מתכוני תוספות

אורז הודי עם כרובית אפונה וגזר בניחוח לימון ועשבי תיבול

0
0

הכרובית זכתה לפופולריות עוד ביוון העתיקה ובקיסרות הרומית, בהן היה נהוג לאכול רק את “החלק הלבן” של הכרובית, דהיינו את הפרחים ועוקציהם. בהמשך, האיטלקים אימצו גם את העלים והגבעולים הירוקים של הכרובית.
אורז הודי עם כרובית אפונה וגזר בניחוח לימון ועשבי תיבול
מתכוני תוספות, אורז הודי, כרובית, אפונה,

הכרובית דלה בשומן, עשירה בסיבים תזונתיים, חומצה פולית ובויטמין C ויש בה סולפוראפן(Sulforaphane) תרכובת אנטי-סרטנית המשתחררת בזמן קיצוצה או לעיסתה, חומר אנטי-אסטרוגני הנקרא אינדול-3-קרבינול (Indole- 3-carbinol) המונע או מאט גידולים של סרטן שד וסרטן ערמונית. יש בה גלוקוסינולטים (Glucosinolate) חומרים שעשויים לסייע לכבד להרחיק מהגוף חומרים מסרטנים. הכרובית נחשבת למאכל טבעי הלוחם בסרטן. תבשיל אורז משביע, כמנה של פחמימות בארוחה.

בדרך כלל אוכלים את הכרובית מבושלת או מטוגנת, אך יש מתכונים רבים גם לכרובית חיה, לרוב קצוצה דק לתוך סלט, אפויה וכבושה. הכרובית מהווה חלק מסלטים רבים – בדרך כלל עם ברוקולי, אפונה וגזר. הכרובית נמכרת טרייה וקפואה וגם בתערובת של ירקות מיובשים

חומרים:

8 מנות/230 קלוריות למנה

● 1/2 שקית (של 800 גרם) כרובית מוקפאת “סנפרוסט”
● 1/2 שקית (של 800 גרם) אפונה וגזר מוקפאים “סנפרוסט”
● 3 כפות שמן קנולה
● 1/2 כפית כמון
● 1 כפית שטוחה כורכום
● 1 כפית פפריקה
● מלח,
● פלפל שחור טחון
● 2 שיני שום קצוצות דק
● 1/2 פלפל צ’ילי אדום טרי קצוץ דק ללא הגרעינים
● 2 כוסות אורז הודי (לא מבושל)
● 3 כוסות מים רותחים
● 3/4 כוס תערובת פטרוזיליה וכוסברה טריות קצוצות דק
● 1 לימון חתוך ל-8 חלקים

אופן ההכנה:

מחממים כרובית במיקרוגל כ-5 דקות. חותכים תפרחות גדולות. מחממים שמן בסיר ומוסיפים את הגזר והאפונה, תבלינים, שום, פלפל צ’ילי ומערבבים.

מוסיפים את האורז, מטגנים כדקה תוך כדי ערבוב, מוסיפים את המים הרותחים, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים כ-20 דקות בסיר מכוסה.

מוסיפים את פרחי הכרובית, מערבבים בעדינות, מכסים ומבשלים 15 דקות נוספות. מוסיפים את עשבי התיבול, מערבבים בעדינות ומזליפים 1/8 לימון על כל מנה.

מתוך אתר חברת סנפרוסט – http://www.sunfrost.co.il/

* סנפרוסט היא המובילה בישראל בתחום הירקות הקפואים. סנפרוסט מייצרת מגוון רחב של ירקות ולקטים מוקפאים. כ-30% מתוצרתה מופנית לייצוא – לרשתות וליצרנים מובילים באירופה ובצפון אמריקה, שמרביתם נמנים עם לקוחות החברה מזה 30 שנה ברציפות. בנוסף, מייצרת סנפרוסט באמצעות חברת הבת מעדנות`מוצרי מאפה מוקפאים

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן