דיני עבודה - פסקי דין חדשות כאן ישראל עובדים | תעסוקה | כוח אדם

שרה נתניהו, זוכתה מהאשמה בהתעמרות בעובדת המשק לשעבר

"התובעת שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, תבעה את רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ב"התעמרות בעבודה" ◄"בית הדין: "גרסת התובעת לא מהימנה. התובעת לא הצליחה להוכיח, כי התקיימה התנהגות מתעמרת" ◄בנימין נתניהו: "התקשורת חייבת לקחת אחריות על הנזק האדיר שגרמה לשרה נתניהו ולהפסיק את מסע הצייד השקרי שהיא מנהלת נגדה זה למעלה מ-20 שנה".
0
0
שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה לשעבר ברקע: בית הדין לעבודה ירושלים | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שרה נתניהו

שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה לשעבר, זוּכתה למעשה, היום (יום חמישי, כ”ב באדר א’ התשפ”ב) על ידי בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שדחה את תביעתה של הגב’ שירה רבן, עובדת המשק לשעבר במעון ראש הממשלה בגין ‘התעמרות בעבודה’ כלפיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דחה את התביעה וקבע, כי גרסת רבן, התובעת, אינה מהימנה; “בנסיבות אלו, במסגרת יישום ניתוח העילה במקרה הקונקרטי, נקבע, כי התובעת, לא הצליחה להוכיח, כי אכן, התקיימה התנהגות מתעמרת“.

התעמרות בעבודה (וכן; התנכלות תעסוקתיתהעסקה פוגענית והתעמרות במקום עבודה) על פי ויקיפדיה, נחזית כאשר קיימת נטייה להתנהג באופן חוזר ונשנה באגרסיביות כלפי עובד עמית או כפוף.

התנהגות אגרסיבית מסוג זה, יכולה לקבל ביטוי מילולי כמו-גם לא מילולי על ידי השפלה, התנכלות או מתן יחס מזלזל המלווה, לרוב, בהתפרצויות ובמחוות גוף אלימות ופוגעניות שלעתים מגיעות עד לכדי התעללות פיזית של ממש.

העסקה מסוג זה, כאשר נמשכת לזמן רב, עלולה להסב נזק פסיכולוגי ולהשאיר משקעים פיזיים ונפשיים כאחד.

היות שרוב המתעמרים פועלים בצורה לא אלימה ובדרך כלל במסגרת כללי הארגון והקהילה, רוב המקרים המדווחים של בהתעמרות בעבודה מצביעים על התעמרות מצד ההנהלה אשר עושה שימוש בכוחה לרעה.

המניעים להתעמרות ההנהלה הם רבים ומגוונים, כמו גם ההתעמרות עצמה, כאשר לובשת יכולה להיות גלויה לעין וגם כזו שנעשית בהסתר.

הרקע לתביעה בגין  “התעמרות בעבודה” של שירה רבן, אישה חרדית בת 29, לטענתה הייתה מסכת של התעללות במעון ראש הממשלה בעיר ירושלים בעת שהועסקה שם כעובדת ניקיון.

היא, הועסקה כ-20 ימים בצמוד לשרה נתניהו בחודש ספטמבר בשנת 2017 ובעדוּתה בבית הדין האזורי לעבודה, ידעה לספר, כי; “לרעיית ראש הממשלה לשעבר (נתניהו) היה חשוב לראות שאני הולכת… לשטוף ידיים“.

כב’ השופט אייל אברהמי; “עדותה של התובעת (שירה רבן) בפנינו לא עשתה עלינו רושם מהימן…”

על כך ועוד מעללים של המעבידה (נתניהו) לטענותיה שכאמור נדחו על ידי כב’ השופט אייל אברהמי מטעם בית הדין לעבודה, מאחר ו”התובעת לא הצליחה להוכיח, כי אכן התקיימה התנהגות מתעמרת. “גם התנאי של חֲזָרָתִיּוֹת לא יכול היה כלל להתקיים גם אילו התקבלה גרסתה של התובעת.

זאת, בייחוד לאור תקופת העבודה הקצרה שבה עבדה התובעת (20 ימי עבודה בפועל) ועדויות אחידות של ההגנה אשר לפיהן, השתיים, כלל לא נמצאו בקומה השנייה לבדן”.

בשלהי דצמבר 2019, העידה רעיית ראש הממשלה לשעבר הגב’ שרה נתניהו, כי “הפכתי לשק חבטות של התקשורת והכי קל זה לתבוע את שרה נתניהו.

בהתייחסותה להאשמות התובעת שירה רבן, הטיחה הגב’ נתניהו; “כל מה ששירה אמרה זה שקר. בקושי הכרתי אותה ובקושי ראיתי אותה. מני נפתלי הוא באותה קליקה של שירה רבן. פנו לעשרות אנשים, כדי ללחוץ עליהם לצאת נגדי“.

כב’ השופט אייל אברהמי מטעם בית הדין לעבודה, לא התרשם מטיעוני התובעת ודחה את סיפורה בו העריכה את נזקיה בתביעה על סך 225 אלף שקלים.

“עדותה של התובעת (שירה רבן) בפנינו לא עשתה עלינו רושם מהימן. בחינת עדותה אל מול דברים שמסרה בתצהירה ובכתב התביעה, מגלה אי התאמה מהותית וסתירות פנימיות בגרסאות השונות שהציגה, הפוגמות באמינותה.

יתרה מכך, הוסיף השופט אברהמי וקבע, כי דבריה של התובעת הנסתרים בעדויות עדי הנתבעים, שאותן אנו מעדיפים על פני עדותה משנמצאו מהימנות יותר“.

ראש הממשלה לשעבר מר נתניהו; “מי יחזיר לה את שמה הטוב ומי יתנצל על ההשמצות הזדוניות שהוצגו לציבור כאמת מוחלטת במשך למעלה משנתיים?”

ראש הממשלה לשעבר מר בנימין נתניהו, הגיב על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בדף הפייסבוק שלו; “ניצחון גורף לשרה נתניהו! בית המשפט, שם היום סוף לעוד פרק מביש ב’מסע ההשמצות השקרי נגד שרה נתניהו

אחרי שאינספור מהדורות חדשות ושערי עיתונים, נפתחו במשך 4 שנים בעלילות דם נגד הגברת נתניהו, היום בית המשפט גלגל את טענותיה של שירה רבן מכל המדרגות וקבע שהיא; ״לא עשתה עלינו רושם מהימן. בחינת עדותה, מגלה אי התאמה מהותית וסתירות פנימיות״.

בפסק דין מפורט ומנומק, נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בדק את כל טענות התובעת ודחה את כולן בטענה שהיא לא אומרת אמת.

ראש הממשלה לשעבר מר נתניהו, תהה בזעם; “גם במקרה הזה, הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל.

מי יחזיר לה את שמה הטוב ומי יתנצל על ההשמצות הזדוניות שהוצגו לציבור כאמת מוחלטת במשך למעלה משנתיים?

ה-תקשורת, חייבת לקחת אחריות על הנזק האדיר שגרמה לשרה נתניהו ולהפסיק את מסע הצייד השקרי שהיא מנהלת נגדה זה למעלה מ-20 שנה”. סיכם מר נתניהו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן