עובדים | תעסוקה | כוח אדם

משרד התמ”ת: 28% מהעובדים עם אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, דיווחו על תחושות של אפליה במקום העבודה

0
0

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה, ומנהל ’המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה’ במשרד התמ”ת; “מעסיקים עדיין לכודים בדעות לפיהן לעובדים עם מוגבלות ישנן יכולות נמוכות יותר ובשל כך אינם נותנים להם הזדמנות שווה להשתלב ולהציג את יכולותיהם האמיתיות, שאינן נופלות מאלו של אנשים ללא מוגבלות” ◄ הכנס השנתי השלישי של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, יתקיים ב-15/3/12 בעיר ת”א.
משרד התמ
משרד התמ”ת: 28% מהעובדים עם אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, דיווחו על תחושות של אפליה במקום העבודה

28% מהעובדים עם אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, דיווחו על תחושות של אפליה במקום העבודה. זהו השיעור המדווח הגבוה ביותר ביחס לקבוצות אוכלוסיה אחרות, ביניהן נשים, ערבים ומבוגרים – כך עולה מסקר מיוחד לנושא תחושת האפליה בקרב אוכלוסיות מוחלשות, אשר נערך ע”י מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת, לקראת הכנס השנתי השלישי של ’המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות’ בשוק העבודה, אשר יתקיים ב-15/3/12 בעיר תל אביב, במעמד שר התמ”ת מר שלום שמחון.

בסקר המיוחד הזה, נבדקה תחושת האפליה של ’אנשים עם מוגבלות’ בעת חיפוש עבודה ובמהלך חיי העבודה. מהממצאים עולה, עוד, כי עוד עולה, מהניתוח, כי כ-29% מה’אנשים עם מוגבלות’ שחיפשו; עבודה, דיווחו על תחושות של אפליה ואי קבלה לעבוד בשל מוגבלותם, בדומה למדווחים כך בקרב ערבים, וכן אימהות לילדים קטנים.

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה, ומנהל ’המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה’ ב’משרד התמ”ת’, ציין, כי; “מקורם של הממצאים הקשים הללו הוא, בין השאר, בדעות הקדומות של מעסיקים. דהיינו, מעסיקים, עדיין לכודים בדעות לפיהן ל’עובדים עם מוגבלות’, ישנן יכולות נמוכות יותר ובשל כך, אינם נותנים להם הזדמנות שווה להשתלב ולהציג את יכולותיהם האמיתיות, שאינן נופלות מאלו של אנשים ללא מוגבלות.

כדי להגביר את היכולות של העובדים עם המוגבלות, וכדי לאפשר להם למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם במקום העבודה, ’המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה’, מעניק סיוע במימון התאמות במקום העבודה עבור עובדים מכל סוגי המוגבלויות.

בין ההתאמות שהמטה לשילוב, משתתף במימונן – התאמות פיזיות של סביבת העבודה, השתתפות במימון חונכות אישית, השתתפות במימון הדרכות לצוות העובדים ועוד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן