עובדים | תעסוקה | כוח אדם

חברת “אייס”, הורשעה ונקנסה בסך של 329,000 ₪ בביה”ד האזורי לעבודה בב”ש

0
0

כב’ השופטת אורלי סלע, הרשיעה את חברת “אייס” (ACE), בביצוע מספר עבירות פליליות על חוקי העבודה, וכן השיתה עליה, התחייבות כספית בסך של 464,000 ש”ח להימנע מביצוע עבירות למשך 3 שנים ◄ התובעת הראשית של משרד התמ”ת, עוה”ד גלי לוי, מזהירה; “משאבי האכיפה והתביעה הפלילית יתמקדו בעיקר במעסיקים המבצעים הפרות בוטות של חוקי העבודה או המבצעים עבירות באופן סידרתי”.
חברת
חברת “אייס”, הורשעה ונקנסה בסך של 329,000 ₪ בביה”ד האזורי לעבודה בב”ש

חברת אייס (ACE) רשתות שיווק-מוצרי צריכה בע”מ, הורשעה בביצוע מספר עבירות פליליות על חוקי העבודה, על ידי ביה”ד האזורי לעבודה בעיר באר שבע, שגזר עליה קנס עונשי כולל בסך של 329,000 ש”ח והשית עליה התחייבות כספית בסך של 464,000 ₪, להימנע מביצוע עבירות למשך 3 שנים זאת בעקבות כתבי אישום חמורים נגדה לאחר חקירה מקיפה של משרד התמ”ת.

משרד התמ”ת, מדגיש, כי יובהר מיד; מדובר בחברת אייס שנמצאת כרגע בפירוק הליכים והשתייכה לקבוצות גאון, ו-זבידה. ל’רשת אייס החדשה’ שנרכשה ע”י ’אלקטרה מוצרי צריכה’ ב 1.4.12 אין ולא היה שום קשר לנושא.

במסגרת חקירה מקיפה של האגף לחוקי עבודה של מחוז הדרום ב’משרד התמ”ת’, אשר נערכה ע”י המפקח קאדרי גסאן, במספר סניפים של חברת אייס, התגלו הפרות שונות של חוקי העבודה הסוציאליים; בסניף חברת “אייס” בעיר דימונה, התגלה, כי הועסק עובד מבלי שנוהל עבורו, כמתחייב בחוק, פנקס עבודה מסודר המפרט שעות עבודתו בפועל, לרבות שעות נוספות שביצע, וכמו כן, לא שולם לו שכר העבודה המגיע לו לפי חוק, עבור עבודה בשעות נוספות אלו במשך מספר חודשים.

בסניף בעיר קריית גת, ובסניף דימונה, התגלה, כי חברת אייס, העסיקה 8 עובדים מבלי שמסרה להם הודעות לעובד בכתב, המפרטות תנאי עבודתם כנדרש בחוק הודעה לעובד, ובסניף קריית גת, התגלה במספר רב של מקרים בהם העסיקה חברת אייס, עובדים מבלי לתת להם מנוחה ביום המנוחה השבועי, וזאת בניגוד לחוק וללא היתר.

בהמשך לכך, הוגשו שלושה כתבי אישום לביה”ד האזורי בעיר באר שבע, כנגד חברת “אייס” ע”י המחלקה המשפטית ב-משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, באמצעות עו”ד אורית פרץ, ועוה”ד מיכל רוזנפלד, בהם הואשמה החברה “אייס” (ACE), בעבירה של אי מתן מנוחה שבועית כחוק, לפי ’חוק שעות עבודה ומנוחה’, העסקה ללא מתן הודעה לעובד, העסקה ללא ניהול פנקס עבודה, ואי תשלום גמול שעות נוספות כחוק.

לאחר התחשבות במצבה ובקשייה הכלכליים של החברה דהיום ובחסכון בזמן שיפוטי, הרשיעה נשיאת ביה”ד לעבודה בעיר באר שבע, כב’ השופטת אורלי סלע, את חברת “אייס” בביצוע כל העבירות נשוא כתבי האישום וגזרה על הנאשמים קנס עונשי משמעותי בסך של 247,520 ₪, וכמו כן, החליטה להפעיל התחייבות קודמת של חברת אייס בסך של 82,000 ₪, ובסך הכול חייבה אותה לשלם 329,520 ש”ח בגין ביצוע עבירות אלו כלפי עובדיה, וכן הושת על חברת אייס, התחייבות כספית בסך של 464,000 ש”ח להימנע מביצוע עבירות למשך 3 שנים.

התובעת הראשית של משרד התמ”ת, עוה”ד גלי לוי, ברכה על הפסיקה, וציינה, כי; “משאבי האכיפה, והתביעה הפלילית, יתמקדו בעיקר במעסיקים המבצעים הפרות בוטות של חוקי העבודה או המבצעים עבירות באופן סידרתי. כנגד מעסיקים אלה יוגשו כתבי אישום חמורים ובתי המשפט יתבקשו לגזור כנגדם את עונשים מרתיעים”.

עוה”ד יובל אברהם, ממונה בכיר בתביעה, רואה בפסק הדין, מסר ברור ל’ציבור המעסיקים’, כי עליהם להעסיק עובדים בהתאם להוראות חוקי המגן הסוציאליים, ולהקפיד על תשלום שכר מלא לעובדים, ומתן מנוחה שבועית כחוק לכל עובד ועובד, שכן מדובר על זכויות בסיסיות ומהותיות, וככל שלא יעשו כן, יושתו עליהם קנסות עונשיים משמעותיים, ואף עונשי מאסר במקרים המתאימים”.

חזי אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ”ת, מוסיף, כי; “במסגרת החוק להגברת האכיפה ב’דיני עבודה’, ההליך הפלילי, עובר שינוי שכולל קיצור משך הטיפול והעמקתו. לאור הצפי לירידה בכמות התיקים הקלים במסגרת ההליך הפלילי, תתאפשר הגעה לגרעין הקשה של המעסיקים העבריינים ביותר ב’שוק העבודה’”.

▼ ’כנס משרד התמ”ת’, בנושא; “העסקה הוגנת חברה הוגנת”

בעקבות כניסתו לתוקף לפני כחודשיים, של חוק הגברת האכיפה על חוקי העבודה, מקיים מינהל הסדרה ואכיפה במשרד התמ”ת את ’כנס משרד התמ”ת’, בנושא “העסקה הוגנת חברה הוגנת”, יתקיים ביום 5.9.12, במלון דן פנורמה, תל אביב.

הכנס, יתקיים במעמד שר התמ”ת מר שלום שמחון, יו”ר הסתדרות העובדים החדשה, מר עופר עיני, יו”ר לשכת התיאום של האירגונים החברתיים ונשיא התאחדות התעשיינים, מר צבי אורן, ח”כ חיים כץ, יו”ר ועדת העבודה והרוחה, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה כב’ השופטת נילי ארד, בכירים נוספים במשק ובכירים במשרד התמ”ת, ובהנחיית העיתונאי גדי סוקניק.

המעוניינים יש לאשר השתתפות בכנס בדוא”ל חוזר או בטלפון: 02-6662302.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן