גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

הגיל השלישי: כ-60% מהישראלים, מעידים, כי סבם וסבתם, מרגישים בודדים ועצובים

0
0

– זאת למרות ש-75% מתקשרים לבני הגיל השלישי במשפחתם לפחות פעם בשבוע ◄ רק 50% מבני הגיל השלישי הסובלים מדיכאון מאובחנים ◄ ד”ר אילן טל, פסיכיאטר מומחה ומנהל הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית; “קשישים, עלולים לסבול מדיכאון למרות התמיכה המשפחתית שהם מקבלים”
הגיל השלישי: כ-60% מהישראלים, מעידים, כי סבם וסבתם, מרגישים בודדים ועצובים
הגיל השלישי: כ-60% מהישראלים, מעידים, כי סבם וסבתם, מרגישים בודדים ועצובים

כ-60% מן הישראלים, מעידים, כי בני הגיל השלישי במשפחתם, מרגישים בודדים ועצובים. כך עולה מסקר אינטרנטי שערכה חברת לונדבק, באמצעות אתר ’Gooday4u’ בקרב כ-2,000 נשאלים, נכדים ובנים להורים מבוגרים, במסגרת פרויקט, הקרוי; “פרחים לסבא וסבתא”, משותף לה ול’עמותת אדם לאדם’ – קהילה למען קשישים, להעלאת המודעות לדיכאון ב’גיל השלישי’.

בנוסף, 24% מן הנשאלים, העידו, כי בנוסף לעצבות ותחושת בדידות, בני הגיל השלישי במשפחתם סובלים גם מעייפות וחוסר אנרגיה ומחוסר תיאבון. עם זאת, כשנשאלו לגבי תדירות הקשר שלהם עם בני הגיל השלישי במשפחתם, 50%, השיבו, כי הם מתקשרים לבני הגיל השלישי פעם בשבוע, ו-25%, העידו שהם אף מתקשרים אליהם כל יום.

18% מן הנשאלים מתקשרים לבני הגיל השלישי במשפחתם רק פעם בחודש. כאשר 5%, הודו שהם מתקשרים רק בחגים.

מן מחקרים, עולה, כי בין 15% ל-17% מבני הגיל השלישי מעל גיל 65 בישראל, סובלים מדיכאון בעוד שרק 50% מהם מאובחנים. ההערכות הן שב’בתי דיור מוגן’, עולה, כי שיעורי הדיכאון, מגיעים עד 45%.

רבים אינם מאובחנים בשל תפיסה מוטעית של הסובבים אותם – ובעיקר בני המשפחה, כי עצבות ודיכאון הם חלק טבעי מ’תהליך ההזדקנות’, ולכן, מתעלמים מסימני המצוקה אותם משדרים בני הגיל השלישי.

על כן, מעורבות בני המשפחה היא קריטית לשמירה על בריאותם הנפשית של המבוגרים, והיא שיכולה לעשות את ההבדל בשיפור איכות חייהם של בני הגיל השלישי במשפחתם.

ישנם טיפולים אפשריים לדיכאון

ד”ר אילן טל, פסיכיאטר מומחה ומנהל הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית, אומר, כי; “דיכאון, מאופיין בתסמינים נפשיים, כגון; תחושות של עצבות ובדידות, אך גם בשינויים פיזיולוגיים; חוסר תאבון, נדודי שינה, עייפות וחוסר ריכוז.

מאחר והתסמינים הפיזיולוגיים של הדיכאון, זהים לתסמינים של בעיות אחרות שהמבוגרים סובלים מהן, ישנו תת אבחון משמעותי של התופעה, וכ-50% מהקשישים שסובלים מדיכאון לא מאובחנים.

לעתים קרובות, גם קשישים שמוקפים במשפחה סובלים מדיכאון. לכן, על בני המשפחה לשים לב לשינויים התנהגותיים אצל הקשיש העלולים להיות סימנים לדיכאון ולטפל בבעיה”.

ד”ר אילן טל, הוסיף, כי; “ישנם מספר טיפולים אפשריים לדיכאון; טיפולים פסיכולוגיים (שיחות), טיפולים תרופתיים, או טיפולים פסיכולוגיים המשולבים עם טיפול תרופתי של נוגדי דיכאון, כגון; ציפרלקס, פרוזק או אחרים”.

לאתר gooday4ul

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן