קיבוץ

התנועה הקיבוצית, תוקן עוול: הושוו התנאים של ההורים השכולים בקיבוץ, ובעיר

0
0

הסכם חדש בין סניף הקיבוצים בארגון “יד לבנים” למשרד הביטחון: הורים שכולים בקיבוץ, יוכלו לקבל הלוואה או מענק לדיור או לשיפוץ דירה, והחזרי הוצאות טיפולי שיניים ◄ יו”ר סניף יד לבנים של התנועה הקיבוצית- ד”ר אירית בר נתן; ההסכם נותן מענה לצרכים אמיתיים, ועושה צדק עם משפחות שכולות בקיבוצים, מהן נמנעה עד היום שורות הטבות מהמדינה
התנועה הקיבוצית, תוקן עוול: הושוו התנאים של ההורים השכולים בקיבוץ, ובעיר
התנועה הקיבוצית, תוקן עוול: הושוו התנאים של ההורים השכולים בקיבוץ, ובעיר

תיקון עוול; הסכם חדש בין משרד הביטחון, לסניף הקיבוצי של ארגון “יד לבנים” המייצג משפחות שכולות: סוכם, כי גם הורים שכולים ב’קיבוצים’, יהיו זכאים להטבות שמעניקה המדינה בדיור ושיפוץ דירה, ובהחזרי הוצאות על טיפולי שיניים. על כך, מדווחת ד”ר אירית בר נתן (קיבוץ מעגן מיכאל), יו”ר הסניף הקיבוצי, במכתב לקראת חג הפסח, אותו מיענה ל-700 משפחות שכולות בקיבוצים.

על פי סיכום שהושג עם היחידה לתקבולים והטבות באגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, נכנס ההסכם לתוקף, והוא מתייחס לקבוצת ההורים השכולים (“זכאים”). ההטבות הן מימוש התחשבות באורח החיים הייחודי בקיבוץ.

בסעיף עזרה בדיור – הלוואה או מענק – ממשרד הביטחון, נכתב; “בקיבוצים בהם הושלם מהלך שיוך דירות לחברים ההתייחסות ל”זכאים” היא כמו לזכאים המתגוררים בעיר.

בקיבוץ בו אין שיוך, במקרה שזכאי מחליף דירה בתוך הקיבוץ, יינתן סיוע בתנאי שהורה ’זכאי’ לא קיבל בעבר סיוע ממשרד הביטחון לדיור, ובתנאי שההחלפה כרוכה בהוצאה כספית החלה על הזכאי”.

בסעיף זה, יינתן סיוע בכפוף להצגת אישור מהקיבוץ, כי הדירה תשמש את הזכאי עד סוף ימיו, ולא ניתן יהיה להוציאו מהדירה. כמו כן, בהצגת מקורות מימון לביצוע המעבר, ובמסירת הצהרה, בפני עו”ד, כי אין ברשות הזכאי דירה נוספת או חלק בדירה נוספת.

בסעיף הלוואה או מענק לשיפוץ דירה, נכתב: “תינתן עזרה בשיפוץ דירה בהצגת הצעת מחיר אחת. לגביי שיפוץ יסודי או הרחבה על אותה קרקע המחייבים בניית יסודות מחדש ופרוק הבית הקיים – תיבחן במשרד הביטחון האפשרות לראות מקרה כזה כהחלפת דיור”.

◄ בהסכם החדש, ניתן פתרון למציאות החיים הייחודית בקיבוץ

באשר למימון טיפולי שיניים, נכתב: “הקיבוץ לא יהיה מחויב בהוצאת חשבונית לחבריו לצורך תשלום החזר. משרד הביטחון, יסתפק בקבלה ע”ש הזכאי שהוצאה על ידי הקיבוץ, וכן בהצהרה ממנהל החשבונות של הקיבוץ על הסכום שנוכה מתקציבו האישי של חבר זכאי”.

בקיבוצים, בהם אין חיוב של החבר בהוצאות ריפוי שיניים, צוין; “השתתפות משרד הביטחון בגובה 50%, תהיה רק מהסכום המחויב כנגד טיפול ספציפי (“השתתפות עצמית” של הזכאי)”.

יו”ר סניף יד לבנים של התנועה הקיבוצית – דר’ אירית בר נתן; ההסכם, נותן מענה לצרכים אמיתיים, ועושה צדק עם משפחות שכולות בקיבוצים, מהן נמנעה עד היום שורות הטבות מהמדינה. בהסכם החדש, ניתן פתרון למציאות החיים הייחודית בקיבוץ.

חשוב לי, להודות לשותפי במשא ומתן עם משרד הביטחון, היו”ר הקודם; יעקב אשכול, חברי ועד הסניף, עו”ד אמיר גנז, ולאיתן ברושי (גבת), יועץ שר הביטחון, שסייע רבות בהגעה לפתרון המחלוקת”.

הורים שכולים, מוזמנים להתעדכן אצל אירית בטלפון; 052-2339503 או בדוא”ל; iritbarnatan@gmail.com

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן