הבחירות לכנסת ה-19

סקר חדש: 31 מנדטים למפלגת הליכוד, 7 למפלגת קדימה, 8 למפלגתו של יאיר לפיד

0
0

פרופ’ אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, עורך הסקר; “מפלגות הימין, מדלגות ברגישות גבוהה בין היותן בימין לבין חזרה אל הפן היהודי-דתי, לכן זהו רגע שבו הליכוד נחלש מעט” ◄ “העבודה” של שלי יחימוביץ, לאחר מינויה הרשמי ליו”ר האופוזיציה, מזנקת חזרה ל-16 מנדטים והופכת למפלגה השנייה בגודלה בישראל.
סקר חדש: 31 מנדטים למפלגת הליכוד, 7 למפלגת קדימה, 8 למפלגתו של יאיר לפיד
סקר חדש: 31 מנדטים למפלגת הליכוד, 7 למפלגת קדימה, 8 למפלגתו של יאיר לפיד

האיחוד הפוליטי בין מפלגת הליכוד למפלגת קדימה, מחליש את כל המעורבים בו, כך עולה, מסקר שערך השבוע, פרופ’ אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה. מהסקר, עולה, כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, אלו התוצאות שהיו מתקבלות;

נתניהו, ולמפלגת ’הליכוד’ – מי שהוביל את האיחוד עם קדימה מזה ונהנה בחודשים האחרונים מתוצאה גבוהה מאוד סביבות 38-39 מנדטים, מאבדים כעת לפחות 7 מנדטים לאחר הסכם האחדות עם מפלגת קדימה.

ליברמן, ולמפלגת “ישראל ביתנו” מתחזק מעט ל-15 מנדטים, לאחר שחווה תנועת מטוטלת לאורך מספר חודשים בין 16 ל-12 מנדטים.

מפלגת “קדימה” בראשות מופז, שצנחה לאחר בחירתו של שאול מופז ליו”ר המפלגה ל-4-5 מנדטים, מתאוששת מעט, ומתקדמת לאחר הסכם האחדות לעבר ה-6-7 מנדטים.

מפלגת “העבודה” של שלי יחימוביץ, לאחר מינויה הרשמי ליו”ר האופוזיציה, מזנקת חזרה ל-16 מנדטים, והופכת למפלגה השנייה בגודלה בישראל.

<!–NewPoliticalPollGeocartographyGroupLikudParty31SeatsSevenPartyKadimaEightPartyYairLapid_20-05-12_01.htm–>מפלגתו של יאיר לפיד, אשר היווה פוטנציאל היולי בן 20 מנדטים, בסמוך לרגע הכרזתו, ובימים שלאחריה, נסוג תחילה אל סביבות טווח ה-10-15 שלו, ואילו עתה הוא ממשיך לשקוע אל 8 מנדטים בלבד, נתון המוכיח, כי הוא מתקשה לעשות הון פוליטי ממהלך האחדות של נתניהו-מופז.

במפלגות הדתיות-חרדיות, וכן מפלגות הימין, מדלגות ברגישות גבוהה בין היותן בימין לבין חזרה אל הפן היהודי-דתי, לכן זהו רגע שבו מפלגת הליכוד, נחלש מעט ויורד אל 31 מנדטים.

פרופ’ אבי דגני, נשיא ’קבוצת גיאוקרטוגרפיה’, עורך הסקר; “מפלגות הימין, מדלגות ברגישות גבוהה בין היותן בימין לבין חזרה אל הפן היהודי-דתי, לכן זהו רגע שבו הליכוד, נחלש מעט”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן