו לחצים מפוליטיקאים והיו לחצים ממפרסמים ומבעלים של הזכייניות. לחצים של הון הם הרבה יותר קשים ומרים, כי הם מאיימים על עצם הקיום של כלי התקשורת”.

עוד ציינה יחימוביץ’, כי הדמות שלה ב”ארץ נהדרת” בנתה אותה’ ושירתה אותה גם כשלעגה עליה. היא סיפרה שבהתחלה התרעמה על יצירת הדמות אבל למדה להתיידד איתה וליהנות ממנה; “בהתחלה לא סבלתי את הדמות, אחר כך, יצרתי איתה קשרים אינטימיים והיא נעשתה דומה לי או אני נעשיתי דומה לה.

דווקא העובדה שאנשים צעירים לא חווים פוליטיקה דרך החדשות, שהם נחשפים לדמות דרך תוכנית ’ארץ נהדרת’, יוצרת Name recognition מאוד משמעותי. זה מכין רקע ומוכנות אצל צעירים שלא נחשפים לתוכניות אקטואליה”.

לבסוף העבירה יחימבויץ’, ביקורת על ’חוק הצינון’; “אני מתנגדת מאוד לחוק שדורש מקציני צבא תקופת צינון של שלוש שנים. אני חושבת שזו אפליה בוטה לעומת קשת רחבה של מקצועות ועיסוקים אחרים. אני לא רוצה להגיד ’כל הבא ברוך הבא’ אבל כל אדם שהוא בעל משמעות, בעל ערך ויש לו תשתית אידיאולוגית, לאו דווקא שלי, מוזמן להיכנס לפוליטיקה ולהוכיח את עצמו. הפרקטיקה מוכיחה שעיתונאים שנכנסים לפוליטיקה הופכים לפוליטיקאים לא רעים בכלל”.

גורי אלפי, שגם השתתף בכנס, ציין, כי לדעתו, העם מחפש מנהיג, ולכן הבחירות היו פרסונאליות ולא מפלגתיות; “אני חושב שאנחנו מחפשים הנהגה, ואולי על זה היה הדיון בבחירות האחרונות. אנחנו לא נדבקים לאג’נדה ולאידיאולוגיה אלא מחפשים אדם ללכת אחריו. זה טבעי, ולכן נכון ונחוץ שנתחיל לחטט באנשים עצמם. זה התפקיד שלנו כקומיקאים ולפעמים זה יהיה מכוער, לפעמים אלגנטי, לפעמים רציני ולפעמים ממש לא, אבל אני חושב שהעיסוק בהנהגה והחיפוש שלנו צריך להיות טורדני”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן