אילת

אילת: בית המשפט המחוזי, פסק על פינוי הרוכלים מהטיילת הצפונית מיידית

0
0

כב’ השופטת ד”ר דפנה אבניאלי, פסקה; “לרוכלים אין ולא הייתה הגנה טובה מפני סעד הפינוי וסילוק ידם מהטיילת”, וחייבה אותם בהוצאות שכר טרחה בסך כולל של 50,000 ₪ ◄ עוד בפסיקתה, הסמיכה השופטת ד”ר אבניאלי את מינהל מקרקעי ישראל, לפעול לפינוי הרוכלים, אם לא יתפנו בעצמם תוך 60 יום.
אילת: בית המשפט המחוזי, פסק על פינוי הרוכלים מהטיילת הצפונית מיידית
אילת: בית המשפט המחוזי, פסק על פינוי הרוכלים מהטיילת הצפונית מיידית

לאחר שבית המשפט העליון אימץ את הקביעה במלואה, לפיה הרוכלים בטיילת של אילת, עושים כן שלא כדין, והביע דעתו, כי לכאורה, מתבקש שיעזבו את המקום גם בלי צורך בצווים של בית משפט התקיים שלשום (ד’) דיון בפני שופטת בית המשפט המחוזי בעיר באר שבע, כב’ השופטת ד”ר דפנה אבניאלי, בהתאם להוראת בית המשפט העליון לשמוע את טענות הרוכלים נגד הפינוי, לפנים משורת הדין.

לאחר שדנה בטענות ההגנה של ה’רוכלים’, פסקה כב’ השופטת אבניאלי, כי אין הצדקה למנוע את פינויים מהטיילת הצפונית, וכי מתבקש שיעזבו את המקום. עוד פסקה, כי נדרש מהרוכלים לסלק ידם מן הטיילת זאת תוך פינוי כל המיטלטלין והותרת המקום נקי ומסודר. עוד בפסיקתה, הסמיכה השופטת את מינהל מקרקעי ישראל, לפעול לפינוי הרוכלים, אם לא יתפנו בעצמם תוך 60 יום.

בדבריה התייחסה כב’ השופטת אבניאלי, גם לעובדה, כי; “הדוכנים, מהווים סכסוך ארוך ורב שנים, וכי מדובר ב”דוכנים אימתניים” המאלצים את ההולכים בטיילת, לפלס דרכם בנציב הצר שנותר במקום ליהנות מאוויר הים, ומהנוף הנפרש אל עבר הרי אדום”.

בעניין זה, ציינה כב’ השופטת, בהערכה את עמדת עיריית אילת, לפיה למדינת ישראל, באמצעות הפרקליטות, ישנה לא רק זכות אלא אף חובה מובהקת למצות גם בדרך של בקשת סעד פינוי את זכות הציבור ליהנות מטיילת תיירותית ראויה ובטיחותית.

דוברת עיריית אילת הגב’ דנה זנטי, מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי כב’ השופטת אבניאלי, קיבלה את עמדת העירייה, כפי שהשתקפה בפסיקת בית המשפט העליון, לפיה כל עיכוב בפינוי הטיילת מונע גם שיקומם של רוכלים אחרים הזקוקים לכך במסגרת “מגרש 40”, אותו הכשירה עיריית אילת לטובת שוק רוכלים תיירותי מוסדר, ואשר לפי הדין לא ניתן לאכלסו ברוכלים רק לאחר שהטיילת הצפונית, תפונה מרוב הרוכלים.

“עתה משיוגשם התהליך, ניתן יהיה לאפשר יצירת שוק רוכלים על בסיס שוויוני, ובה בעת לאפשר קיומה של טיילת מכובדת, נטולת מטרדי, עיר תיירות כאילת”.

בעניין זה, דחתה השופטת את רצונם של הרוכלים להבטיח לעצמם מקום חלופי במגרש 40, וחיזקה את עבודת הועדה הציבורית שמינתה העירייה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, לפניה הופיעו כל המועמדים לאכלוס מגרש 40, ואותרו המתאימים ביותר.

עוד קבעה, כב’ השופטת ד”ר דפנה אבניאלי, כי “לרוכלים אין ולא הייתה הגנה טובה מפני סעד הפינוי וסילוק ידם מהטיילת”, וחייבה אותם בהוצאות שכר טרחה בסך כולל של 50,000 ₪.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן