השריפה בכרמל (2010)

אומ”ץ, מבקשת מראש הממשלה נתניהו לפטר את סגנו שר הפנים אלי ישי

0
0

תנועת אומ”ץ לראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “אנו פונים אליך בבקשה להתעלות מעל השיקולים הקואליציוניים הצרים, הקשורים בשיתופה של מפלגתו של שר הפנים – ש”ס, והקואליציה בראשותך, ולהעמיד את ביטחון הפנים של המדינה ושלום אזרחיה לנגד עיניך ולפטר לאלתר את שר הפנים בהקדם… הכתובת הייתה רשומה מזמן על קירות משרד הפנים, ושר הפנים לא השכיל לקרוא אותה ועל כך הוא חייב לתת את הדין
אומ
אומ”ץ, מבקשת מראש הממשלה נתניהו לפטר את סגנו שר הפנים אלי ישי

תנועת אומ”ץ, פנתה פנתה היום (שישי) אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, בדרישה לפטר מתפקידו כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה, את סגן ראש הממשלה, ושר הפנים מר אלי ישי, הממונה מתוקף תפקידו על שירותי הכבאות בישראל, זאת לטענתה של אומ”ץ, בשל אחריותו המיניסטריאלית והאישית של השר ישי, למחדל הנוראי הקשור לשריפת הענק באזור הכרמל.

אריה אבנרי, יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, כותב אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כי; “האסון הלאומי ביערות הכרמל, קיפח את חייהם של עשרות אזרחים ואלפי בעלי חיים, גרמה נזקים אדירים, וחשפה כשל חמור ביותר של משרד הפנים, האחראי ישירות על מערך הכיבוי במדינה, מבחינת אי העמדת תקציבים מתאימים לרכישת ציוד וחומרי כיבוי חיוניים ואי חידוש הצטיידות”.

ממשיך וכותב אבנרי; “מאות הכבאים שפעלו ביממה האחרונה, בניסיון לכבות את שריפת הענק בצפון למנוע פגיעות בנפש וברכוש, גילו עבודה מופתית תוך הקרבה וחירוף נפש, אך למרבה הצער והחרפה, הם מצאו עצמם חסרי חומרי כיבוי חיוניים ביותר עם ציוד לקוי בחלקו ועם היעדר כלי רכב מתאימים לגישה לאזור מיוער מסוג זה. גם היעדרם של מטוסי כיבוי, שיוכלו להשתלט על השריפה מלמעלה, מצביע על עומקו של המחדל”.

כידוע, הוקמו בשעתו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, בעקבות שריפות ענק שפרצו ברחבי המדינה, שהתריעו על תפקודו של ’מערך הכבאות’ במדינה, הצביעו בין השאר על הצטיידות לקויה ועל מחסור חמור ב’כוח אדם’. ההמלצות של שתי הועדות הללו לא יושמו עד היום.

עפ”י פרסומי התקשורת, מבקר המדינה, העביר בשבועות האחרונים לעיונו של משרד הפנים, טיוטה של דו”ח על ’מערך הכיבוי במדינה’, שבה הצביע בין השאר על הסכנות הצפויות במקרה של אסונות לאומיים, אך גם הערות הללו, לא זעזעו את אמות הסיפים של משרד הפנים.

שר הפנים, לא צלצל בפעמונים באוזניך, ולא הפעיל את מלא כובד משקלו, כדי לחייב את משרד האוצר, להירתם לפעילות משותפת למען פתרון בעיה ביטחונית חמורה זו”.

אריה אבנרי, יו”ר תנועת אומ”ץ: כשל חמור ביותר של משרד הפנים

“תנועת אומ”ץ, גילתה רגישות מיוחדת לנושא מערך הכבאות הלקוי במדינה, והתריעה על כך לא אחת בפני קצין הכבאות הראשי, הכפוף לשר הפנים.

רק לאחרונה, העבירה אומ”ץ אל משרד מבקר המדינה, ממצאים חמורים על מחדלים רבים במערך הכבאות בעיר תל-אביב. בתגובה לכך, הודיע משרד מבקר המדינה לאומ”ץ, כי ממצאים אלו, ייבחנו במסגרת הדו”ח הסופי על מערך הכבאות שהמבקר, עומד לפרסם בקרוב”.

“אנו פונים אליך בבקשה להתעלות מעל השיקולים הקואליציוניים הצרים, הקשורים בשיתופה של מפלגתו של שר הפנים – ש”ס, והקואליציה בראשותך, ולהעמיד את ביטחון הפנים של המדינה, ושלום אזרחיה לנגד עיניך ולפטר לאלתר את שר הפנים בהקדם.

אין צורך להמתין להמלצות ועדת חקירה נוספת שתוקם לחקר האסון הלאומי בצפון, בטרם שיוסקו מסקנות אישיות. הכתובת הייתה רשומה מזמן על קירות משרד הפנים, ושר הפנים לא השכיל לקרוא אותה ועל כך הוא חייב לתת את הדין”. סיכם יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי את פנייתו אל ראש הממשלה.

תנועת אומ”ץ, העבירה העתק ממכתבה אל מבקר המדינה, כב’ השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן