פסק דין חוקתי ומנהלי

בית המשפט, דחה עתירת ’הירוקים’ – תותר בנייה ברצועת חוף קיבוץ פלמחים

0
0

כב’ השופטת מרים סוקולוב, מבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, קבעה בין היתר, כי; “אמנם הכלל הוא שאין לבנות בתחום רצועת 100 המטרים, אולם לכלל זה, קיימים חריגים, ויש לאזן בין שמירת החוף ובין אינטרסים אחרים, כגון; התפתחות הקיבוץ, יישוב המפונים, ועוד”.
בית המשפט, דחה עתירת ’הירוקים’ - תותר בנייה ברצועת חוף קיבוץ פלמחים
בית המשפט, דחה עתירת ’הירוקים’ – תותר בנייה ברצועת חוף קיבוץ פלמחים

בית המשפט לעניינים מנהליים בעיר תל אביב, דחה עתירת מפלגת ’הירוקים’ כנגד תוכנית המתאר המאפשרת לבנות בתחום 100 המטרים מקו החוף של פלמחים.

בהוראת ממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, בשיתוף מינהלת סל”ע, נערכה תוכנית מתאר חדשה ל’קיבוץ פלמחים’, שמטרתה, בין היתר, קליטת מפונים מהישוב אלי סיני.

התוכנית עברה אישור בכמה ועדות לתכנון ולבנייה, לרבות של הוועדה לשמירה על החופים (הולחו”ף), שאישרה את התוכנית על אף שחלק מהמבנים מרוחקים בפחות מ-100 מטר מן החוף.

בעקבות זאת, הגישה “מפלגת הירוקים” ערר על האישורים לוועדת משנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה. בין היתר, טענו “הירוקים”, בערר, כי; “המטרה העיקרית של התוכנית – אינה מציאת פתרון דיור לאנשי אלי סיני, אלא הקמת שכונת וילות יוקרתית בקרבת החוף, וניצול מיקום הקיבוץ למטרות רווחי נדל”ן”.

בדיון שקיימה ועדת הערר – הוחלט לדחות את הערר ברוב של ארבעה מול אחד. בתחילת שנת 2009, הגישו הירוקים, עתירה לבית-המשפט נגד החלטה לאשר את הרחבת הקיבוץ.

כאמור, דחה בית-המשפט את עתירת מפלגת ’הירוקים’ כאשר בלב העתירה היה מדובר למעשה רק בארבעה מבנים הבנויים בהיתר ברצועת 100 המטרים מקו החוף, ומיועדים להרחבה, כאשר ככלל, תוכנית המתאר הארצית אוסרת לבנות בתחום רצועת החוף.

העותרים, ’מפלגת הירוקים’, ביקשו, כי לא יורחבו בתי המגורים בתחום הרצועה, בהיותו של חוף הים ’משאב ציבורי ויקר ערך’.

לטענת ’הירוקים’, ועדות התכנון השונות, פעלו בחוסר סמכות, ויש להמתין עד מתן פסק הדין ב’עליון’, בפרשת ’שדות ים’ המעלה שאלות דומות.

כמו כן, נטען, כי התוכנית מתחשבת בשיקולי דיור בלבד, פוגעת בחוף ומצמצמת את הנאת הציבור ממנו, כאשר הוסתרה העובדה שהתוכנית כוללת גם את נושא; שיוך הדירות בקיבוץ, ותוספת זכויות בנייה מפליגות, שיעלו מאד את שווי הנכסים.

מנגד, נטען בין היתר, כי התוכנית שאושרה בהליך תכנוני תקין, תתרום רבות לתושבי הקיבוץ ולציבור בכלל, שכן לפיה נשמרים השטחים הפתוחים, תיבנה טיילת, שתאפשר גישה אל חוף הים, יטופל מצוק הכורכר, ועוד.

כן נטען, כי בניגוד לרושם שהוצג, לא מדובר בשכונת וילות גדולה ויוקרתית, אלא ב-4 בתים, שנבנו בהיתר וממתינים להרחבה כחלק מהשוואת תנאי הדיור בקיבוץ, וכן, קיים צורך דחוף ליישוב המפונים באזור.

כב’ השופטת מרים סוקולוב, מבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, דחתה את העתירה, בקובעה, כי היא הוגשה בשיהוי, ורק מטעם זה, ניתן היה לדחותה.

לגופו של עניין, קבעה כב’ השופטת סוקולוב, כי אמנם הכלל הוא שאין לבנות בתחום רצועת 100 המטרים, אולם לכלל זה, קיימים חריגים, ויש לאזן בין שמירת החוף ובין אינטרסים אחרים, כגון; התפתחות הקיבוץ, יישוב המפונים, ועוד.

בנוסף, נקבע, כי להבדיל מ’פרשת שדות ים’, החלטות גופי התכנון במקרה הנדון, התבררו בהליך תקין, מקיף וממצה, ואין עילה להתערבות בהן.

● ב”כ העותרים; עו”ד אריאל יונגר

● ב”כ המשיבים; עו”ד גדי טל; עו”ד סילביה רביד; עו”ד אייל מאמו

● לפסק הדין בעניין מפלגת הירוקים נגד משרד הפנים ואח’

__________

• הידיעה הובאה בסיוע אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן