דיני חוזים - פסקי דין

הפרת הבטחת נישואין: תבעה את בן זוגה, ותשלם הוצאות משפט של 10,000 ש”ח

0
0

לטענת האישה, 10 ימים לפני מועד החתונה, נתבקשה ביוזמת אם החתן לחתום על הסכם ממון, ובקשה זו, גררה אי הסכמות וויכוחים, כשיומיים לפני החתונה, הבינה, שבעלה המיועד מבטל החתונה ◄ כב’ השופטת בדימ’ מיכל שריר, מבימ”ש השלום ת”א, קבעה; “התובעת, הודתה, כי בן הזוג ביקש לדחות את החתונה, ולפיכך, ניתן לקבוע, שהוא לא ביטל לחלוטין האפשרות לשאת את התובעת, אלא ביקש לדחות המועד, ואילו התובעת היא שעמדה על קיום החתונה במועדה…”.
הפרת הבטחת נישואין: תבעה את בן זוגה, ותשלם הוצאות משפט של 10,000 ש
הפרת הבטחת נישואין: תבעה את בן זוגה, ותשלם הוצאות משפט של 10,000 ש”ח

מספר ימים לפני מועד החתונה, ביטל החתן את החתונה, ובעקבות זאת, הגישה האישה, תביעה בגין הפרת הבטחת נישואין. בית משפט השלום תל אביב – יפו, דחה את התביעה, לאחר שקבע, כי החתן, ביקש לדחות את מועד החתונה בעקבות אירוע אלים בין בני הזוג, אולם התובעת, עמדה על קיום החתונה במועדה או כלל לא.

מבירור התביעה בבית המשפט, עולה, כי בני הזוג, עברו להתגורר יחד, מספר חודשים לאחר שהחלו במערכת זוגית, וזמן קצר לאחר מכן, נכנסה התובעת להריון, אך מספר ימים לפני המועד בו הייתה אמורה להתקיים, בוטלה החתונה, והתובעת אף החליטה להפיל את העובר, ולימים, הקים החתן משפחה עם בת זוג אחרת. בתביעה שהגישה לבית משפט השלום בת”א, דרשה התובעת פיצויים בגין הפרת הבטחת נישואין.

לטענתה, 10 ימים לפני מועד החתונה, היא נתבקשה ביוזמת אם החתן לחתום על הסכם ממון, ובקשה זו גררה אי הסכמות וויכוחים, כאשר יומיים לפני החתונה, הבינה, כי בעלה המיועד, מבטל את החתונה, כאשר לטענתה, נודע לה על ביטול החתונה במפתיע מאולם השמחות והרב שצפוי היה להשיאם, וניסיונותיהם שלה, של אחותה וגיסה, לבטל את רוע הגזירה לא נענו.

בן הזוג לשעבר, טען, כי שלושה ימים לפני מועד החתונה רבו בני הזוג, התובעת עזבה את הבית תוך שהיא שוברת את דלת הכניסה של חצר הבית, חזרה רק בערב, וסירבה לדבר איתו. למחרת, לטענתו, התפרצה בצעקות, השליכה כלי בית וחפצי נוי על הרצפה ולכיוונו, ואף הזמינה משטרה לביתם, ורק כשהגיעו השוטרים, ביקשה לבטל את התלונה.

בעקבות אירוע זה, טען, כי נאלץ לבטל את החתונה והתובעת עזבה את ביתם. בן הזוג, הודה, כי אחותה וגיסה של התובעת ביקשו ממנו לבטל את החלטתו, אך טען, כי משביקש לדחות את מועד החתונה בטרם יחליט, נענה בשלילה, והוסיף, שלמרות שהריונה של התובעת הפתיע אותו, הוא הודה באבהותו וההחלטה “להפיל” הייתה של התובעת בלבד.

כבוד השופטת בדימ’ מיכל שריר, מ’בית משפט השלום תל אביב – יפו’, דחתה, כאמור את התביעה, לאחר שקבעה, כי התובעת לא הוכיחה את טענותיה. נקבע, עצם העובדה, כי התובעת הסתירה בכתב התביעה את האירוע האלים, ורק בחקירתה בבית המשפט, הסתבר, שהיא שברה את דלת הכניסה, חפצים נזרקו, והיא אכן, עזבה את הבית 3 ימים לפני החתונה, יש כדי להטיל ספק בטענותיה לגבי סיבת ביטול החתונה. דברים אלה, מקבלים חיזוק מהימנעותה להעיד את אחותה וגיסה.

עוד נקבע, כי בבית המשפט, הודתה התובעת, כי בן הזוג, ביקש לדחות את החתונה, ולפיכך, ניתן לקבוע, כי הוא לא ביטל לחלוטין את האפשרות לשאת את התובעת, אלא ביקש לדחות את המועד, ואילו התובעת היא שעמדה על קיום החתונה במועדה. בנסיבות אלה, כך נפסק, לא בן הזוג הוא שביטל את ההבטחה להינשא.

למעלה מן הצורך, נקבע, כי התובעת אף לא הוכיחה את הנזקים להם טענה, ובכלל זה את הוצאות ההריון וההפלה, שכן משבחרה היא להפסיק את ההריון, הרי שאין לחייב את בן זוגה לשאת בהחזר הוצאות אלה.

“בנסיבות המקרה, יתכן והיה מקום שלא לפסוק הוצאות, אך משסירבה התובעת לכל הצעת פשרה, עמדה על ניהול הדיון בלא שטרחה להביא עדים רלבנטיים ונגישים, ובלא להוכיח את נזקיה, אני מחייבת אותה לשלם לנתבע הוצאות משפט, וכן שכ”ט עו”ד בסך 10,000 ₪, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום המלא בפועל” – סיכמה כב’ השופטת בדימ’ שריר, את פסק הדין.

• אל פסק הדין בעניין פלונית נגד פלוני

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן