חדשות משקאות מתכונים | recipesisrael.co.il קיבוץ

סנגרייה תפוחים – מתכון מיצים סחוטים של ‘פרימור’ לקוקטייל קייצי

סנגרייה (Sangria) תפוחים. קוקטייל על בסיס יין לבן, בשילוב מיץ תפוחים סחוט טבעי של פרימור, לרעננות המושלמת. מוגש עם מקלות קינמון ו'כוכבי אניס' ומתאים להגשה בארוחה משפחתית ולאירוח ◄ חברת "פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל, המגישה יחד עם הבלוגרית אולגה טוכשר ("המרכיב הסודי") את המתכון שיצנן אתכם.
0
0
סנגרייה מיץ תפוחים של פרימור, צילום: עמית שטראוס ברקע: תפוחים קייצי ומרענן של פרימור, צילום: אולגה טוכשר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סנגרייה מיץ תפוחים ‘פרימור’

סנגרייה תפוחים – חגיגת קיץ עם “פרימור” מתכון לקוקטייל קייצי ומרענן שיצנן לכם את הימים החמים של יולי אוגוסט, מובא מטעם חברת “פרימור”, יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל, המגישה יחד עם הבלוגרית אולגה טוכשר (“המרכיב הסודי”).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

סנגריה (בספרדית – Sangría שמשמעו “מדמם“) היא פונץ’ קוקטייל יין, שמוגש קר או חם ומוצאו מספרד ופורטוגל.

על פי ויקיפדיה, העיר המזוהה ביותר עם המשקה היא ברצלונה. הסנגריה מורכבת מכוס יין אדום וחצי ליטר מיץ תפוזים טרי, בתוספת מעט סוכר או דבש מקלות קינמון, מסמרי ציפורן וכוכבי אניס.

אל משקה, נוהגים להוסיף פירות חתוכים לקוביות דקות; בדרך כלל תפוזים ולימונים (עם הקליפה), ולעיתים גם תפוחים ואגסים. במקומות מסוימים, נוהגים להוסיף מעט ברנדי, כדי לחזק את התחושה האלכוהולית.

השם ‘סנגריה‘ מקורו במילה הספרדית Sangría (“מדמם“) ומתייחס לצבעו האדום של המשקה. מקור המשקה מגיע עד ימי הביניים של אירופה התיכונית.

באותה התקופה, המים לא היו ראויים לשתייה, לכן, משקאות אלכוהוליים, היו פתרון הולם כיוון שהם הורידו את הסיכוי לחולי. באותם זמנים, אנשים היו מערבבים יין, שהיה קליל ופחות חזק ממה שאנו רגילים אליו כיום יחד עם תבלינים כמו קינמון.

יוונים ורומאים, היו מכינים משקה אלכוהולי באמצאות סוכר, תבלינים ופירות בשם ‘היפוקראס‘ – יין מתובל מתקופת ימי הביניים, אשר ממנו נגזר מאוחר יותר המשקה הספרדי הידוע כיום כ’סנגריה‘.

בראשיתה הייתה מיוצרת הסנגריה בספרד מגפנים שנשתלו על ידי הפניקים בסביבות שנת 1100 לפנהס. כיבוש ספרד על ידי שושלות אסלאמיות הביאו לסיומו של עסק ייצור הסנגריה הספרדי, אשר נמשך עד לשנת 1492.

המשקה היה מיוצר גם בבריטניה ובצרפת באמצעות אשכולות ענבים שמקורם בצרפת.

בשנת 1964, הציגה ספרד את הסנגריה בתערוכה העולמית שהתקיימה בניו-יורק וכך הפכה את הסנגריה למשקה בעל תהילה עולמית. מאז, מדינות אירופאיות רבות ומאות מסעדות יצרו גרסאות משלהן של הסנגריה.

ספרד לבדה, מציעה מספר רב של גרסאות מסורתיות לפי אזורים שונים במדינה, כמו למשל גרסה תוססת באזורים בספרד שבהם מייצרים קאווה לדוגמה.

█ מתכון סנגרייה (Sangria) תפוחים | אולגה טוכשר

בלוגרית אולגה טוכשר מבלוג של מתכונים "המרכיב הסודי" צילום: אתר "המרכיב הסודי" | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אולגה טוכשר, בלוגרית

סנגרייה (Sangria) תפוחים. קוקטייל על בסיס יין לבן, בשילוב מיץ תפוחים סחוט טבעי של פרימור, לרעננות המושלמת. מוגש עם מקלות קינמון ו’כוכבי אניס‘ ומתאים להגשה בארוחה משפחתית ולאירוח.

הבלוגרית טוכשר, מעידה על עצמה, כי; “למדתי מהאינטרנט, מ’בלוגי בישול‘ שכולכם בטוח מכירים. למדתי לא מעט גם מספרי בישול שאני כל כך אוהבת ומאנשים שפגשתי בדרכי”. והתוצאות על פי מביני עניין; מרתקות.

 מצרכים (לכ- 6 מנות);

  • 2 תפוחים ירוקים חתוכים לפרוסות דקות,
  • 2 תפוחים אדומים חתוכים לפרוסות דקות,
  • 1 לימון חתוך לפלחים,
  • 1/2 כוס גרגירי רימון (בעונה),
  • 2 כוסות מיץ תפוחים סחוט טרי של חברת “פרימור“,
  • 1/4 כוס ברנדי או ליקר תפוחים (לא חובה),
  • 1.5 כוסות יין לבן חצי יבש או יין מבעבע קר,
  • להגשה: מקלות קינמון / כוכבי אניס / עלי נענע.

אופן ההכנה;

  1. בכד שמים את שני סוגי התפוחים החתוכים ומוסיפים את פלחי הלימון וגרגירי הרימון.
  2. יוצקים מעל את מיץ התפוחים, הברנדי או הליקר (לא חובה) והיין. אם משתמשים ביין מבעבע – שומרים להגשה. מערבבים ומעבירים לקירור למשך שעה לפחות.
  3. לקראת הגשה מוסיפים לכד את היין המבעבע ומערבבים.
  1. מוזגים את הסנגרייה לכוסות הגשה. מוסיפים את הפירות ומגישים מיד עם תוספת מקל קינמון ו/או כוכב אניס. ניתן לקשט גם עם כמה עלי נענע טריים.

קיץ נעים!

█ אודות פרימור – המותג המוביל בישראל

אתם מוזמנים למסע בטבע, לראות ולהבין איך אנחנו בפרימור – המומחים בסחיטת מיצים – נותנים לתפוזים לעשות את העבודה.

פרימור – המותג המוביל בישראל בייצור ושיווק מיצים סחוטים ומצוננים – הוא מותג הבית של חברת “גן שמואל מזון” הנמצאת בבעלות הציבור וקיבוצי גן שמואל, גת ובית ניר.

הפירות שלנו נסחטים בקיבוץ גת ובקיבוץ גן שמואל ומשם נשלחים ישירות לכל נקודות המכירה בארץ ובעולם.

בנוסף למיצים סחוטים ומצוננים, פרימור מייצרת ומשווקת מגוון רחב של משקאות קליםמיצים ונקטרים מבוססי פרי בעלי אורך חיי מדף ארוכים ורכזי פירות לשוק המוסדי.

המפעל החדשני של חברת “גן שמואל מזון” מייצר מגוון רחב של מוצרים, הן לשוק המקומי והן לשוק העולמי.

פרימור, מעניקה לכם את מגוון המיצים הטעימים עם 100% רכיבים טבעיים. ב-פרימור, מאמינים, כי הכי קרוב לפרי, זה להתערב כמה שפחות. הסוד שלנו – הוא שאנחנו לא עושים כלום, חוץ מלסחוט תפוזים טעימים. והתפקיד שלכם הוא פשוט להתענג“!

________

מירב בורמד, יחצ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
מירב בורמד, יחצ

המתכון הובא באדיבות יחסי ציבור | אסטרטגיה שיווקית | ייעוץ תקשורתי | דוברות מירב בורמד ‘Burmad’ בבעלותה של מירב בורמד ומנוּהל על ידה.

מירב היא בעלת ותק וניסיון של למעלה מ-19 שנים בתחום. משרדה מייצג חברות מובילות בתחום המזון בהן; “דורות“, פרימור“, “מעדני יחיעם“, “עינת” ו”אחוה“.

כמו כן, לקוחות נוספים בתחום הנדלן, תעשייה ואיכות הסביבה ולקוחות נוספים בתחום המזון, מוצרי צריכה, תעשייה, יזמות ועוד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן