אוניברסיטה | מכללה

אוניברסיטת בר- אילן, ומרכז ידע גליל עליון – מיג”ל, הסכימו על שיתוף פעולה

0
0

פרופ’ משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הביע את בטחונו, כי; “הסכם זה, יחד עם הקמת ’הפקולטה לרפואה של בר אילן’ בגליל, ועוד תכניות פיתוח אקדמי שעתידה בר-אילן, לפתח בגליל, יתרמו תרומה עצומה ל’פיתוח המחקר המדעי בגליל’ ולביסוסו הכלכלי של חבל ארץ זה”.
אוניברסיטת בר- אילן, ומרכז ידע גליל עליון - מיג
אוניברסיטת בר- אילן, ומרכז ידע גליל עליון – מיג”ל, הסכימו על שיתוף פעולה

אוניברסיטת בר- אילן, הגיעה להסכמה עם מכון המחקר בגליל – מיג”ל על הקמת קרן משותפת שתעניק מענקי מחקר לחוקרים משני המוסדות. אוניברסיטת בר- אילן הסכימה להעמיד מצידה 100 אלף דולרים לקרן המחקר וחברת מיג”ל תעמיד סכום שווה. ההסכמה הושגה בעקבות פתיחת הפקולטה לרפואה בגליל, בעיר צפת וההסכם על הקמת הקרן ייחתם בקרוב.

מיג”ל – מרכז ידע גליל עליון – הוא מוסד מחקר מדעי ותיק בגליל, הפועל בתחומי הביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה ו-החקלאות.

מכון המחקר מיג”ל, ממוקם בעיר קרית-שמונה, והוא בבעלות החברה לפיתוח הגליל. המכון, הוקם בשנת 1979, ומועסקים בו למעלה מ-150 חוקרים – מהם כ-50 מדענים בעלי תואר דוקטור, מהנדסים ותלמידים לתארים מתקדמים, כולם תושבי הגליל.

מכון המחקר מיג”ל, משמש מוקד לפיתוח יחסי מדע וקהילה באזור הגליל, וחזונו לפתח כלכלת ידע בגליל, בתחומי מדעי החיים והסביבה.

פיתוח כזה אפשרי באמצעות פעילות עסקית ענפה, הכוללת בין השאר יישום עסקי של תוצרי המחקרים המבוצעים במכון, לרבות מסחור הקניין הרוחני.

פרופ’ אליאורה רון, המדענית הראשית של מרכז ידע גליל עליון

קרן המחקר, מיועדת לתמיכה במחקרים משותפים של חוקרים משני המוסדות. צוות משותף, יבחר מדי שנה 4-5 חוקרים אשר יקבלו את המענקים.

פרופ’ משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הביע את ביטחונו, כי; “הסכם זה, יחד עם הקמת ’הפקולטה לרפואה של בר אילן’ בגליל, ועוד תוכניות פיתוח אקדמי שעתידה בר-אילן, לפתח בגליל, יתרמו תרומה עצומה ל’פיתוח המחקר המדעי בגליל’ ולביסוסו הכלכלי של חבל ארץ זה”.

המדענית הראשית של מיג”ל (זוכת פרס א.מ.ת 2007) פרופ’ אליאורה רון, מעריכה, כי; “שיתוף פעולה מחקרי בין שני המוסדות, יביא להעצמה של אפשרויות המחקר בגליל, יעודד קליטה של חוקרים צעירים, ויהווה גרעין לפיתוח של תעשייה ביוטכנולוגית ו’ביו-רפואית’ באזור”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן