אילת

אילת: סיום המאבק נגד ביטול פטור מע”מ

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי ביקש את התערבות ראש הממשלה ביישום החלטת ועדת השרים לקידום העיר אילת, שנועדה בין היתר לבטל גזירות נקודתיות ובעיקר להבהיר שנושא ביטול הפטור ממע"מ לא עומד על סדר יומה של ממשלת ישראל.
0
0
אילת: מטה החירום, ישוב להתכנס לסיום המאבק נגד ביטול פטור מע"מ
אילת: מטה החירום, ישוב להתכנס לסיום המאבק נגד ביטול פטור מע”מ

על רקע קריאות אנשי האוצר לפעול לביטול הפטור ממע”מ בעיר אילת, פנה ראש העירייה, מר מאיר יצחק הלוי אל ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, וביקש את התערבותו ביישום החלטת ועדת השרים לענייני אילת, בראשות ראש הממשלה, שהתקבלה לפני שנה (9.1.2012), לפיה תגיש המועצה הלאומית לכלכלה הצעה ליצירת תכנית כלכלית כוללת לקידום העיר אילת, כולל פירוט עלויות יצירת התכנית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

במכתבו אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הבהיר ראש העירייה מאיר יצחק הלוי, כי ביטול הפטור מ’מע”מ’ מהווה גזירה שתביא לחיסולה הכלכלי של העיר אילת, ותפגע קשות גם בהכנסות לקופת המדינה. עוד הדגיש ראש העירייה מר יצחק הלוי, בפני ראש הממשלה, כי ההחלטה האמורה של ועדת השרים בראשותו, באה לחסום אפשרות לגזירות נקודתיות על העיר אילת, וקבעה ובחוכמה שמתבקשת תכנית כלכלית כוללת לאילת.

“גורמים אלה כפי הנראה רוצים בחיסולה הכלכלי-חברתי של העיר אילת והם חסרי הבנה באשר למשמעות גזירה שכזו על העיר אילת” – ציין ראש העירייה, בנוגע לאנשי האוצר, ושב וביקש מראש הממשלה להתערב ולהבהיר שנושא ביטול ’הפטור ממע”מ’ לא עומד על סדר יומה של ממשלת ישראל.

לצד פנייה אל ראש הממשלה, פנה ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, אל חברי הכנסת החדשים, תוך שהסביר במכתבו את הסיכויים והסיכונים עמם מתמודדת העיר; “כפי הידוע לך, העיר אילת, הוגדרה כנכס לאומי בעל משמעויות אסטרטגיות למדינת ישראל. ככזו, ניצבים מול העיר אילת, אתגרים רבים ולא פחות מכך, סיכונים רבים ונפיצות כלכלית וביטחונית.

האמור, מצריך התייחסות בדרג של “ועדת שרים לנושאי אילת” כפי שפעלה בשנתיים האחרונות. לאחרונה, שבים ועולים הקולות מצד גורמים חסרי הבנה את צרכיה של העיר אילת, הרוצים לבטל את הפטור ממע”מ בעיר אילת.

גורמים אלה מובילים לפגיעה קשה בעיר אילת, ולא פחות מכך, פעילותם תוביל לצמצום היקף ההכנסות לקופת המדינה. נושא זה עלה וירד בשנים האחרונות (בבחינת “עז” ב’חוק הסדרים’) ונדרש אחת ולתמיד להסירו מסדר היום. בטוחני, שלאחר פגישתנו אצליח להבהיר את חשיבות הפטור ממע”מ באילת, ואת הצורך להמשיך ולהרחיב את ’חוק אסח”א’ (אזור סחר חופשי אילת) בדומה לקורה בעיר השכנה, עקבה המתפתחת בצורה מדהימה”. כך כתב במכתב אותו חתם באיחוליי הצלחה בדרכם החדשה.

זה המקום לציין את הפעולות הרבות שעברו בהצלחה לביטול הגזירה ויותר מכך להשבת הטבת המס במסגרת ’חוק אזור סחר חופשי לאילת’ (אסח”א), בזכות עבודה נמרצת ומאומצת של ראש העירייה והנהלת העירייה מול כנסת ישראל, חלקה בעזרת אנשי סיעות מהעיר אילת, וברובה בזכות הקשרים הטובים והאמינים שנוצרו עם השנים והובילו לתמיכה מרבית של כנסת ישראל וממשלת ישראל בעיר אילת.

לצד האמור, החליט ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, לכנס כבר בשבוע הבא את ’מטה החירום למאבק נגד ביטול הפטור מ-מע”מ’, בדומה לזה שפעל לפני מספר שנים, וכאמור, נחל הצלחה בביטול הגזירה.

מטה החירום, יורכב מכל הגורמים הרלוונטיים בעיר, ובהם; גורמים פוליטיים, נציגי סיעות בכנסת, גורמים מקצועיים – הסברה והעברת נתונים, נציגות עובדי הסתדרות, גורמי מלונאות – התאחדות המלונות, גורמי מסחר – לשכת המסחר, קניונים- נציגות ובעלי הקניונים, גורמי הסעדה, ארגון המסעדות, ועוד.

כנס החירום הראשון, יתקיים בלשכת ראש עיריית אילת, ביום רביעי הבא 21.2.13.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן