אוניברסיטה | מכללה

“איינשטיין בעזה”: מיטב מרצי האוניברסיטה העברית, והופעות חיות ברח’ עזה בירושלים

0
0

אירוע חגיגי לקהל הרחב, ללא תשלום, לציון פתיחת שנת הלימודים האקדמית ביוזמת האוניברסיטה העברית, עיריית ירושלים ואגודת הסטודנטים ◄ נשיא האוניברסיטה העברית פרופ’ בן-ששון; “שילוב האוניברסיטה בחיים התרבותיים של ירושלים, הינו יעד אסטרטגי שלנו. לכן משקיעה האוניברסיטה משאבים רבים לחזק את הקשר בין הקהילה לאקדמיה ולהציג את העושר המצוי בין כתלי מוסד זה גם לציבור הרחב”.

“איינשטיין בעזה”: מיטב מרצי האוניברסיטה העברית, והופעות חיות ברח’ עזה בירושלים

“איינשטיין בעזה”: אירוע חגיגי לציון פתיחת שנת הלימודים האקדמית, יערך בשבוע הבא, יום שישי, 9 בנובמבר 2012 בין השעות 14:00-10:00 ברחוב עזה בעיר ירושלים. במהלך האירוע, ייערכו באתרים רבים ברחוב עזה, הרצאות והופעות לקהל הרחב, ללא תשלום, במגוון נושאים הקשורים לנושאים כמו; מדע, תרבות, ותחומי הלימוד השונים הנלמדים ב’אוניברסיטה העברית’.

את האירוע יוזמים ומארגנים האוניברסיטה העברית בירושלים, עיריית ירושלים, ואגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בשיתוף עיר אקדמיה. המוסדות חברו יחדיו, כדי להציג את העושר הרוחני-תרבותי הקיים בעיר ובאוניברסיטה, ולאפשר לסטודנטים, ולקהל הרחב, לציין ולחגוג את פתיחתה של שנת הלימודים האקדמית תשע”ג.

ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, אמר, כי; “החיבור בין האקדמיה הירושלמית שהיא מהטובות בעולם לתושבים ולשכונות העיר, משלב את היתרונות הרבים של ירושלים ביחד. אני מזמין את התושבים לקחת חלק באירוע הייחודי, שהוא צעד נוסף בהפיכתה של ירושלים לבירת תרבות ערכית, שונה ומיוחדת”.

לדברי נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ מנחם בן-ששון; “שילוב האוניברסיטה בחיים התרבותיים של ירושלים, הינו יעד אסטרטגי שלנו. לכן משקיעה האוניברסיטה משאבים רבים כדי לחזק את הקשר בין הקהילה לאקדמיה, ולהציג את העושר המצוי בין כתלי מוסד זה גם לציבור הרחב”.

נשיא האוניברסיטה העברית, ישתתף באירוע וירצה ברסטובר, בנושא; דירה להשכיל; “כיצד הפכה רחביה למעוז האקדמיה”.

☚ להלן פירוט של חלק מההרצאות;

● פרופ’ נחמן בן יהודה, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ירצה על; המשמעויות החברתיות של בגידות ובוגדים. בהרצאה, ינסה לענות על השאלות; מה טיבה ומהותה החברתיים של בגידה? מתי ובאילו נסיבות קוראים להתנהגות בגידה? מדוע התגובה לבגידה היא כה קשה?

● פרופ’ אריאל כנפו, המחלקה לפסיכולוגיה, ירצה על; אישיות האדם – בין תורשה וסביבה, שיטתיות ואקראיות. כיצד משפיעה הסביבה והמקריות על עיצוב אישיות האדם? את התשובה לשאלה אפשר למצוא בהתבוננות על תאומים זהים המרתקים תמיד את הסובבים להם; על אף היותם בעלי מטען גנטי זהה מהוריהם הם הופכים לשונים בגלל הסביבה בה הם מצויים.

● ד”ר מירב אמיר, מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר, תרצה על; לימודים הומו – לסביים באוניברסיטה. מהי תיאוריה קווירית? ומה הקשר בין זהות מינית או מגדרית ומחקר אקדמי? בשיחה נסקור את הקשר בין מאבקים לקידום שוויון זכויות למיעוטים מיניים ומגדריים והצמיחה של תחומי ידע ומחקר חדשים.

כרזת אירוע “איינשטיין בעזה”

● ד”ר יעקב נחמיאס, ביה”ס להנדסה ולמדעי המחשב, ישוחח על; ננוטכנולוגיה, שבבים ועתיד הרפואה. בהרצאה, תוצג המהפכה שיצר תחום טכנולוגי חדש והוא הננוטכנולוגיה. אלו הם רכיבים שגודלם כאלפית השערה שמצליחים לחשב, לזכור ולהעביר מידע שכמותו ואיכותו נדמו בעבר כמדע בדיוני, ובאמצעותם ניתן לחקור תחומים רבים.

● פרופ’ גילי דרורי, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, תרצה על; כלכלת הידע באוניברסיטאות. האם גם מוסד אקדמי, יכול להפך למותג וכיצד ניתן למתגו? האם ניתן לעשות מקדונליזציה של אוניברסיטאות?

● פרופ’ יורם בילו, פרופ’ אמריטוס, המחלקה לפסיכולוגיה והמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ירצה על; טקס ברית המילה במבט אנתרופולוגי. מבט השוואתי ובין-תרבותי על טקס ברית המילה ועל מקומה בעולם התרבותי כיום. נעלה תהיות לגבי משמעות התופעה לאור קיומן של פרקטיקות דומות בחברות אחרות, ונשאל האם יש מקום לברית המילה גם כיום.

● ד”ר פזית בן נון, המחלקה למדע המדינה, תרצה על; הפוליטיקה של גועל הנפש; סלידה, מוסר והתנהגות פוליטית. גועל קשור לא רק למזון מרקיב ולרמשים רוחשים אלא גם לשאלות הגדולות במדע המדינה ובפילוסופיה של המוסר. שיחה על גועל-גוף וגועל-נפש, על הזיקה בינם לבין שיפוטים מוסריים והתנהגות פוליטית, ועל הסלידה כביטוי של תחכום פוליטי.

● פרופ’ גד יאיר, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ירצה על; ההכרעה במרוץ של ישראל ואיראן. כאשר איראן רואה בגרעין גאולה ושחרור, ואילו ישראל רואה בו סכנה קיומית. מי תגיע אל קו הסיום ראשונה? כיצד יסתיים המרוץ?

בנוסף יתקיימו עוד הרצאות בבתים פרטיים, ובמגוון בתי עסק; פרופ’ אריאל הירשפלד, ראש החוג לספרות עברית, יתארח בחנות הספרים אדרבא, וישוחח על; ספריו של ש”י עגנון; ד”ר רננה פרס מביה”ס למנהל עסקים, תשאל מה בין רשתות חברתיות לשיווק מפה לאוזן; פרופ’ ניר שביב ממכון רקח לפיסיקה, יאתגר את השומעים עם האמת המטרידה באמת על; ההתחממות הגלובלית, ופרופ’ קרין נהון מביה”ס למִנהל עסקים והמחלקה לתקשורת ועיתונאות, תקיים דיון מרתק בנושא; “חופש ואי שוויון ברשתות חברתיות בסושי רחביה”.

בין ההופעות שיתקיימו בבתי העסק השונים; מיכאל גריילסאמר, יופיע ב’מכון ירושלים לחקר ישראל’; האחיות ג’משיד, יופיעו בקומה האחרונה ברחוב האר”י 1; בבית הקפה מואיז, תתקיים הופעה יוונית, וב’סושי רחביה’, יופיע; טל כהן שלו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן