רעידת אדמה

צונאמי בחופי ישראל: יום עיון בסיכונים, קידום ודרכי ההיערכות להתרחשות צונאמי

0
0

יום עיון בהיערכות להתרחשות צונאמי בחופי ישראל, יתמקד בהערכת הסיכון להתרחשות צונאמי (Tsunami), בישראל, נוכח היסטוריה ידועה של אירועים כאלו באזורנו, ועל סמך מחקרים הממפים את האזורים המועדים להצפה בחופי ישראל ◄ את יום העיון מארגנים; ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה בשיתוף משרד התשתיות הלאומיות, המכון הגיאולוגי וחקר ימים ואגמים לישראל
צונאמי בחופי ישראל: יום עיון בסיכונים, קידום ודרכי ההיערכות להתרחשות צונאמי
צונאמי בחופי ישראל: יום עיון בסיכונים, קידום ודרכי ההיערכות להתרחשות צונאמי

צונאמי בתאילנד- 26/12/2004, צונאמי ביפן – 11/3/2011, האם יתכן גם צונאמי בארץ ישראל ומתי? אליבא דוועדת ההיגוי הבין- משרדית להיערכות לרעידות אדמה בשיתוף משרד התשתיות הלאומיות, המכון הגיאולוגי וחקר ימים ואגמים לישראל, עורכים יום עיון שמטרתו קידום ה’היערכות להתרחשות צונאמי בחופי ישראל’.

יום העיון בנושא; “צונאמי בחופי ישראל- סיכונים ודרכי היערכות”, יתקיים ביום ג’, 24 במאי, באולם האודיטוריום של חקר ימים ואגמים לישראל, תל שקמונה, חיפה.

יום העיון, יתמקד בהערכת הסיכון להתרחשות צונאמי (צוּנַמי, Tsunami), בישראל, נוכח היסטוריה ידועה של אירועים כאלו באזורנו, ועל סמך מחקרים הממפים את האזורים המועדים להצפה בחופי ישראל.

בנוסף, יעסוק יום העיון, בתוכנית להקמת ’מערכת התראה מפני צונאמי’, ובהתוויית עקרונות לתוכנית היערכות ארוכת טווח להגנה על מתקני תשתית, וריכוזי אוכלוסייה, הנמצאים בסמוך לחופי ישראל.

במהלך יום העיון, תוצג עבודת הערכה ראשונית של נזקים למתקנים שנעשתה על ידי חברת החשמל, ואף יובאו רשמים ומסקנות מנסיעת משלחת הסיוע הישראלית ליפן ב-11 מרץ 2011, שחוותה רעש אדמה וגלי צונאמי בגובה של 10 מטרים ששטפו את היבשה, וסחפו עימם בדרכם כל דבר וגרמו נזקים במיליארדים.

◄ מטרות יום העיון;

מטרותיו העיקריות של יום העיון, הן להעלות את המודעות לסיכון להתרחשותו של צונאמי בחופי ישראל, ולהקנות למשתתפים ידע ועקרונות ראשוניים להכנת תוכנית היערכות ארוכת טווח להגנה על מתקנים ואוכלוסייה מפני פגיעת צונאמי.

◄ קהל היעד;

יום העיון מיועד לנציגי ארגונים וחברות המחזיקים תשתיות באזורי סיכון מצונאמי הסמוכים לחופי הים של מדינת ישראל.

תוכנית יום העיון מכוונת במיוחד לבעלי התפקידים הבאים; מנכ”לים, מנהלים בכירים, מנהלי תשתיות, ואחראי חירום וביטחון בעלי נגיעה לתחום התשתית.

מוזמנים גם נציגי גורמי תיירות שלחופי הים ונציגי רשויות מקומיות הנמצאות לאורך החופים.

השתתפות ביום העיון אינה כרוכה בתשלום.

▼ עוד בנושא;

מתוך ויקיפדיה, עולה, כי ישנן עדויות של ההיסטוריון הערבי אבן אל עטיר שב-1033 וב-1068, פקדו את חופי יפו, גלי צונמי שגרמו בכל אחת מהפעמים לאלפי הרוגים.

הגל של 1033, תואר כגל בגובה של 30 – 40 מטרים שהופיע בשעת אחר הצהריים אל חופי יפו, בעקבות רעש גיאולוגי חזק באזור קפריסין.

● מחקר של אוניברסיטת חיפה: סיכוי סביר, כי גלי צונאמי, יפגעו בחופי ישראל

● מחקר חדש מגלה: אין ישוב בארץ ישראל שלא חרב פעם ברעידת אדמה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן