רעידת אדמה

רעידת אדמה: רוב הציבור חושב שקיים סיכוי משמעותי לרעש אדמה חזקה בישראל

0
0

– אך המודעות בציבור לפעולות אותן יש לבצע על מנת להיערך מבעוד מועד לרעידת אדמה חזקה – נמוכה! ◄ 92% מתושבי חיפה והקריות, מעריכים את הסיכון לפגיעה באזורם כבינוני עד גבוה ◄ רק 45% מתושבי באר שבע והדרום, חשים שאזור מגוריהם מאוים, בשיעור דומה לשכניהם מצפון.
רעידת אדמה: רוב הציבור חושב שקיים סיכוי משמעותי לרעש אדמה חזקה בישראל
רעידת אדמה: רוב הציבור חושב שקיים סיכוי משמעותי לרעש אדמה חזקה בישראל

לקראת עליית הקמפיין להיערכות לרעידות אדמה של משרד התשתיות הלאומיות, (המשודר כעת בערוצי הטלוויזיה, ברשתות הרדיו וכבאנרים באתרי האינטרנט) ערך מכון המחקר שילוב , באמצעות לפ”מ, סקר הבוחן את עמדות הציבור בנושא. מהסקר, עולה, כי רוב הציבור חושב, כי קיימת סבירות בינונית עד גבוהה להתרחשות רעידת אדמה חזקה בישראל, אך אינו מודע לפעולות שיש לנקוט בעת שגרה, על מנת למנוע אסון בעת התרחשותה.

אבי שפירא, יו”ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה במשרד התשתיות הלאומיות; “אי אפשר למנוע התרחשותן של רעידות אדמה אבל אפשר לעבור רעידת אדמה מאד חזקה ללא פגיעה בנפש ובנזק מצומצם. עשו זאת במדינות אחרות אפשר לעשות זאת גם בישראל. חיזוק בניינים שאינם עומדים בתקן והכרת כללי ההתנהגות לפני, בזמן ואחרי רעידת אדמה, ימזערו את סיכוני ההיפגעות”.

▼ החשש להיקלע לרעידת אדמה בהשוואה לחששות מאירועים אחרים

על פי הסקר שנערך, החשש מפני התמוטטות הבית ברעידת אדמה (28%), גבוה מהחשש להתמוטטות הבית מפגיעת טיל בעת מלחמה (26%) ומהחשש להתרסקות מטוס (21%), אך חשש זה, נמוך בהשוואה לחשש האוכלוסייה להיקלע לאירוע טרור (31%) או תאונת דרכים (48%).

▼ תפיסת הסיכוי שתתרחש רעידת אדמה הרסנית בשנים הקרובות

שיעור ניכר מהציבור (82%) מאמין, כי קיימת סבירות בינונית עד גבוהה להתרחשות רעידת אדמה חזקה שתפגע במדינת ישראל, בעתיד הנראה לעין, כאשר 38%, סוברים, כי יש סיכוי גבוה לכך.

לעומת זאת, כאשר נבדקה תחושת הסיכון של אזרחים לגבי פגיעת רעידת אדמה באזור בו הם מתגוררים, 68%, חושבים, כי קיימת סבירות בינונית עד גבוהה שתתרחש רעידת אדמה באזור בו הם מתגוררים.

▼ מהסקר מסתמן שוני בתחושת האיום, על פי אזור המגורים;

92% מתושבי חיפה והקריות, מעריכים את הסיכון לפגיעה באזורם כבינוני עד גבוה.

64% מתושבי גוש דן, חשים באופן דומה לגבי סיכוי פגיעת רעידה באזור מגוריהם.

63% מתושבי השפלה, מעריכים את הסיכוי להיפגע באזורם, כבינוני עד גבוה.

רק 45% מתושבי באר שבע והדרום, חשים שאזור מגוריהם מאוים, בשיעור דומה לשכניהם מצפון.

▼ תפיסת הדברים שיש לעשות מבעוד מועד, על מנת להיות מוכנים לרעידת אדמה

כאשר נשאלו הנבדקים לגבי הפעולה המשמעותית ביותר בה ניתן לנקוט על מנת להיערך מבעוד מועד לרעידת אדמה, 55% מהנשאלים ייחסו זאת – לעמידות וחיזוק מבנים – פעולה שהוכחה על פי הניסיון העולמי, כחשובה מכולן. חלק אחר מהנשאלים, ייחסו חשיבות רבה יותר לפעולות אחרות כדוגמת הדרכה / הסברה (11%), והכנת מזון ומים (6%).

▼ המודעות בקרב הציבור לכללי התנהגות בעת התרחשות רעידת אדמה- נמוכה.

משתתפי הסקר, נשאלו, כיצד יתנהגו בעודם בתוך מבנה בעת התרחשות רעידת אדמה.

בעוד שההנחיות הרשמיות מורות על יציאה מיידית החוצה בקומות קרקע, ולחילופין כניסה למרחב מוגן או חדר המדרגות בקומות גבוהות, התברר, כי רוב הציבור, אינו מודע להנחיות אלה והעלה פעולות אחרות, שאינן נכונות.

כך למשל; 24% מהנשאלים, ענו שיש להיכנס מתחת למשקוף, 22% ענו שיש לתפוס מחסה מתחת לרהיט כלשהו, 20% ענו שיש לצאת החוצה, 16% ענו שיש לצאת לשטח פתוח, 9% ענו, כי יש להתרחק ממבנים, 8% ענו שיש להסתתר בממ”ד, 7% ענו, כי יש להסתתר בחדר המדרגות ו- 5% ענו שיש להשתטח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן