חוק ומשפט

מינוי רשמים בבתי המשפט, יותנה באישור הועדה לבחירת שופטים

0
0

עם אימוץ עמדת לשכת עורכי הדין בישראל, כי מינוי הרשמים, יותנה באישור הועדה לבחירת שופטים, מברכת הלשכה על החלטת ועדת החוקה של הכנסת, המעניקה סמכות לרשמים לדון בתביעות עד סך 50 אלף ₪.
מינוי רשמים בבתי המשפט, יותנה באישור הועדה לבחירת שופטים
מינוי רשמים בבתי המשפט, יותנה באישור הועדה לבחירת שופטים

לשכת עורכי הדין, ברכה על אישור הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס’ 61) (סמכויות רשם) התשע”א-2010, המעניקה סמכות לרשמים לדון בתביעות עד סך של 50 אלך ₪, אתמול, 18.5.11, בועדת החוקה של הכנסת.

הלשכה, הביעה תמיכתה בהצעת החוק בפני ועדת החוקה באמצעות נייר עמדה שנשלח ע”י יו”ר ועדת בתי משפט, עו”ד הלל איש-שלום, אולם ציינה, כי מן הראוי שיידרש אישור של הועדה לבחירת שופטים למינוי אותו רשם, כבעל סמכות לדון בתביעות עד לסך של 50 אלף ₪, מאחר שמדובר בהקניית סמכות של שופט בית משפט שלום לרשמים.

הגם שמדובר בסמכות מוגבלת בהתייחס לתביעות עד סך של 50 אלף ₪ בהתאם להצעת התיקון שבנדון, מדובר בסמכות המוקנית לשופט בית משפט שלום, וכאמור, מן הראוי שהדבר יותנה באישור הועדה לבחירת שופטים.

עו”ד הלל איש-שלום

עמדת לשכת עורכי הדין, כאמור אומצה על ידי יו”ר ועדת החוקה של הכנסת, חה”כ דוד רותם (סיעת ישראל ביתנו), אשר במהלך הישיבה, עמד על כך, כי מנוי הרשמים, יאושר על ידי הועדה לבחירת שופטים.

לדברי ראש הלשכה, עו”ד הלל איש-שלום, בכפוף לאישורה של הועדה לבחירת שופטים; “יש בהצעה כדי להקל על העומס בבתי המשפט, ועינויי הדין הנובעים ממנו באמצעות שימוש בעשרות שופטים בפועל נוספים ללא עלות חדשה.

אני שמח שועדת החוקה של הכנסת והנהלת בתי המשפט, קיבלו את עמדת הלשכה בנושא זה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן