אוניברסיטה | מכללה

אוניברסיטת בר אילן, העניקה תוארי דוקטור לשם כבוד לאישים בכירים

0
0

בין מקבלי תוארי דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת בר-אילן: הרמטכ”ל לשעבר, רב אלוף גבי אשכנזי, השופטת הדסה בן-עתו, מנכלי”ת בנק לאומי, הגב’ גליה מאור, הרב דרוקמן, הסופר אלי עמיר וחתן פרס נובל מר לוק מונטקייה ◄ פרופ’ משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר אילן; בזכות נדיבות ליבם של שוחרי האוניברסיטה וידידיה, הצלחנו לגייס בשנה זו, סכום שיא של 186 מיליון דולר!
אוניברסיטת בר אילן, העניקה תוארי דוקטור לשם כבוד לאישים בכירים
אוניברסיטת בר אילן, העניקה תוארי דוקטור לשם כבוד לאישים בכירים

אוניברסיטת בר אילן, העניקה אמש (ג’), תוארי ’דוקטור לשם כבוד’ לאישים בכירים, ביניהם: רב אלוף גבי אשכנזי, השופטת הדסה בן-עתו, מנכלי”ת בנק לאומי, הגב’ גליה מאור, הרב חיים דרוקמן שליט”א, הסופר אלי עמיר, וחתן פרס נובל מר לוק מונטקייה. הטקס, התקיים במסגרת מושב ה-56 של אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה בפארק האחדות ע”ש דהאן של אוניברסיטת בר-אילן.

פרופ’ משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר אילן, אמר בטקס; “אנו מעניקים הערב תואר ד”ר לשם כבוד לִשְמוֹנָה דמויות מופת שהגדילו לפעול בתחומים שונים, ולהטביע בהם את חותמם. כולם מייצגים קשת ססגונית של הגות ומעשה בתחום הביטחון, הכלכלה, יהדות, המדע, הספרות, המשפט והפילנתרופיה המרחיבה את אופקינו”.

פרופ’ קוה, הוסיף, כי; “אני מבקש לנצל הזדמנות חגיגית זו כדי להציג מקצת מהישגיה של האוניברסיטה בשנה ה- 56 להיווסדה, המשקפים את סגולותיה של אוניברסיטה מחקרית מצטיינת, המשלבת בין יהדות ובין מדע תוך תרומה משמעותית לחברה. אני עומדים על סיפו של אירוע היסטורי.

בצפת, עיר הגליל, עיר עם היסטוריה יהודית מרתקת, יחלו בתחילת שנת הלימודים הקרובה 130 סטודנטים את לימודיהם. מהם 60 סטודנטים שאנו מחזירים מאירופה ללימודי הרפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן.

ביה”ס להנדסה שלנו, שבו לומדים כיום כ-530 סטודנטים לכל התארים יהפוך, בשעה טובה, לפקולטה. שתוך 5 שנים תלמד 1,000 סטודנטים להנדסה, וכך תמנה אוניברסיטת בר-אילן בשנה הבאה 8 פקולטות! במקום 6 השנה. אנו עומדים לקלוט בחומש הבא 150 מדענים חוזרים. כן קבלנו החלטה להביא מדענים כוכבים בחומש הבא לפקולטה ליהדות.

רא”ל במיל, גבי אשכנזי, מקבל תואר דר’ לשם כבוד מידי פרופ’ משה קוה

פרופ’ קוה, הסביר, כי; “המשאב היקר ביותר שלנו, הם הסטודנטים הבאים בשערינו. אנו מחויבים לתת להם את ההשכלה הטובה ביותר, ולהפוך את האוניברסיטה לבית חם עבורם. בהנהגתו הנמרצת של המנכ”ל מר חיים גליק, שיפרנו במאוד את כל השירותים הניתנים לסטודנטים ולא לשווא, נמצאנו בסקרים הארציים כאוניברסיטה המשקיעה והמובילה בשירות לסטודנט.

הרחבנו בשנה האחרונה את מערך המלגות לסטודנטים, הן על בסיס כלכלי והן על בסיס של מצוינות. וכן, חנכנו את המפעל האנושי המרגש של “קרן חסד” אשר יזם יו”ר חבר הנאמנים שלנו, הד”ר מרדכי כ”ץ, המאפשר לכל סטודנט, סיוע לצרכים כלכליים בסיסיים ביותר”.

פרופ’ קוה, המשיך והוסיף, בנאומו; “הגדלנו את מלגות הקיום של תלמידי המחקר שלנו, כדי לאפשר להם מחקר פורה בלא דאגות של קיום בסיסי. הסטודנטים שלנו גם מחזירים לחברה גמול טוב, ומסייעים בטיפול חינם לאוכלוסיה נזקקת בתחומי הטיפול השונים; עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה קלינית, טיפול לנזקקים לשיפור הראייה ב’אופטומטריה’ – מקצוע פרא רפואי העוסק בעין, במערכת הראייה ובחוש הראייה אצל בני אדם, ו-8 ה’קליניקות המשפטיות’, בתחומים שונים.

רבותי, האתגרים שבפנינו הם גדולים ועצומים, ואני בטוח, כי נוכל להם, בעזרת ידידנו בכל אתר. אשתקד, הכרזתי מעל במה זו כי בחומש הבא, נגייס 500 מיליון דולר. אני שמח לבשר לכם, כי בזכות נדיבות ליבם של שוחרי האוניברסיטה וידידיה, הצלחנו לגייס בשנה זו, סכום שיא של 186 מיליון דולר! שהם כ- 35% מהיעד. הייתה זו שנת שיא בגיוס תרומות”. סיכם פרופ’ משה קוה, נשיא בר אילן, את נאומו.

פרופ’ חיים טייטלבאום, רקטור אוניברסיטת בר אילן, אמר בדבריו; “אנו רואים חשיבות עצומה בטיפוח מנהיגות לא רק בתחום האקדמי הטהור אלא בכל תחומי העשייה. ה’דוקטורט לשם כבוד’, נועד בדיוק כדי להביע הוקרתנו למנהיגות זו.

פרופ’ חיים טייטלבאום, רקטור אוניברסיטת בר אילן

אתם, מקבלי התואר, התברכתם בכישרונות יוצאי דופן, והשקעתם מאמצים בהוצאתם מן הכח אל הפועל. הפכתם את המושג “מצוינות” לדרך חיים ומפירות הישגיכם נהנים ציבורים רחבים.

המנהיגות שלכם בולטת איש-איש בתחומו; בחינוך, בביטחון, בכלכלה, במשפט, בתרבות, ברפואה, בקהילה וביצירה. מנהיגותכם מייצגת חזון והשראה, ונושאת עימה בשורה ותקווה. אתם, מקבלי התואר לשם כבוד, מייצגים שתמציתה הנתינה. כולכם חותרים למימוש עצמי, אולם בצד הצלחתכם האישית אתם מקפידים לפעול למען האחר, לטובת הזולת, בנדיבות ובנפש חפצה. כולכם התמסרתם מגיל צעיר לחיים של משמעות, חיים של שליחות”.

כאמור, בטקס, הוענקו תוארי דוקטור לשם כבוד לאישים בכירים, ובהם; הרמטכ”ל לשעבר, רב אלוף גבי אשכנזי, השופטת הדסה בן-עתו, מנכלי”ת בנק לאומי, הגב’ גליה מאור, הרב דרוקמן, הסופר אלי עמיר וחתן פרס נובל מר לוק מונטקייה.

תואר דוקטור לשם כבוד הוענק לרב-אלוף גבי אשכנזי; “לאות הוקרה על שירות צבאי וביטחוני מפואר, ועל תרומתו המכרעת לחישול כוח המגן, וההרתעה של מדינת ישראל”.

בדברי התודה, אמר אשכנזי; “זכות גדולה להימנות עם אישים רמי מעלה, ולקבל יחד איתם תואר כה נכבד, מהמוסד המפואר הזה. מרגש במיוחד שהאוניברסיטה, יחד עם הציבור נותנים ביטוי להכרה בנו החיילים בסדיר ובמילואים, שבשעה זו, מגינים על מדינת ישראל. חשוב להפוך את אותם חיילים לאזרחים טובים יותר לחברה הישראלית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן