חדשות היום

ח”כ צחי הנגבי, בעין הסערה: האם בית משפט, יכפר היום (ה’), על חטאי השר לשעבר

0
0

האם שרשרת מכתבי התמיכה בח”כ הנגבי, מטעם בכירי הציבור, החל מראש הממשלה, ישמשו ראיות, שההשופטים, יתחשבו בהם ◄ התנועה לאיכות השלטון, תקיים הבוקר החל מהשעה 09:00 משמרת מחאה מול בית משפט השלום בעיר ירושלים. התנועה לאיכות השלטון, מתריעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה; באם תמנעו מלדרוש קלון לצחי הנגבי, נעתור לבג”ץ
ח
ח”כ צחי הנגבי, בעין הסערה: האם בית משפט, יכפר היום (ה’), על חטאי השר לשעבר

רגע לפני יום הכיפורים, האם יכפר היום (ה’), בית משפט השלום בירושלים, על השר לשעבר, ח”כ צחי הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר, ולא יטיל עליו קלון? האם יהיה משקל לפניות אישי ציבור בהם הפנייה חסרת התקדים גם של ראש הממשלה מר נתניהו, ושר הביטחון מר ברק, ראש המוסד, ועוד אישים נכבדים, להימנע מהטלת קלון על הנגבי או שדרישת הפרקליטות להטיל עליו מאסר בפועל ו/או עבודות שירות, וכן ארגוני ציבור בראשם “התנועה לאיכות השלטון”.

כזכור, לפני כחודשיים, הורשע ח”כ צחי הנגבי, בעבירה של מתן עדות שקר ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, בקשר למינויים פוליטיים שערך בעת שכיהן כ’שר לאיכות הסביבה’, לפני מספר שנים. יחד עם זאת, זוכה ח”כ הנגבי, מסעיפי האישום החשובים והמשמעותיים בפרשה, שהיו; מרמה, הפרת אמונים ושוחד בחירות.

פרקליט המדינה, מר משה לדור, ופרקליט מחוז ירושלים, מר אלי אברבנל, תמימי דעים, כי הרשעה של איש ציבור בעבירה, שדינה הינו עד 7 שנות מאסר, מחייבת את הפרקליטות, לדרוש קלון.

פחות נחרץ הוא היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין, שלדעתו כפי שהתבטא מדובר במקרה מורכב יותר. זאת ומאחר, כי סעיף עדות השקר, יצוין היה משני לעבירות העיקריות בתיק המינויים הפוליטיים, שמהן “יצא הנגבי, זכאי”.

זאת ועוד; יש גם משקל למשך הזמן הארוך של התנהלות המשפט. כך גם חושבים עו”ד יעקב וינרוט, עו”ד עודד גזית, ועו”ד גרשון גונטובניק, המייצגים את ח”כ הנגבי.

◄ התנועה לאיכות השלטון, באם תמנע הדרישה להטלת קלון על צחי הנגבי, נעתור לבג”ץ

התנועה לאיכות השלטון, הודיעה, אתמול, כי תקיים היום (חמישי, 16.09.10) החל משעה 09.00, תקיים משמרת מחאה מול בית משפט השלום בעיר ירושלים בעת קיום הדיון בעניין הטיעונים לעונש לצחי הנגבי.

התנועה, פרסמה הודעה מיוחדת ומורטת ובה מסרה, כי מחזקת את היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בבואם לדרוש הטלת קלון על מר הנגבי, ומצפה “שהלחץ הציבורי האדיר המופעל על ידי “תומכיו” של מר הנגבי לא יסיט אותם מהעלאת דרישה זו.

התנועה לאיכות השלטון, התריעה, כי; “אם וככל שיחליטו בכל זאת להימנע מכך, הרי שהיא תשקול את צעדיה המשפטיים לרבות פניה לבג”צ על מנת לתקוף החלטה זו”.

עו”ד אליעד שרגא: על הפרקליטות לדרוש הטלת קלון ועונש מאסר בעניינו של ח”כ הנגבי

לטענת התנועה לאיכות השלטון, מכתבה של התנועה בהמשך למכתביה הקודמים בהם הביעה את עמדתה הנחרצת, כי על הפרקליטות לדרוש הטלת קלון ועונש מאסר בענייננו של ח”כ הנגבי, היות ומכתבים אלה, טרם נענו לגופם, ונוכח העובדה שמחר (חמישי) נפתח הדיון בנושא גזר הדין, פונה התנועה, שוב, וזאת בפרט, לאור ריבוי הפרסומים בכלי התקשורת בתקופה האחרונה, אודות פניות שנעשו לבית המשפט הנכבד, בעניינו, של ח”כ הנגבי, מצד מגוון אישי ציבור אשר ביקשו מבית המשפט הנכבד להימנע מהטלת קלון על השר בכדי לאפשר לו להמשיך ולפעול בזירה הפוליטית”.

“כמו כן”, טוענת התנועה לאיכות השלטון, אתמול (רביעי), כי; “הופיעו בכלי התקשורת דיווחים בדבר פניות דומות גם מצידו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ושר הביטחון מר אהוד ברק, כמו גם פרסומים בדבר לחצים, לכאורה, שמופעלים על הפרקליטות שלא לדרוש הטלת קלון”.

התנועה, שבה ומביעה את תמיכתה הבלתי מסויגת בעמדת הפרקליטות כפי שבאה לידי ביטוי בהגשת כתב האישום וניהול ההליך הפלילי כנגד ח”כ הנגבי בשל מעורבותו במינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה כמו גם עדות השקר.

התנועה, סבורה, כי מהלך זה שהובל בצדק ובנחישות על ידי הפרקליטות למען קביעת נורמות ראויות בשירות הציבורי, קל וחומר אלו הנהוגות על ידי שרי הממשלה, חייב להמשיך באותו האופן, ובכלל כך מיצוי הדין עם ח”כ הנגבי אשר הורשע בעבירה של עדות שקר, עבירה שהעונש המרבי בצדה הינו עד שבע שנות מאסר.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, עמדה במכתביה הקודמים על החשיבות הרבה שהיא רואה בהטלת קלון וריצוי עונש מאסר בפועל על מר הנגבי לאור חומרת הקביעות בפסק הדין, ושליחת מסר חד וברור לציבור בישראל בכלל ולנבחריו בפרט, כי מי שהורשע בעבירות מסוג זה ובין היתר הפך את שיטת המינויים הפוליטיים ל”מפעל”, אינו יכול להמשיך לכהן כנבחר ציבור עד חלוף שבע שנים כקבוע בחוק.

התנועה, מדגישה, כי לאור העובדה שלשלושת מכתביה לא נתקבלה כל תגובה לגופם של דברים, וכי בניגוד גמור לתמונה אשר מנסים לצייר כל אותם אנשים בפניותיהם המצוינות לעיל לבית המשפט – בה מעד כביכול השר לשעבר באופן חד פעמי, וכי מדובר בפוליטיקאי “מדוד ושקול”, התנועה, מבקשת להזכיר, כי מדובר ב”מסתבך סדרתי”, אשר בפעילותו ובעברו הציבורי מספר רב של אירועים המעידים על התנהלות בלתי תקינה ובלתי מוסרית ותוך רמיסה בוטה של כללי מנהל תקין, ובכלל כך; פרשת “דרך צלחה” – דו”ח מבקר המדינה – רמיסה של כללי האתיקה, וכללי מנהל תקין, תוך קבלת טובות הנאה על ידי מר הנגבי, אשר עשה שימוש בעמותת “דרך צלחה”, אותה הקים וניהל, כדי לקבל שכר וטובות הנאה עבור אותן הפעולות אשר היה אמור לבצע מכוח תפקידו כחבר כנסת.

יוזכר, כי בקשר לפרשה זו חויב מר הנגבי בוועדת האתיקה של הכנסת, והוטלו עליו עונשים. שקרים בבית משפט בפרשת איסתא- בפסק דין של כב’ השופטת קובו בבית המשפט השלום בתל אביב בת.פ 6845/85 עמדה השופטת על דברים שאינם אמת שמסר מר הנגבי בעדותו.

בין היתר, ציינה השופטת, שם, כי: “בחרתי לצטט מדבריו (של מר הנגבי) לנקודה זו, מאחר והיא מהווה דוגמא לעדותו בפני, עדות שלו תמיד הייתה האמת העובדתית נר לרגליה… העד לא דייק בתשובותיו והתעלם מאירועים שאינם עולים בקנה אחד עם עמדתו… התכחשותו לכתב ידו – הן דוגמאות מאפיינות”.

הרשעה בפלילים בעבירות אלימות- מר הנגבי, הורשע בחודש מאי 1982 בבית המשפט השלום בירושלים ע”י השופטת מרים נאור בעבירות אלימות ונידון למאסר על תנאי.

כאמור, לאור עברו של מר הנגבי ובכלל זאת ההסתבכות בפלילים, לאור הסתבכויותיו הבלתי פוסקות (אשר מקצתן צוינו לעיל) ולאור פסק הדין האחרון בעניינו שבו הורשע בעבירה של עדות שקר והוכרע בעניינו כי היה מעורב בלא פחות מ- 115 מינויים פוליטיים פסולים – אזי התנועה, סבורה שיש להטיל קלון ולדרוש עונש מאסר. נכתב בהודעת התנועה לאיכות השלטון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן