קולנוע נעים

שר התמ”ת, וראש עיריית חיפה, ישיקו תכנית: חיפה – עיר הקולנוע של ישראל

0
0

שר התמ”ת מר שמחון; “התכנית נועדה לקדם מספר מטרות. “בראש ובראשונה אנו מבקשים לתמוך בתחומים שאנו מאמינים שיש בהם פוטנציאל כלכלי ותעסוקתי שלא קיבלו עד היום מענה ותמיכה ◄ ראש עיריית חיפה מר יונה יהב; “חיפה, תהפוך לעיר הקולנוע של ישראל; חיפה, מציעה חוויה אסטטית ונופים עוצרי נשימה, לצד רב גוניות שבא לידי ביטוי הן בהרכב האנושי שלה והן בעיצוב הייחודי של בתיה ורחובותיה…”.
שר התמ
שר התמ”ת, וראש עיריית חיפה, ישיקו תכנית: חיפה – עיר הקולנוע של ישראל

שר התמ”ת מר שלום שמחון וראש עיריית חיפה מר יונה יהב, ישיקו ביום רביעי (8.8.2012), הקרוב, בסינמטק חיפה, שד’ הנשיא 142, בעיר חיפה, תכנית ניסיונית לתמיכה בתעשיית הקולנוע הטלוויזיה ותחומי הניו מדיה בחיפה. התכנית, שנולדה ביוזמת השר שמחון, תוקצבה בסכום של 5 מיליון ₪, למשך שנתיים.

תכנית התמיכה לחברות הפקה ויוצרים תופעל בשלושה מסלולים, באמצעות ’הסוכנות לעסקים קטנים ובינויים’ ב-תמ”ת; תמיכה בתעשיית הקולנוע, תמיכה בתכניות טלוויזיה, ותמיכה בתחומי הניו מדיה. פרויקטים יוכלו לזכות בסכום של עד 600 אלף שקל, אשר יינתנו כ’מענק’.

לדברי שר התמ”ת מר שמחון; “התכנית נועדה לקדם מספר מטרות בראש ובראשונה, אנו מבקשים לתמוך בתחומים שאנו מאמינים שיש בהם פוטנציאל כלכלי ותעסוקתי אשר לא קיבלו עד היום מענה ותמיכה בכלי המשרד הקיימים. משרד התמ”ת, רואה חשיבות רבה בתעשייה הקולנוע והקים בשנה האחרונה, יחידה שתפקידה עידוד ייצוא וקידום פורמטים ישראלים בחו”ל, משיכת הפקות זרות לישראל וקידום תחום ה’ניו מדיה’.

ההשקעה בתחומים אלו היא השקעה אסטרטגית עבור המדינה, וזאת בשל הגידול העקבי בכספים שמגלגלות תעשיית הבידור, תעשיית הקולנוע, ותעשיית הניו מדיה הנתונות בצמיחה גדולה. כשם שפורחת בישראל תעשיית ההיי טק, אין סיבה שלא תפרח כאן גם תעשיית הבידור. לשוק ההפקות פוטנציאל גדול להוות מנוע צמיחה כלכלי, שכן הפקות הן בגדר מחוללי תעסוקה”.

מטרות חשובות נוספות של התכנית הן תמיכה ב’עסקים קטנים ובינוניים’, הגדרה הנוגעת ליוצרים בתחומים אלו, וקידום התעסוקה בצפון הארץ; “בחרנו לבצע את הפיילוט בחיפה, בזכות מוסדות החינוך המתקדמים שבה, נוכחות חברות רב לאומיות, תעשיות עתירות ידע, התשתיות המפותחות, והחזון של ראש העירייה, מר יונה יהב, לפתח את תחום הקולנוע וההפקות בחיפה. העיר חיפה, מהווה עבורנו מקום טבעי לפיתוח תעשיות המדיה הדיגיטליים שבמרכזם יצירתיות, כישרון, חזון, ויכולת” – אמר שמחון.

ראש עיריית חיפה מר יונה יהב, אמר, כי; “חיפה, תהפוך ל”עיר הקולנוע של ישראל”; “חיפה, מציעה חוויה אסטטית ונופים עוצרי נשימה, לצד רב גוניות שבא לידי ביטוי הן בהרכב האנושי שלה והן בעיצוב הייחודי של בתיה ורחובותיה. כל אלה, הופכים את חיפה לאתר צילומים טבעי עבור יוצרי קולנוע מכל רחבי העולם. החלטנו לנצל את כל אלה ולהפוך את חיפה ל”עיר הקולנוע של ישראל”. לצורך כך, מונה מנהל אגף שפ”ע , כאחראי על הקשר עם אנשי תעשיית הקולנוע, והסיוע הלוגיסטי הנדרש להפקת סרטים בעיר, החל מאיתור ה”לוקיישנים”, הכנת השטח, דרך סיוע בחסימה ופינוי רחובות, ועד אירוח צוותי ההפקה”.

אנשי משרד התמ”ת, מוסיפים ומציינים במיוחד את חשיבות התמיכה בתחומי הניו מדיה ובחברות המשלבות תוכן וטכנולוגיה. עד היום לא תמך משרד התמ”ת בחברות מסוג זה בשל העדר כלי מתאים. עבור יזמים בתחום זה תמיכה, אפילו של עשרות אלפי שקלים, יכולה להיות משמעותית לשם מימוש הרעיון.

בשל העובדה, כי ’תעשיית הקולנוע והטלוויזיה’, פועלת כיום בעיקר באזור תל אביב, יוצרים שיבקשו לקבל תמיכה במסגרת התכנית ידרשו לבצע את הפרויקט או לפחות את חלקו בעיר חיפה, בדומה למודל התמיכה של ’קרן ירושלים’.

חברות ההפקה, ישתמשו בתשומות מקומיות יעסיקו עובדים מקומיים בפרויקטים וישכרו חדרי מלון, קייטרינג, חברות הסעה וכד’ באופן שחופש היצירה לא יפגע. בתמ”ת, ובעיריית חיפה, מאמינים כי ניתן למנף באופן זה את התעסוקה באזור חיפה. תמיכה בפרויקטים של ניו מדיה תינתן לחיפאים בלבד.

חיפה סומנה כאתר אטרקטיבי לצילומי סרטים כבר בשנת 1960, כאשר בעיר צולם הסרט “אקסודוס” בכיכובו של השחקן פול ניומן. בשנים שלאחר מכן, צולמו בעיר סרטים רבים כאשר הבולטים שבהם בשנים האחרונות היות; “כאן היינו” בכיכובו של אדיר מילר, והסרט; “זייתון” קופרודוקציה בריטית ישראלית אשר הופק ע”י גארת’ אנווין, זוכה פרס האוסקר על הסרט “נאום המלך”.

בקרוב, צפויים להתחיל בעיר צילומי סרטו החדש של הבמאי יהונתן סגל, בשם; “איקרוס ממריא”, העוסק בשנות נעוריו של הבמאי בחיפה, וכן תצולם עונה נוספת של הסדרה הטלוויזיונית האמריקאית המצליחה הומלנד (באנגלית; Homeland), אשר הופקה על בסיס הסדרה הישראלית חטופים.

ב-תמ”ת, מקווים שאחרי ביצוע הפיילוט בשנתיים הקרובות תורחב התכנית גם ליישובים נוספים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן