אוניברסיטה | מכללה

האוניברסיטה העברית: חוקרי האוניברסיטה למוקד המחאה בירושלים לשיחות עם המוחים

0
0

חוקרי האוניברסיטה העברית, ידונו היום (רביעי, 3 באוגוסט 2011, בשעה 18:00, בגן הסוס, ברחוב קינג גורג, ליד המשביר לצרכן) עם אנשי המחאה הירושלמית בשאלות על כלכלה, מחאה ועתיד המדינה; איך ליצור סדר יום חברתי-כלכלי חדש? מה תפקידה של התקשורת במחאה? עד כמה רחוק כדאי למחאה ללכת?
האוניברסיטה העברית: חוקרי האוניברסיטה למוקד המחאה בירושלים לשיחות עם המוחים
האוניברסיטה העברית: חוקרי האוניברסיטה למוקד המחאה בירושלים לשיחות עם המוחים

כיצד להמשיך את המחאה החברתית? איך אפשר ליצור סדר יום חברתי-כלכלי חדש? מה תפקידה של התקשורת במחאה? אילו פתרונות קיימים למצוקת הדיור? עד כמה רחוק כדאי למחאה ללכת? מהם הצעדים הבאים שכדאי ליוזמי המחאה לעשות? בעקבות המחאה החברתית הנרחבת המסעירה את ישראל בשבועות האחרונים, יתקיים היום רביעי, ה-3 באוגוסט, במוקד המחאה הירושלמית בגן הסוס, שיח עם מומחי האוניברסיטה העברית, ודיון על כלכלה, חברה, מחאה ועתיד המדינה.

ב’פאנל’ המסקרן, שייערך בשיתוף עם המפגינים, ייקחו חלק דיקן הפקולטה למדעי החברה פרופ’ אבנר דה שליט, ראש בית הספר למדיניות ציבורית ד”ר מומי דהן, פרופ’ תמיר שפר מן החוג לתקשורת ומהחוג למדע המדינה, וכן, ד”ר איתן אלימי מהחוג למדע המדינה.

ד”ר מומי דהן, חוקר בתחום הכלכלה הציבורית, יעסוק בשאלה; כיצד ניתן לתרגם את המחאה ליצירת סדר יום חברתי-כלכלי חדש, ויציג את מקורות המימון למהפכה חברתית.

פרופ’ דהן, מוסיף ואומר, כי; “המחאה השיגה את תשומת לב הציבור ואת העניין של מקבלי ההחלטות. אבל כדי שהיא לא תרשם כ’החמצה היסטורית’ עליה להביא לסדר יום חדש ב-3 זירות; הרחבתה של מדינת הרווחה, צמצום הריכוזיות והגברת התחרות והכתבת כללי משחק חדשים בשוק העבודה”.

פרופ’ אבנר דה שליט, המתמחה ב’מחשבה מדינית בת זממנו’ ובסוגיות צדק ושוויון, יבחן את מדיניות הרווחה בישראל, בהשוואה למדינות אחרות, ויציג פתרונות אפשריים ל’מצוקת הדיור’ במדינת ישראל.

לדברי פרופ’ דה שליט; “באירופה, כבר הבינו שצריך לחייב קבלנים לבנות דירות קטנות, ובמחירים מפוקחים. הדירות הללו, נבנות גם באזורים היוקרתיים של ערים מובילות, כגון; לונדון, ו-אמסטרדם, וכתוצאה מכך, נוצר שילוב מבורך בין אוכלוסייה צעירה למבוגרת, ובין אנשים מבוססים לאנשים חסרי ממון”.

פרופ’ תמיר שפר, מרצה לתקשורת פוליטית, יעסוק בסיקור התקשורתי של המחאה, ויתייחס לתפקידה באירועים האחרונים ולשאלת עתידו של סיקור המחאה; “לתקשורת, תפקיד משמעותי, וכל עוד היא תמשיך לסקר – הממשלה, תמשיך להתייחס. אולם אם לא ימשיכו להתרחש מהלכי מחאה חדשים אז גל הסיקור עשוי לדעוך כמו שקרה בזמנו עם המחאה של ויקי כנפו”.

ד”ר איתן אלימי, מומחה למחאה פוליטית ולתנועות חברתיות, ינתח את שורשי המחאה ואת תהליכי התפתחותה ויתייחס לדינאמיקות של מחאות חברתית.

הפאנל, יתקיים כאמור, היום רביעי, 3 באוגוסט 2011, בשעה 18:00, בגן הסוס, ברחוב קינג ג’ורג’, ליד המשביר לצרכן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן