מושבים

תנועת המושבים, מציגה: סדרת מפגשים בנושא: “הבן הממשיך”

0
0

הורשת המשק החקלאי ב’מושבים’ מולידה סכסוכים משפחתיים רבים המגיעים אל בית המשפט בשאלה מי גובר על מי- האם הבן הממשיך או היורשים האחרים? ◄ עו”ד עמית יפרח, יו”ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים; “אני ממליץ, לפני קבלת החלטה, לבדוק לעומק את סוג הזכויות בנחלה ולהעלות כל סיכום, גם ברמה המשפחתית, על הכתב”.
תנועת המושבים, מציגה: סדרת מפגשים בנושא:
תנועת המושבים, מציגה: סדרת מפגשים בנושא: “הבן הממשיך”

תנועת המושבים והקמפוס האקדמי אחוה, ממשיכים את שיתוף הפעולה ביניהם ומציעים לציבור סדרת מפגשים והרצאות בסוגיית הורשת המשק החקלאי במושבים. סוגיית הורשת המשק החקלאי היא מהסבוכות והמורכבות שבסוגיות המשפטיות בעולם המושבים. המצב כיום מחייב, כי נחלה חקלאית תועבר בשלמותה רק לאחד מבני המשפחה – הוא; “הבן הממשיך”.

השילוב של חקיקה ענפה וסבוכה בתחום, יחד עם רגשות ויצרים גועשים בסכסוכים משפטיים מסוג זה, הופכים את הסוגיה למקור לדאגה לרבים מבני המושבים. רק באחרונה, דחה בית המשפט המחוזי, ערעור שהגישו יורשות כנגד אחיהן, בתביעה בה עתרו לקבלת פיצויים לפי סעיף 114 לחוק הירושה.

בית המשפט, קבע, כי האח הוא “הבן הממשיך” הזכאי לקבל את הזכויות בנחלה ללא צורך בפיצוי יתר היורשים. סכסוכים משפחתיים רבים מגיעים לבית המשפט בקשר עם ירושת משקים חקלאיים. נשאלת השאלה, מי גובר על מי- האם הבן הממשיך או היורשים האחרים?

סדרת ימי העיון נפתחה באחרונה במטרה להעניק לציבור המתעניינים מידע אודות ירושת המשק המשפחתי, זכויות בניה בנחלה, פיצול מגרשים מנחלה ועוד, במטרה לתת להורים המעוניינים בכך ידע וכלים להתמודדות עם המצב, כמו גם פתרונות חלופיים אפשריים.

המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים לערך ועלות 4 מפגשים כולם רק 250 ₪.

את יום העיון הראשון פתחה גב’ לאה שחר, ראש היחידה ללימודי תעודה והשתלמויות. ההרצאה הראשונה עסקה בנושא; “זכויות המגורים ופעילות לא חקלאית” והיא הועברה על ידי עו”ד עמית יפרח, יו”ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים.

עו”ד יפרח, ציין והדגיש, כי; “בין היתר, אחת הסיבות למורכבות הסוגיה היא העובדה, כי זכויותיהם של בעלי הנחלות אינן מעוגנות בחוזה ארוך טווח מול מנהל מקרקעי ישראל.

בהקשר זה אומר עו”ד יפרח; “לכל החלטה בעניין הנחלה יש השלכות ארוכות טווח, שלעיתים עלולות לעלות לאחר שבעלי הנחלה כבר אינם בין החיים…

ולכן, אני ממליץ, לפני קבלת החלטה, לבדוק לעומק את סוג הזכויות בנחלה ולהעלות כל סיכום, גם ברמה המשפחתית, על הכתב. טעויות תמימות בנושא זה עלולות להתברר כבלתי הפיכות וליצור סכסוכים עזים בין בני המשפחה”.

לסדרת ימי העיון הראשונה, נרשמו 250 איש, וההרשמה אליה נסגרה תוך ימים ספורים. כל הפונים הנוספים, ירשמו לסדרת ההרצאות הבאה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן