דיני עבודה - פסקי דין

בית הדין הארצי לעבודה: עובד עירייה שלא הגיע לעבודה בזמן המלחמה לא זכאי לפיצוי

0
0

כב’ השופט סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה, דחה את הערעור. נקבע, כי חוק ההגנה על עובדים בשעת חירום, נועד להגן על עובדים אשר מפאת המצב הביטחוני, שאינו נתון לשליטתם, נבצר מהם להגיע למקום עבודתם או לבצעה, ואילו במקרה הנדון, העובד רפאל לב ארי, יכול היה להגיע לעבודתו, אך בחר שלא לעשות כן, עקב היעלבותו מדבריו של ראש העיר
בית הדין הארצי לעבודה: עובד עירייה שלא הגיע לעבודה בזמן המלחמה לא זכאי לפיצוי
בית הדין הארצי לעבודה: עובד עירייה שלא הגיע לעבודה בזמן המלחמה לא זכאי לפיצוי

בית הדין הארצי לעבודה, קבע, כי עובד שעבודתו הסתיימה לאחר שלא הגיע לעבודה בזמן מלחמת לבנון השנייה, עקב מחלוקת עם ראש העיר, אינו זכאי לפיצוי מכוח חוק ההגנה על עובדים בשעת חירום, מאחר ולמרות שיש לראות בהחלטה על הפסקת עבודתו משום פיטורים, הרי שהוא לא פוטר לאחר שנבצר ממנו להגיע לעבודה.

העובד, רפאל לב ארי, החל לעבוד בעיריית מעלות בחודש מאי 2006 כסמנכ”ל לפרויקטים בקידום העיר. ב- 12.7.2006, החלה בצפון מלחמת לבנון השנייה, ויום לאחר מכן, לא התייצב העובד בעבודתו ללא הודעה, ונסע עם משפחתו לעיר תל אביב.

כשהתקשר אליו מנכ”ל עיריית מעלות תרשיחא, וביקש אותו להגיע למחרת לפגישה דחופה בעירייה, הודיע לו העובד, כי אין באפשרותו להגיע, ובעקבות זאת, התקשר אליו ראש העיר, והביע את כעסו.

לטענת העובד, הוא נעלב מדברי ראש העיר מעלות, ולפיכך, החליט שלא להגיע לעירייה עד שתתקיים שיחת פיוס ביניהם. העובד שב לעיר נהריה, רק עם תום המלחמה (14 באוגוסט)), וזמן קצר לאחר מכן, קיבל מכתב מראש העיר, בו הודיע לו האחרון, כי עקב אי הגעתו לעבודה בשעת חירום הוא רואה אותו כמי שהתפטר מתפקידו.

העובד לב ארי, עתר אל בית הדין האזורי לעבודה, לפיצוי של כ- 100,000 שקלים, הכולל תשלומים שונים המגיעים לו מכוח ’חוק הגנה על עובדים בשעת חירום’, ועל בסיס חוזה העבודה שבין הצדדים.

בית הדין האזורי לעבודה, קבע, כי יש לראותו כמי שהתפטר ולכן תביעתו נדחתה מלבד סכום של 192 שקלים, עבור קצובת נסיעות בגין מספר ימים. על החלטה זו, הגיש העובד, ערעור לבית הדין הארצי לעבודה.

עיריית מעלות תרשיחא

כב’ השופט סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה, דחה את הערעור. נקבע, כי חוק ההגנה על עובדים בשעת חירום, נועד להגן על עובדים אשר מפאת המצב הביטחוני, שאינו נתון לשליטתם, נבצר מהם להגיע למקום עבודתם או לבצעה, ואילו במקרה הנדון, העובד יכול היה להגיע לעבודתו, אך בחר שלא לעשות כן, עקב היעלבותו מדבריו של ראש העיר, ואף יכול היה לפעול ממרכז הארץ, אך בחר שלא ליצור קשר עם מעסיקיו.

בניגוד לקביעת בית הדין האזורי, נקבע, כי יש לראות בעירייה (עיריית מעלות תרשיחא), כמי שפיטרה את העובד, אך זאת בעקבות הפרה יסודית של חוזה העבודה ע”י העובד, אשר באה לידי ביטוי בהיעלמותו ממקום עבודתו ללא אישור.

נקבע, כי לאור תקופת עבודתו הקצרה של העובד, הרי שהוא זכאי לתשלום עבור מספר ימים בודדים בלבד, בגין הודעה מוקדמת, ולפיכך, בנסיבות המקרה, ומששכרו שולם לו עד לסוף חודש יולי, למרות שלא עבד כמחצית מהחודש, יש לראות בתשלום העודף כתשלום עבור ההודעה המוקדמת והיעדר שימוע.

בנוסף, ובניגוד לעמדת בית הדין האזורי, חויב העובד לשלם לעירייה הוצאות משפט ושכר טרחה בסך 5,000 שקלים.

• לפסק הדין בעניין רפאל לב ארי נגד עיריית מעלות תרשיחא

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן