חיות בית | חיות מחמד

חיית מחמד, מה עושים איתה כשנוסעים לחופשה בארץ או בחו”ל

0
0

ביו-פט בע”מ, מקבוצת מוצרי מעברות בע”מ, חברת המזון לחיות מחמד (כלבים, חתולים, חיות קטנות וציפורים), המובילה בישראל, וציוד נלווה לחיות מחמד, ממליצה מה לעשות עם הכלב בחופשות, האם לקחת אותו? האם להשאיר בבית? האם למסור לפנסיון? כמו כן, מומחים בנושא הטסת כלבים ופנסיון, ייתנו את זווית הראיה שלהם על הנושא.
חיית מחמד, מה עושים איתה כשנוסעים לחופשה בארץ או בחו
חיית מחמד, מה עושים איתה כשנוסעים לחופשה בארץ או בחו”ל

דווקא עכשיו, אחרי החגים, אולי הבנתם את הצורך העז לפתור את הדילמה הקשה מנשוא בפעם הבאה, כשתיסעו לחופשה בחו”ל או לחופשה בארץ; מה לעשות עם הכלב או החתול כאשר נוסעים לחו”ל? – לדידו של ד”ר איתן קליינר, הווטרינר הראשי של חברת “Terminal For Pet”, מי אמר שאם אתם נוסעים לחו”ל אי אפשר לקחת גם את הכלב, אך הוא מדגיש באותה נשימה, כי חתול, פחות מומלץ.

במקרה זה, ממשיך הווטרינר ד”ר קליינר; חשוב לברר בשגרירות של מדינת היעד, מהן הדרישות להכנסת חיות מחמד, ולפנות ללשכה הווטרינרית האזורית לקבלת תעודת בריאות, כשהיא חתומה על ידי ווטרינר ממשלתי.

יצוין, כי חיסון נגד כלבת, תמיד נדרש. החיסון, חייב להיות בתוקף למשך שנה, ואם מחדשים אותו לפני הנסיעה, זה צריך להיות לפחות חודש, לפני היציאה לחו”ל.

לדברי ד”ר קליינרף “הדרישה הראשונה של כל אדם שמטיס את חיית המחמד שלו במקרה כאן הטסת כלב לחו”ל, היא שקט וביטחוןת לכן, יש להקפיד שכל כלב מחוסן ועומד בכל הדרישות של משרד החקלאות, משרד הבריאות, והשירותים הוטרינרים.

הטסת הכלב, תלויה בגורמים שונים, כמו; חברת הנסיעות, נמלי התעופה, וחברות הנותנות את שירות הטסת חיות.

צריך גם לזכור, כי עלות הטסת חיית מחמד, נעה בסכומים של בין $500 ל-$1500, הסכום הנדרש, תלוי במרחק היעד. הערבת הכלב, תעשה תמיד בתוך כלוב, אשר מחיריו נעים בסכומים של בין 200 ₪ ל1000 ₪, התלוי בגודל ואיכות הכלוב.

הווטרינר ד”ר קליינר, מציין, כי; “מרבית האנשים מותירים את חיית מחמד הכלב ו/או החתול בארץ. במקרה זה, רצוי לשריין פנסיון טוב מבעוד מועד, ולהתייעץ עם הווטרינר לפני כן.

פנסיון נורמלי, ידרוש גם הוא, כי הכלב או החתול, יהיה מחוסן, ומטופל נגד טפילים, ואם הוא לא דורש זאת מכם, מומלץ לשקול אם בחרתם בפנסיון הנכון”.

אביתר וילצ’יק, מנהל פנסיון “יער הפרא”, אשר במושב ניר ישראל, בדרום הארץ, מדגיש את חשיבות הפנסיון ואת התנאים להשארת כלב בעת נסיעה לחו”ל; “למהסס אם להשאיר הכלב בפנסיון, חשוב לדעת, כי כל כלב, מקבל חדר מרווח עם אוכל מזין, מים, ויוצא לטיול 3 פעמים ביום אל גינת הפנסיון. את החדרים מנקים על בסיס יומי”.

וילצ’יק, מדגיש, כי; “ישנה תשומת לב, ויחס אישי לכל כלב. לצד הזכויות, כל כלב, חייב להיות מחוסן ובעל פנקס חיסונים תקף. עלות שהייה ללילה, מגיעה, לכדי סך של 50 ₪, אך במידה ונוסעים לתקופה ארוכה, המחיר אחר, ונסגר מראש לכל התקופה”.

ישנה עוד דרך מה לעשות עם הכלב או החתול כאשר נוסעים לחו”ל? לארגן למשל; “שמרכלב” או “שמרתול”, שיטפל בחיית המחמד בתקופת ההיעדרות מן הארץ. ילדים בחופשה בדרך כלל, ישמחו להרוויח קצת דמי כיס, בדרך זו.

במקרים אלה, אפשר, כי כלב או חתול, יתארחו בביתו של מי ששומר עליו, ואפשר גם, כי חיית המחמד, תישאר בבית, ויבואו אליה לטפל בה. אם הדבר ניתן עבור חתולים, עדיף לא להרחיק אותם מהבית.

אם בכל זאת מחליטים לאמץ את שיטת “השמירה הביתית”, מספר טיפים, חשובים;

1. חתולים, בדרך כלל יכולים להסתדר במהלך ההיעדרות של הבעלים הרבה יותר טוב מכלבים. אם יש להם מים, מזון טרי וחול נקי, אפשר לבקר אותם פעם אחת ביום, לתת תשומת לב, לראות שהכול בסדר, וזהו.

2. כלבים, חייבים ביקור ויחס לפחות 3 פעמים ביום, לצורך ליטופים, טיול לעשיית צרכים, ובדיקת מצב המזון והמים.

3. חשוב מאד, להשאיר אצל מי ששומר על הכלב מספרי טלפון חרום, כולל פרטי התקשרות עם המרפאה הווטרינרית בה החיה מטופלת.

4. ההתמודדות עם כלבים הסובלים מ”חרדת נטישה”, מחייבת התייעצות עם רופא ווטרינר, מבעוד מועד. ייתכן שיוחלט, כי הכלב, יקבל תרופות אנטי-חרדתיות, במהלך היעדרות הבעלים.

5. כשמשאירים חיה ללא השגחה צמודה, תמיד חשוב להשאיר לפחות שני מקורות מים, כדי שיהיה גיבוי אם אחד מהם, יישפך.

6. יש סיכוי גדול יותר שחיית מחמד, תלך לאיבוד במהלך היעדרות הבעלים. אם אתם שומרי חוק, אז כלבכם מסומן בשבב תת-עורי. בכל זאת, מומלץ, לסמן את הקולר במספר טלפון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן