דיני עבודה - פסקי דין

בית הדין האזורי לעבודה ת”א: עובדת שפוטרה בהריון, תפוצה ביותר מ-100,000 ₪

0
0

כב’ השופטת רוית צדיק מבית הדין האזורי לעבודה בת”א, לא השתכנעה מהתרגילים הקוסמטיים של מנהל ונציג חב’ ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ, לטיעונים אשר ניסו לחפות על מחדלי החברה, וקיבלה את התביעה לפיצויי הפיטורים של העובדת בהריון הגב’ חן גלית, במלואה, לאחר שקבעה, כי; “החברה כשלה, מלהוכיח, כי העובדת פוטרה עקב חוסר שביעות רצון מעבודתה”.
בית הדין האזורי לעבודה ת
בית הדין האזורי לעבודה ת”א: עובדת שפוטרה בהריון, תפוצה ביותר מ-100,000 ₪

במדינת ישראל של 2011, עדיין לא הפנימו את הוראות החוק הברורות, כי אין ואסור כלל לפטר עובדת בהריון. לכב’ השופטת רוית צדיק, מבית הדין האזורי לעבודה בעיר תל אביב, לא נותרה הפעם ברירה, וכדי לחדד את המסר היא הכריעה באופן ברור, ומרתיע, והורתה לחברת הקוסמטיקה, בשם; ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ, שפיטרה עובדת עקב הריון, בזמן שלקחה ימי מחלה כדין, לפצותה בסכום של למעלה מ- 100,000 ש”ח.

לאחר שעבדה כחמישה חודשים כאשת מכירות בחברת הקוסמטיקה ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ, קיבלה העובדת חן גלית, מכתב פיטורים, בו נכתב, כי על אף שהייתה אחת העובדות החשובות שתרמו להישגי החברה, נאלצת החברה לפטרה בשל צמצומים.

העובדת, התובעת גלית, טענה, כי המכתב הזה, הגיע אל ידיה, רק לאחר שסיפרה למנהל החברה על הריונה, וכי זה אמר לה מפורשות, כי עליו לפטרה מאחר והריונה, יגרום לירידת תפקודה בעבודה, ורק לאחר שהתחננה בפניו, והבטיחה לו, כי לא תחסיר ימי עבודה, הסכים להשיבה.

לטענתה, כעבור זמן משנאלצה להיעדר מעבודתה בשל מחלה, נשלח לה מכתב פיטורים נוסף (בזמן ימי המחלה), כאשר הפעם נכתב בו, כי פיטוריה, נובעים מחוסר שביעות רצון מעבודתה. לפיכך, הגישה תביעה כנגד החברה לפיצוי בשל פיטוריה עקב הריונה, וזכויות נוספות.

מנהל חברת הקוסמטיקה ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ, טען, כי פיטורי העובדת, נבעו מחוסר שביעות רצון מעבודתה, וכי לאחר מתן מכתב הפיטורים הראשון, אכן ניתנה לה הזדמנות נוספת, אך משלא הוכיחה את עצמה, הוא נאלץ לפטרה, וכי טרם פיטוריה, כלל לא ידע שהיא ב… הריון.

כב’ השופטת רוית צדיק, מבית הדין האזורי לעבודה בעיר תל אביב, לא השתכנעה מהתרגילים הקוסמטיים של מנהל ונציג חב’ ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ, לטיעונים שניסו לחפות על מחדלי החברה, וקיבלה את התביעה לפיצויי הפיטורים של העובדת בהריון הגב’ חן גלית, במלואה, לאחר שקבעה, כי; “החברה כשלה מלהוכיח, כי העובדת פוטרה עקב חוסר שביעות רצון מעבודתה”.

עוד נקבע, על ידי השופטת צדיק, כי; “תמוה, כיצד בטווח זמן של חודש וחצי בלבד, קיבלה העובדת שני מכתבי פיטורים – כאשר באחד מהם נכתב, כי הסיבה לכך היא צמצומים תוך שימת דגש על שביעות הרצון מעבודתה ובשני נכתב, כי עבודתה אינה משביעת רצון, ונושא הצמצומים כלל לא מוזכר”.

זאת ועוד, נפסק, כי; “הימנעות החברה מלהביא עדים או ראיות כלשהן שיתמכו, בטענתה, כי העובדת גרמה לנזקים לחברה, עומדת לה לרועץ, וכי לא מקובלת גרסת המנהל, כי כלל לא ידע על ההריון”.

לפיכך, גם נפסק, כי פיטורי העובדת גלית, היו מחמת הריונה, וכי פוטרה בעת מחלתה ולמרות שהיו ברשותה ימי מחלה כדין – “התנהלות שהינה חסרת תום לב העומדת בניגוד לתכליתו של חוק דמי מחלה, וכי פיטורים אלה נבעו מניסיון החברה להתחמק מחובותיה על פי חוק עבודת נשים, ובהם קבלת אישור התמ”ת לפיטורי העובדת” קבעה השופטת.

לפיכך, נקבע, על ידי כב’ השופטת צדיק, כי “העובדת זכאית לפיצוי של 103,578 ₪, בגין פיטוריה בחוסר תום לב, קיזוז דמי מחלה, ימי הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים, ודמי אבטלה, וכן לקבלת שכר, ממועד הפיטורים עד מועד הלידה, ו- 60 הימים שלאחר תום חופשת הלידה”.

● ב”כ התובעת; עו”ד שי שמואל,
● ב”כ הנתבעת; עו”ד משה זלצר.

● אל פסק הדין, בעניין חן גלית נגד חב’ ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ.

_______

● הידיעה הובאה בסיוע ובאדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן