חדשות בארץ

מרוץ מצדה, התקיים לראשונה בהיסטוריה בהשתתפות אלפי רצים במסלול שביל הנחש

0
0

הריצה אל פסגת המצדה, מתוכננת למצב את מדינת ישראל, כאחת המדינות בהם מתקיימים מרוצי האתגר המובילים בזירה הבינלאומית כמו הריצה אל פסגת הפוגי, הריצה למאצו פיצו, ריצה לגג האייפל, מגדל הפיזה, ומגדל האמפייר-סטייט ◄ ראש המועצה האזורית תמר; “במועצה האזורית, שוכן היכל התרבות של הטבע…”.
מרוץ מצדה, התקיים לראשונה בהיסטוריה בהשתתפות אלפי רצים במסלול שביל הנחש
מרוץ מצדה, התקיים לראשונה בהיסטוריה בהשתתפות אלפי רצים במסלול שביל הנחש

לאחר 2000 שנים של שקט, הר המצדה, שב להיות סמל הגבורה של העם היהודי, זאת בעקבות ’מרוץ מצדה’, שהתקיים היום (שישי, 18 בפברואר), לראשונה בהיסטוריה בהשתתפות אלפי רצים מתחרים. בין הרצים במסלול הקשוח במעלה “שביל הנחש”, העולה לגן לאומי מצדה, במרוץ לפסגת המצדה לגובה של 300 מטרים, היו חברי כנסת ומנכ”לים ובכירים של חברות בולטות במשק, ביניהם; כמובן מנכ”ל רשות הטבע והגנים.

מנכ”ל רשות הטבע והגנים מר אלי אמיתי, ברך את אלפי רצים; “אין ספק שלרצים היום, מחכה חוויה ייחודית. הנוף שממתין מהפסגה מפצה על המסלול התובעני. ישנה חשיבות עליונה בפעילות מסוג זו, אשר מקרבת את הציבור לערכי הטבע והמורשת ומחייה את ההיסטוריה של ארץ ישראל”.

המרוץ הייחודי, התקיים במסגרת אירועי מרוץ עין גדי 2011, לכל המשפחה, שיתקיימו בסוף השבוע הזה, ה-18-19 בפברואר, ויכללו גם את חצי המרתון המסורתי, מרוץ לכ-10 ק”מ ריצה והליכה ואף מקצה של 2 ק”מ לילדים.

המרוץ לפסגת המצדה, במעלה שביל הנחש, הפגיש את אחד מגדולי המבצרים בהיסטוריה, מסמליה החשובים של עוצמת הרוח האנושית והדבקות חסרת הפשרות במטרה, עם רוח הלחימה ויכולתם הפיזית של הרצים המודרניים. מדובר על יוזמה של המועצה האזורית תמר, יחד עם רשות הטבע והגנים שנועדה לקדם את תרבות הספורט האתגרי באזור ים המלח.

אל ’מרוץ לפסגת המצדה’, הוזמנו אנשים תחרותיים במיוחד, ביניהם רצים מקצועיים, חובבי אתגרים, מנכ”לים, בכירים בעולם העסקים וחברי כנסת – כולם התחרו במקצים ייעודיים שיצאו לדרך מהשעה 14:30 למרגלות הר המצדה.

מנכל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי מתחיל דרכו למרוץ לפסגת המצדה

מסלול המרוץ, היה מורכב מ-2.5 ק”מ של טיפוס בשבילי עפר רכים וקשים, דרכים מסולעות ו-750 מדרגות אבן תלולות עד לפסגת המצדה, 300 מ’ של עליה אינטנסיבית וקשה.

בשנה הראשונה, לקיומו של האירוע הוגבלה כמות המשתתפים ל-300 רצים בלבד, שהתחלקו לשישה מקצים של 50. המנצח בתחרות היה זה שיגיע לפסגה בזמן הקצר ביותר והוא זכה לפרס בשווי 7500 ₪.

לדברי המארגנים, המגמה היא להפוך את המרוץ לפסגת המצדה עם השנים למרוץ עממי אתגרי, בו ישתתפו קבוצות ריצה מכל הארץ הכוללות נציגי סיירות ויחידות קרביות, חבורות ריצה, מועדוני כושר, משפחות ויחידים חובבי אתגרים, וכמובן ספורטאים תחרותיים מכל העולם.

הריצה אל פסגת המצדה מתוכננת למצב את ישראל כאחת המדינות בהם מתקיימים מרוצי האתגר המובילים בזירה הבינלאומית כמו הריצה אל פסגת הפוג’י, הריצה למאצ’ו פיצ’ו, ריצה לגג האייפל, מגדל הפיזה, ומגדל האמפייר-סטייט.

ראש המועצה האזורית תמר, מר דב ליטבינוף; “במועצה האזורית תמר, שוכן היכל התרבות של הטבע, ואנו תמיד שמחים לארח אירועי תרבות וספורט אתגרי. ה’מצדה’, היא סמל הנחישות היהודית וסמל עולמי לגבורה, התמדה, סבל וסיבולת.

ריצה אל פסגת המצדה, הינה תחרות אתגרית בה מתמודד האדם ראשית מול עצמו וכושר הסיבולת שלו במאמץ בעליה ובד בבד כנגד השעון. ים המלח, מתמודד השנה על מקום ב-7 פלאי תבל של הטבע. אנו מודים, לעם ישראל, שבא ליהנות איתנו מאירוע ספורט יוצא דופן, ובכך נתן קולו למען הכרה עולמית בים המלח, כאחד משבעת אתרי הטבע המופלאים בעולם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן