אוניברסיטה | מכללה

בר-אילן: שיא (66) במספר חברי סגל חדשים שהצטרפו לאוניברסיטה בר-אילן

0
0

צורפו לאוניברסיטה בר-אילן, 51 חברי סגל בכיר חדשים בכל הדרגות, מתוכם 25 מדענים חוזרים, ממרצה ועד לפרופ’ מן המניין – לצד 15 חברי סגל בפקולטה לרפואה, שהם מדענים חוזרים ששבו לישראל במיוחד עבורה ממשרות במוסדות אקדמיים במדינות אחרות
בר-אילן: שיא (66) במספר חברי סגל חדשים שהצטרפו לאוניברסיטה בר-אילן
בר-אילן: שיא (66) במספר חברי סגל חדשים שהצטרפו לאוניברסיטה בר-אילן

לקראת שנת הלימודים תשע”ב, נקלטו באוניברסיטת בר-אילן, 66 חברים וחברות סגל חדשים – היקף חסר תקדים. הרקטור, פרופ’ חיים טייטלבאום, דיווח על היקף ההתפתחות לחברי המועצה האקדמית העליונה של בר-אילן, בישיבה הראשונה שלה לשנת הלימודים החדשה, שהתקיימה בקמפוס החדש של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת. “זהו הישג חסר תקדים של קליטת חברי סגל בכיר בכל מחלקות האוניברסיטה”, אמר הרקטור.

פרופ’ טייטלבאום, דיווח, כי נקלטו בבר-אילן, חברי סגל בכיר חדשים בכל הדרגות ומספרם עומד על 51 – ממרצה ועד לפרופ’ מן המניין, מתוכם 45 חברי סגל חדשים במדעי האדם, וכן במדעי היהדות, במדעי הרוח, במדעי החברה ובמשפטים.

מלבד אלה, נקלטו עוד 15 מדענים חוזרים ששבו לישראל לפקולטה החדשה ממשרות במוסדות אקדמיים במדינות אחרות. הישג זה, בולט, לדעת הרקטור, במיוחד לנוכח פרסומים על הירידה, לכאורה, בקרנם של מדעי הרוח.

ההישג שבצירוף חברי סגל בהיקף כה נרחב התאפשר בזכות שילוב של מספר מרכיבים; ראשית – החלה הפעלת מודל מחלקתי ראשון מסוגו באוניברסיטאות בארץ, הבודק את תפוקות המחקר וההוראה של המחלקות השונות בהשוואה ארצית, ומנייד את המשאבים הקיימים בהתאם. לצד זה, יושמה תוכנית צמיחה של הוספת משאבים על בסיס מצוינות אקדמית של מחלקות וחברי סגל.

עוד החלה העברת מלגות יוקרתיות של גופים שונים שביניהם המועצה להשכלה גבוהה, הוועדה לתכנון ותקצוב המועצה (הות”ת), ויד הנדיב. כל אלה שימשו לקליטת מדענים מצטיינים באמצעות מלגות שביניהן; “אלון”, “מעוף” ו-“יד הנדיב”.

לצד המרכיבים האלה, התבצע תהליך של איוש תקנים בלתי-מאוישים, התקיים קידום של מצטיינים בסגל הזוטר לסגל הבכיר, ויושמו רפורמות בתהליכי עבודה במינהל אקדמי, אשר תכליתן היא השגת התייעלות והפניית משאבים לקליטת חברי סגל חדשים.

בישיבה החגיגית של המועצה האקדמית העליונה בצפת, נשאו דברים גם נשיא האוניברסיטה, פרופ’ משה קוה, סגנית הרקטור, פרופ’ מרים פאוסט, ודיקן הפקולטה לרפואה, פרופ’ רן טור-כספא.

הדוברים, הציגו את תמונת המצב עם פתיחת שנת הלימודים, וסקרו את האתגרים להמשך השנה – כל אחד בתחומו. בסיכום הישיבה, נאמר, כי: “חברי הסגל החדשים בכל פקולטות האוניברסיטה – מציבים את בר-אילן, כאוניברסיטה בעלת תנופת הפיתוח הגדולה ביותר בהשכלה הגבוהה במדינת ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן