חדשות היום

השר אלי ישי, סייר במטוס Beriev Be-200 מטוס הכיבוי הרב משימתי המתקדם בעולם

0
0

בשל המבנה הייחודי שלו ובניגוד למתחריו, מסוגל מטוס ברייב בי-200 (Beriev Be-200), לשמור על יכולות הכיבוי שלו ללא תלות במשימות אחרות שמסוגל לבצע, ולפיכך לעמוד בכוננות כיבוי מתמדת, תוך ביצוע מגוון משימות חשובות ונחוצות, כגון; חילוץ בלב ים, סיורים ימיים, אבטחת קידוחים ימיים, הטסת מטען וכדומה.
השר אלי ישי, סייר במטוס Beriev Be-200 מטוס הכיבוי הרב משימתי המתקדם בעולם
השר אלי ישי, סייר במטוס Beriev Be-200 מטוס הכיבוי הרב משימתי המתקדם בעולם

שר הפנים מר אלי ישי, ביקר היום (ראשון, 06.02.2011) במטוס האמפיבי הרב משימתי Beriev Be-200, בעקבות החלטת ראש הממשלה לשפר את היכולות האוויריות של ישראל במצבים בהם מתחוללת שריפת ענק ולהצטייד במטוסי כיבוי מתקדמים, השר ישי, אמר בתום הסיור, כי; “יתרונות מטוס הכיבוי החדיש והמתקדם בעולם, ברורים. אחר כך, עוד נצטרך להסביר מדוע לא קנינו את המטוס הזה. אני אעביר את רשמי, הלאה”.

ה’ברייב בי-200’ הוא מטוס הכיבוי הרב משימתי, החדיש והמתקדם בעולם. כזכור, יכולותיו הורסטיליות של המטוס הופגנו במהלך פעולות כיבוי שריפת הענק שהשתוללה בכרמל בדצמבר האחרון, כאשר הגיע לארץ וסייע למאמצי הכיבוי.

לברייב בי-200, יתרונות בולטים על-פני כל מתחרה מבין מטוסי הכיבוי הקיימים בשוק, הן במהירות ובזמן הגעה והן בכמות המים שמסוגל לשאת. לא רק שהברייב בי-200 מסוגל לשאת בכל גיחה כמות מים הגדולה פי שניים מהמתחרה העיקרי בומברדייה (12.5 טון מים לעומת 6 טון מים), אלא שבשל מהירותו הגדולה – הוא מסוגל לעשות יותר גיחות בשעה ולהגדיל בכך עוד יותר את כמות המים הכוללת שנושא (140 טון מים בשעה לעומת 60 טון מים בשעה שנושא הבומברדייה).

מהירותו הגבוהה של הברייב בי-200, מאפשרת לו להגיע מהר יותר למקור מים נבחר ולהתחיל בביצוע משימת הכיבוי.

בשל המבנה הייחודי שלו ובניגוד למתחריו, מסוגל הברייב בי-200 (Beriev Be-200), לשמור על יכולות הכיבוי שלו ללא תלות במשימות אחרות שמסוגל לבצע, ולפיכך לעמוד בכוננות כיבוי מתמדת, תוך ביצוע מגוון משימות חשובות ונחוצות, כגון; חילוץ בלב ים, סיורים ימיים, אבטחת קידוחים ימיים, הטסת מטען וכדומה.

מדובר בצרכים ממשיים של מדינת ישראל, החסרה מטוס סיור ימי ומטוס המסוגל לאבטח את קידוחי הגז הימיים או לבצע פעולות חילוץ מורכבות בים.

ישי: עוד נצטרך להסביר מדוע לא קנינו את המטוס הזה. אני אעביר את רשמי

תא”ל (במיל’) אודי זהר ועמיתו משה ברודצקי, המייצגים את יצרנית המטוס בישראל, אמרו היום, כי; “ממשלת צרפת, הודיעה לפני כחודש על כוונתה להחליף את צי מטוסי הכיבוי הקיים שלה למטוסי ברייב בי-200 המתקדמים, וכי הזמנות נוספות נמצאות כבר בתהליך מתקדם מול ספרד, פורטוגל, יוון, ומדינת קליפורניה.

עוד הוסיף תא”ל (במיל’) זהר; “אין לי ספק שלאחר שממשלת ישראל תשקול שיקולים כלכליים ומבצעיים ראויים של עלות אל מול תועלת, היא תמצא את ’ברייב בי-200’, ראוי ומתאים לכל צרכיה, ועדיף על פני כל מתחרה אחר או חלופה אחרת. אני מקווה שעבודת מטה מקצועית ויסודית לבחינת הנושא תחל בהקדם המיידי, על-מנת שמדינת ישראל, תהיה ערוכה לכל איום אש ומוגנת די הצורך”.

השר אלי ישי, שהיה נוכח בסיור, אמר, כי; “הסיור היה מרשים. יתרונות המטוס ברורים – זהו מטוס שימושי וייחודי. בהשוואה למטוסים אחרים היתרונות הם אדירים. אחר-כך, עוד נצטרך להסביר מדוע לא קנינו את המטוס הזה. אני אעביר את רשמי, הלאה לגורמים המתאימים”.

הברייב בי-200, ביצע את טיסתו הראשונה בספטמבר 1998 והוא בעל מערכת (fly-by-wire (FBW. למטוס יכולות נגיעה במים מלוחים ומתוקים לשם העמסת מי הכיבוי ואף יכולות נחיתה מלאה בים לצורך חבירה לספינות (העלאה והורדה של מטען, נוסעים וכדומה), יכולות הצלה, בקרה ושליטה בטווחים רחוקים, יכולות סיור ימי, תצפיות ועוד. מטוסי הברייב בי-200 מיוצרים ברוסיה, והם בעלי רישוי מ’מנהל התעופה הפדראלי’ של ארה”ב (FAA) ומרשות התעופה האירופאית (EASA), משנת 2010.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן