צער בעלי חיים

משרד החקלאות: נחשפה חזיריה בה הוחזקו חזירים בצפיפות, פצועים וללא טיפול רפואי

0
0

במבצע משותף של משרד החקלאות, ופרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), נמצאו בביקורת ב”חזירייה” בישוב מעיליא, בצפון ישראל, חזירים בתנאים קשים, וללא טיפול רפואי ◄ משרד החקלאות, מקדם כעת, רפורמה, שתשפר תנאי המחייה של חזירים בישראל ותתאימם לדירקטיבה האירופית ◄ כל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים. יש להפנות אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות.
משרד החקלאות: נחשפה חזיריה בה הוחזקו חזירים בצפיפות, פצועים וללא טיפול רפואי
משרד החקלאות: נחשפה חזיריה בה הוחזקו חזירים בצפיפות, פצועים וללא טיפול רפואי

חזירות גדולה ודוחה של בעלי משק בתחום גידול ואחזקת חזירים, ביישוב מעיליא; במבצע משותף של מגוון רשויות אכיפה, בהובלת פקחי יחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) ב’משרד החקלאות’ ו’פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)’, התקיימה אמש (שני) פעילות אכיפה במתחם החזיריות ביישוב מעיליא (معليا), בצפון הארץ, לבחינת תנאי הגידול של החזירים.

במסגרת הביקורת אותרו עבירות על חוק צער בעלי חיים, ותנאי גידול קשים של כ-2,000 החזירים במקום. פקחי משרד החקלאות, גילו במקום צפיפות גדולה בהחזקת החזירים במקום, חזירים כשהם פצועים ומוזנחים, ללא טיפול רפואי.

בנוסף, מתוך החזיריות לא פונתה הבוצה (זבל החזירים), וכן לא פונו פגרי חזירים. הדבר גרם לפגיעה ברווחת החזירים החיים במקום ופגיעה בבריאותם, כמו גם מטרדי ריח וסביבה, מיותרים.

המבצע המשולב, נולד מתוך רצון להילחם בתופעת ההתעללות בחזירים בממשק גידולם בצפון הארץ, והתאפשר הודות לאיגום כוחות של כל רשויות האכיפה באזור.

הבעלים של המשק בתחום המועצה מקומית מעיליא, נחקר במקום, וחומר החקירה נגדו, יועבר למחלקת התביעות של משרד החקלאות, להמשך הליכים משפטיים. כידוע, ’התעללות בבעלי חיים’ בניגוד ל’חוק צער בעלי חיים’, הינה עבירה שעונשה המרבי הוא עד 3 שנות מאסר או קנס כספי עד גובה של 202,000 ₪.

▼ רפורמה בתנאי המחייה של חזירים בישראל

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מקדם בימים אלה, רפורמה, אשר תשפר את תנאי המחייה של חזירים בישראל, ותתאימם לדירקטיבה האירופית. מזה מספר שנים פועל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשינוי ממשק גידול חיות משק על מנת לשפר את רווחתן.

החזיריה שנחשפה במעיליא, צילום: רינת קוריס-רחמים, משרד החקלאות

במקביל לשיפור ברווחת בעלי החיים, מושגות שתי מטרות חשובות נוספות – שיפור הבטיחות הביולוגית ובריאות הציבור וצמצום המפגעים הסביבתיים.

במסגרת זו, החזיריות מתוכננות לעבור בקרוב רפורמה גדולה, אשר על תכנונה שוקדים בימים אלה במשרד החקלאות. לצורך הרפורמה המתוכננת בענף, הוקם צוות בדיקה מיוחד בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, שסיים לאחרונה את עבודתו והגיש את מסקנותיו למנכ”ל משרד החקלאות.

על פי המלצות צוות הבדיקה, המשותף למשרדי החקלאות, ו’הגנת הסביבה’, יש להגדיל את המבנים של החזיריות על מנת להקטין את הצפיפות בה מגודלים החזירים. מכך, נגזרה ההמלצה העיקרית של הצוות להעתיק את מבני החזיריות מ-אזורי הגידול, המוגדרים כיום בחוק אל אזורים מבודדים בדרום בהם בעיית מפגעי הריח והסכנה לזיהום מקורות מים נמוכה יותר.

הכוונה, הינה לאתר מקומות מרוחקים מריכוזי אוכלוסייה, המאפשרים בניית משקים ללא מגבלת צפיפות לבעלי החיים.

משרד החקלאות, קורא לאזרחים לפנות למשרד עם כל חשד לעבירה על ’חוק צער בעלי חיים’. פניות בנושא, ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות; דוא”ל ל- welfare@moag.gov.il או לפקס; 03-9681661. את הפניות מומלץ להעביר בתוספת תיעוד.

פרטים באתר האינטרנט של משרד החקלאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן