דיני עבודה - פסקי דין

ביה”ד לעבודה: הביטוח הלאומי, לא יוכל מעתה לגבות חובות שהתיישנו מעל 7 שנים

0
0

הנשיאה בפועל של בית הדין האזורי לעבודה בעיר נצרת, כב’ השופטת איטה קציר; “חוב לביטוח לאומי, נגבה באמצעות פקודת המיסים, ולפיכך, דרך גבייתו גם היא מנהלית ◄ משנקבע, כי חוק ההתיישנות חל גם על הליכי גבייה של הביטוח הלאומי, הורתה השופטת ל’מוסד ביטוח הלאומי’, להשיב לתובעת את הכספים שנגבו בגין החוב שהתיישן
ביה
ביה”ד לעבודה: הביטוח הלאומי, לא יוכל מעתה לגבות חובות שהתיישנו מעל 7 שנים

בעקבות הלכת בית המשפט העליון, לפיה ’חוק ההתיישנות’ חל גם על הליכי גבייה מנהליים, קבע בית הדין האזורי לעבודה בעיר נצרת, כי גם הליכי גבייה של הביטוח הלאומי, חשופים ל’התיישנות’. במקרה הנדון, נקבע, כי החוב התיישן והביטוח הלאומי, ישיב למבוטחת את הכספים שגבה.

מדובר במבוטחת בשם לבנה חג’ג’, שצברה חוב לביטוח לאומי, בגין אי תשלום דמי ביטוח בין השנים 2000-2002, ואשר נדרשה לשלם לו את החוב, על אף שחלפו למעלה מ-7 (שבע) שנים מיום התגבשותו, טענה, כי החוב התיישן, וכי יש להחיל את חוק ההתיישנות גם על הליכי הגבייה של הביטוח הלאומי.

המבוטחת, עוד טענה, באמצעות בא כוחה, עו”ד יוסי נקר, כי ישנו חוסר שוויון בין הביטוח הלאומי למבוטחיו, באשר תביעות הביטוח הלאומי לעולם אינן מתיישנות, בעוד שתביעות המבוטחים כנגד הביטוח הלאומי, כן מתיישנות.

הנשיאה בפועל, כב’ השופטת איטה קציר, קיבלה את התביעה וקבעה, כי; “יש להחיל על המקרה דנן את ההלכה שנקבעה לאחרונה בעניין (נסייר), ובה הוחלט, כי תובע, יכול להעלות טענת התיישנות כנגד חוב מנהלי המשולם לפי פקודת המסים, וכי חוק ההתיישנות, יחול גם על הליכי גבייה מנהליים.

כב’ השופטת קציר, נימקה את החלטתה להחיל את “הלכת נסייר”, גם על הליכי גביית דמי ביטוח לאומי בדמיון במהות הליכי גביית מיסי רשות מקומית ו-דמי ביטוח לאומי – גביית כספים ושימוש בהם לטובת האזרחים.

כמו כן, קבעה, כי בהתאם לאמור בחוק הביטוח הלאומי, חוב לביטוח לאומי, נגבה באמצעות פקודת המיסים, ולפיכך, דרך גבייתו גם היא מנהלית.

משנקבע, כי חוק ההתיישנות חל גם על הליכי גבייה של הביטוח הלאומי, הורתה השופטת לביטוח הלאומי להשיב לתובעת את הכספים שנגבו בגין החוב שהתיישן.

• לפסק הדין בעניין חג’ג’ נגד המוסד לביטוח לאומי.

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן